این پیرزن 85 ساله پولدار برای ازدواج با عشق جوانش از همه چیزش گذشت+عکس

  دوشنبه، 18 تیر 1403
این پیرزن 85 ساله پولدار برای ازدواج با عشق جوانش از همه چیزش گذشت+عکس
ساعدنیوز: نام کایاتنا، دوشس آلبا، در سال‌های آخر عمرش مرتبا در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شد. برخی او را مسخره می‌کردند: ازدواج پیرزن 85 ساله با مردی که 24 سال از خودش کوچکتر است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از صد، همه کاملا فراموش کردند که او فقط یک زن جنجالی نیست، او دوست صمیمی ملکه الیزابت هم بود، رقاص فلامینگویی که توانست یکی از زیباترین کاخ‌های مادرید را بازسازی کند، زنی که عاشق شد و همه ثروتش را برای خوشبختی خود نادیده گرفت.

ماریا دل رزاریو کایاتنا فیتز جیمز استوارت سیلور تنها دختر جاکوبو فیتز جیمز استوارت، دوک هفدهم آلبا و دوست صمیمی پادشاه اسپانیا آلفونسوی هشتم بود. جاکوبو 42 ساله بود که با بانوی 20 ساله ملکه ویکتوریای اسپانیایی ازدواج کرد. آن‌ها بعد از 6 سال صاحب دختری به نام کایاتنا شدند. دوک آرزو داشت وارث داشته باشد، اما همسرش مبتلا به بیماری سل بود. او حتی برای حفظ دخترشان از بیماری، اجازه نمی‌داد دخترش به او نزدیک شود، بنابراین کایاتنا به سختی مادرش را به یاد می‌آورد. دوشس جوان در سال 1934 درگذشت.

وقتی کایاتنا 10 ساله شد، جنگ داخلی اسپانیا آغاز شد. کمونیست‌ها به کاخ لیریا در مادرید حمله و آن را ویران کردند که متعلق به خانواده آن‌ها بود. جاکوبو و دخترش مجبور شدند از اسپانیا فرار کنند. به زودی ژنرال فرانکو به قدرت رسید و از جاکوبو دعوت کرد سفیر بریتانیا باشد.

کایاتنا در جنگ جهانی دوم چند سال در لندن گذراند. او به خوبی بمباران شبانه و فرار به زیرزمین هنگام حملات را به یاد می‌آورد. آب و هوای آنجا را دوست نداشت و آرزو داشت به سرزمین مادری خود برگردد. تنها دوستش شاهزاده جوانی بود که اکنون با نام ملکه الیزابت دوم شناخته می‌شود. آن‌ها سال‌ها بهترین دوست هم بودند.

کایاتنا در 16 سالگی برای اولین بار در عمرش عاشق شد. در یکی از سفرهایش به اسپانیا، با گاوبازی به نام په‌په لوئیس واسکوئز آشنا شد. او عاشق کایاتنا شد و حتی وقتی 18 ساله شد از او خواستگاری کرد، اما پدر کایاتنا مخالفت کرد و دخترش را به لندن برگرداند.

ازدواج اول، شش فرزند، فلامنکو و پرتره‌ای به دست پیکاسو

کایتانا زن زیبایی نبود، اما لب‌های برجسته، مو‌های زیبا و کمر باریکش او را جذاب می‌کرد. کایتانا «لوئیس مارتینز دیریو»، مهندس نجیب زاده اسپانیایی را برای ازدواج انتخاب کرد و پدرش هم او را پذیرفت. این یک ازدواج سنتی نبود. کایتانا و لوئیس عاشق و خوشحال بودند. دوک آلبا حدود 300 هزار دلار (معادل 3.8 میلیون دلار امروز) هزینه کرد. سال 1947 بود و اروپا، از جمله اسپانیا، با دوران سختی مواجه بود. الیزابت یک ماه بعد ازدواجش را جشن گرفت که باشکوه و هزینه کمتری نسبت به دوشس آلبا برگزار شد. کایتانا 5 پسر و یک دختر به دنیا آورد. تعداد بچه هایش می‌توانست بیشتر باشد، اما پنج جنین او سقط شدند.

اگرچه کایتانا همسر و مادر سخت‌کوشی بود، اما یک طوفان واقعی بود. او رقص فلامنکو را دوست داشت و بهتر از هرکسی در اسپانیا می‌رقصید. لوئیس هم از سرگرمی او حمایت می‌کرد. اما وقتی پابلو پیکاسو می خواست پرتره برهنه او را بکشد، لوئیس به شدت مخالفت کرد.

کایتانا و لوئیس حدود 26 سال با هم زندگی کردند تا اینکه لوئیس در اثر سرطان خون جان خود را از دست داد. دوشس تا اواخر بیماری اجازه نداد لوئیس متوجه بیماری خود شود.

در سال 1978، دوشس 52 ساله برای دومین بار ازدواج کرد؛ با عیسی آگیره 41 ساله، کشیش که به خاطر ایده‌های سوسیالیستی خود کشیشی را کنار گذاشته بود. این رابطه جدید مورد انتقاد جامعه قرار گرفت، اما، چون کایتانا نجیب زاده اسپانیایی بود با آن موافقت شد. آن‌ها 23 سال با هم زندگی کردند تا اینکه آگیره در اثر سرطان درگذشت.

دوشس سعی کرد افسردگی و پیری خود را با جراحی زیبایی درمان کند، اما ظاهر ش بهتر نشد؛ بنابراین کایتانا سعی کرد با پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب از پیری فرار کند. حتی فرزندانش رفتار ناشایست او را متهم می‌کردند، اما اسپانیایی‌ها او را دوست داشتند و به خاطر حمایت از سویا و فرهنگ منطقه و همچنین به این خاطر که هنوز در سن 70 سالگی و با وجود پادرد فلامنکو می‌رقصید، به او لقب «دختر واقعی اندلس» دادند.
آلفونسو دیز که 30 سال دوشس را می‌شناخت، او را از افسردگی نجات داد. او کارمند دولت و 24 سال جوانتر از دوشس بود، اما عاشق کایتانا شد و از او خواستگاری کرد. کایتانا جواب مثبت داد و ناگهان طبقه بالای جامعه علیه او برخاستند. این بار، فرزندان کایتانا بسیار ناراضی بودند: آن‌ها فکر می‌کردند آلفونسو به خاطر ثروت خانوادگی آن‌ها این پیشنهاد را داده است.

رسانه‌های جمعی اغلب مرد جوان را مسخره می‌کردند و به دوشس می‌خندیدند. پادشاه اسپانیا نمی‌خواست این ازدواج را بپذیرد، اما نمی‌توانست مخالفت کند، چون کایتانا یک اشراف زاده بود؛ بنابراین یک شرط داشت!

کایتانا در سال 2011 همه ثروت خود (حدود 3.5 میلیارد دلار) را به فرزندانش داد و با آلفونسو ازدواج کرد. عروس 85 ساله در مراسم ازدواج خود فلامنکو رقصید. شوهر جوان ثابت کرد که به پول دوشس نیاز ندارد و کایتانا را قانع کرد که از صندلی چراخدار استفاده کند تا جراحی دیگری انجام دهد. بعد از جراحی کایتانا دوباره توانست روی پاهای خود راه برود و بعد با شوهر جوانش به ایبیزا رفت و توجه عکاسان را جلب کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (47 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!