دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

این شیرهای آدم خوارِ غول پیکر جان 135 نفر را گرفتند+عکس 

پنجشنبه، 04 مرداد 1403
ساعدنیوز: دو جفت شیر آدم خوار در مجموع جان 135 نفر را در زمان ساخت راه‌آهن کنیا - اوگاندا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، بریتانیا در راستای ساخت راه‌آهن متصل‌کنندهٔ اوگاندا به اقیانوس هند از طریق بندر کیلیندینی، در ماه مارس سال 1898، شروع به احداث یک پل راه‌آهن بر روی رودخانه ساوو در کنیا نمود. این پروژه توسط سرهنگ دوم، جان هنری پترسن رهبری شد. در مدت زمان 9 ماه ساخت و ساز، 2 شیر نر ساوو در اطراف اردوگاه به شکلی کاملاً محتاطانه کمین نموده و در شب و هنگامی که همگان در خواب بودند، کارگران محلی را از درون خیمه‌های اردوگاه بیرون کشیده و به شکلی حریصانه و فجیع، دریده و می‌بلعیدند. کارگران و خدمه، تلاش بسیاری نمودند تا شیرها را بترسانند. آنها با ایجاد آتش در اردوگاه و ساخت بوما که نوعی نرده و حفاظ ابتدایی ساخته شده از گیاه واچیلا بود و همچنین شاخه‌های درخت آکاسیا در اطراف اردوگاه، سعی در دور نگه داشتن این حیوانات درنده داشتند هر چند تمام اینها اقداماتی بی‌فایده می‌نمود. شیرها از روی نرده‌ها می‌جستند یا با خالی کردن قسمت زیرین و ایجاد حفره به درون آن می‌خزیدند.

پس از حملات جدید، صدها کارگر از ساوو و محدودهٔ ساخت‌وساز فرار کردند و پروژه ساخت پل به ناچار متوقف شد. پترسون شخصاً دست به کار شد و اقدام به ایجاد انواع تله‌ها نمود و حتی چند بار با کمین شبانه بر روی درخت‌ها تلاش نمود تا شیرها را غافلگیر نموده و شکار نماید. پس از تلاش‌های بسیار و ناموفق، او اولین شیر را در 9 دسامبر 1898 شکار کرد. 20 روز بعد، شیر دوم کشف و کشته شد. اولین شیر کشته شده 9 فوت 8 اینچ (2٫95 متر) از بینی تا دم اندازه‌گیری شد و 8 مرد لاشهٔ حیوان را حمل نمودند تا به اردوگاه بازگردانند. پترسون در خاطرات خود می‌نویسد که او اولین شیر را با یک گلوله شلیک شده از تفنگی با کالیبر بالا مجروح نمود اما از آنجا که گلولهٔ شلیک شده به پای عقب حیوان اصابت کرده بود، جانور توانست بگریزد. حیوان، بعدها مجدداً با کمین‌های شبانه بازگشت. پترسون برای شکار وی تلاش نمود. او با شلیکی مستقیم به شانهٔ حیوان با تفنگی قوی‌تر توانست جانور را از پای درآورد. گلوله از شانه گذشته و به قلب حیوان رسیده بود و صبح روز بعد، لاشهٔ حیوان مرده در فاصلهٔ نه چندان دوری کشف گردید.

شیر دوم، بسیار جان‌سخت‌تر می‌نمود چرا که 9 بار به او شلیک شد. 5 مرتبه با اولین اسلحه، 3 مرتبه با اسلحهٔ دوم و در نهایت 1 مرتبه با اسلحهٔ سوم.

  برچسب ها: شیر حیات وحش

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 04 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
عکسی دیده نشده از دنیز دختر علی دایی در دانشگاه آکسفورد لندن / دنیز دایی نابغه اردبیلی و ایرانی مرکز توجه شد !
ترجمه تخصصی کتاب
مرگبارترین و در عین حال زیباترین چشمه ایران را بشناسید!/ چشمه ای که ورود به آن ممنوع شد!+ تصاویر
رونمایی شیدا مقصودلو همسر مورایس از عمارت فوق لاکچری و سنتی شان با گل های فراوان / بانوی هنرمند سپاهانی چه خوش سلیقه ست !
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟