دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

این زن کل تبریز را به آشوب کشید+ عکس 

شنبه، 28 بهمن 1402
کد خبر: 375871
ساعد نیوز: عکسی که مشاهده می کنید از سوگلی محمد حسن میرزا که در دوران سلطنت برادرش مدتی عهده‌دار حکومت آذربایجان بود، است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، تصویری از سوگلی محمد حسن میرزا که در دوران سلطنت برادرش مدتی عهده‌دار حکومت آذربایجان بود و در تبریز اقامت داشت را ببینید.

محمدحسن میرزا قاجار (زادهٔ 1278 خورشیدی در تبریز – درگذشتهٔ 1321 خورشیدی در لندن) ملقب به حضرت اقدس، برادر و ولیعهد احمدشاه قاجار و آخرین ولیعهد سلسله قاجاریه بود.

او در شهریور 1288 به مقام ولیعهدی رسید و تا خلع سلطنت احمدشاه ، جمعاً به مدت شانزده سال ولیعهد ایران بود. احمدشاه پس از تاجگذاری، وی را به فرمانروایی آذربایجان منصوب کرد.

نوشته حاشیه عکس : «دختر جهودی می‌باشد که محمدحسن میرزا موقع گردش در تبریز دیده، به وسیلۀ مقتدرالسلطنه خواستگاری کردند [و]به عنوان پرستاری به حرمخانۀ خود آورد که در سر این دختر، اهل تبریز قیام [کردند]و بازار بسته [شد]تا اینکه شبانه دختر را از حرمخانه مخفیانه فراری داده و در منزل یکی از نوکران ولیعهد پنهان نمودند و به اهل بازار اعلام گردید که ولیعهد دختر جهود را از حرمخانه خارج کرد تا اینکه بازار را باز نمودند».


4 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
هزینه چاپ یک کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه