دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

این مجموعه سوارکاری قتلگاه اسب‌ها شده + فیلم 

چهارشنبه، 24 مرداد 1403
کد خبر: 403175
ساعدنیوز: سوء مدیریت در یک مجموعه سوارکاری باعث شده تا این مجموعه به قتلگاهی برای اسب ها تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، براساس تصاویر ارسالی از سوی یک شهروند که برای بازدید و آشنایی با سوارکاری و چوگان به مجموعه تاریخی فرح آباد (شهدا) رفته بود، بار دیگر شاهد کشته شدن اسب‌های موجود در این مجموعه بودیم.

شهروندی که برای بازدید از این مجموعه چوگان رفته بود به خبرنگار ورزشی فارس گفت: صبح روز گذشته برای ثبت نام و آشنایی با دوره های آموزش سوارکاری به باشگاه شهدا در شرق تهران رفتم. متاسفانه در بدو ورود به دلیل عدم وجود راهنمای مناسب سردرگم شدم و پس از پیاده روی مسیر طولانی در گرمای هوا با صحنه ای دلخراش مواجه شدم که الان پس از گذشت چند ساعت هنوز نتوانستم آن را هضم کنم.

وی افزود: جسد بیجان یک اسب، زیر نور آفتاب در دمای بالا در کنار دیگر اسب ها روی زمین افتاده بود. در ابتدا تصور کردم این اسب زیر نور آفتاب خوابیده اما پس از نزدیک شدن به آن متوجه شدم بیجان است و جسد نحیف و استخوانی آن روی زمین افتاده است.

این شهروند ادامه داد: پس از چند لحظه چند کارگر به محل آمدند و به طرز عجیب و وحشتناکی جسد را به پشت تراکتوری بسته و کشان کشان بردند. بنظر میرسد با توجه به شواهد موجود و حرف های گفته شده از طرف یک شهروند باید نگران حیات اسب ها بود.

یکی از کارکنان این مجموعه ورزشی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: در بیست روز گذشته حدودا این سومین اسبی است که کشته می شود و کارکنان مجموعه جسد آن را در انتهای مجموعه دفن می‌کنند. آن ها برای اینکه اجساد را به انتهای مجموعه برسانند جسد بی جان اسب را با تراکتور روی زمین می کشند که به نظر من این کار بسیار غیرانسانی است. او اعتقاد داشت اگر اسبی باید کشته شود حتما باید با نظر دامپزشک باشد که در این مجموعه این اتفاق نمی افتد.

وی افزود: هزینه ورودی اسب ها برای مالکین 40 میلیون و هزینه نگهداری آن ها نیز ماهانه 15 میلیون تومان است. اما اسب هایی که از آن‌ها برای کلاس های آموزشی استفاده میشود، در بدترین شرایط ممکن هستند و در گرمای 40 درجه و بدون هیچ سایه بانی در زیر آفتاب نگه داری می شوند.این کارگر ادامه داد: بر اساس استاندارد، یک اسب 45 دقیقه تا یک ساعت در صبح و به همین میزان در نوبت عصر و پس از چند ساعت استراحت و تغذیه مناسب باید در کلاس آموزشی استفاده شود اما آنچه در این مجموعه شاهد آن هستیم، استفاده از این اسب‌ها از ساعت 6:30، 7 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 2:30 ، 3 ظهر تا غروب بصورت مداوم است. البته با در نظر گرفتن شرایط نامناسب نگهداری و تغذیه ای، برخی از اسب ها به خاطر تغذیه کم و نامناسب بسیار لاغر شده اند. بطوریکه استخوان های دنده‌شان بیرون زده است.

در بازدید از این مجموعه متوجه یک ورزشگاه مانژ (زمین خاکی) نیمه ساز شدیم که با پرس و جو از برخی کارکنان مشخص شد در حالیکه بسیاری از مراحل آماده سازی این ورزشگاه به خوبی پیش میرفته و مشکلی در مراحل آماده سازی ورزشگاه نبوده است، پس از اینکه این مجموعه به شرکت توسعه اماکن ورزشی واگذار شد نه تنها عملیات اتمام و ساخت ورزشگاه متوقف شد، بلکه با نیمه کاره ماندن این ورزشگاه بسیاری از وسایل آن به سرقت رفته است.

بسیاری از ورزشکاران و سوارکاران معتقدند شرایط اسب‌های این مجموعه در بدترین حالت ممکن است. جامعه چوگان و سوارکاری که روزمره با اسب های زیادی در ارتباط هستند این سطح از نگهداری را جنایتی علیه این حیوان نجیب می دانند و می گویند حیوانی که اسمش در آیه های قرآن هم آمده است و خداوند به سُم اسب سوگند یاد کرده است، نباید در این شرایط نگهداری شود.

آنها معتقدند این امر جنایتی آشکار است. همواره از حیوان اسب بعنوان یک حیوان نجیب در فرهنگ ایرانیان یاد شده است و باید مشخص شود سرچشمه این اتفاقات از کجاست؟ فقر اقتصادی، سوء مدیریت، حضور افراد ناکارآمد و یا حیوان آزاری؟


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 24 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
کیک صورتی فوق‌العاده خاص و سه بعدی سفارش دارا حیایی برای جشن تولد مادر بزرگش+عکس/ سلیقه اش حرف نداره😍
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
صحبت های شنیدنی حاج آقا قرائتی در شبکه 3 سیما +فیلم/ من نمیتونم روی زلیخا را زمین بندازم