دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

آینده درخشان دانشکده علوم پزشکی شوشتر با روشن شدن چراغ ارتباط با صنعت 

دوشنبه، 26 شهریور 1403
کد خبر: 408822
نشست ارتباط با صنعت با حضور دکتر عالی پور معاون آموزش تحقیقات و فرهنگی دانشجویی، دکتر ندری مدیر ارتباط با صنعت دانشکده و سایر مسئولان در سالن جلسات معاونت آموزش برگزار شد.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر ؛ دکتر عالی پور اظهار کرد: در سال جاری فعالیت ارتباط با صنعت در دانشکده علوم پزشکی شوشتر با تصویب 5 طرح ارتباط با صنعت و عقد قرارداد با صنایع رشد چشمگیری داشته است.

دکتر عالی پور عنوان کرد: دانشگاه ها به عنوان مراکز آموزشی پژوهشی باید همواره در خدمت توسعه و پیشرفت جوامع خود باشند در دهه های اخیر با پیشرفت فناوری ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. مراکز آموزش عالی با تغییر رویکرد از دانشگاه های آموزش محور (نسل اول) و پژوهش محور (نسل دوم) به سمت دانشگاههای کارآفرین (نسل سوم) حرکت کرده اند. در دانشگاه نسل سوم، محور نظام دانشگاهی علاوه بر آموزش و پژوهش، کارآفرینی است. در سیاست گذاری دانشگاهای نسل سوم ارتباط بین دانشگاه و نیازهای صنایع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به همین منظور دانشکده علوم پزشکی شوشتر با رویکرد کارآفرینی و حل مسائل اشتغال جامعه در سال جاری فعالیت های ارتباط با صنعت خود را توسعه داده است و در این زمینه 5 طرح ارتباط با صنعت تصویب گردیده است و عقد قرارداد با صنایع منعقد شده است.

معاون آموزش تحقیقات و فرهنگی دانشجویی با بیان این که 6 قرارداد دیگر نیز آماده انعقاد با صنایع داریم اذعان داشت: حوزه ارتباط با صنعت در دانشکده، در سال جاری رشد چشمگیری داشته و مورد توجه ویژه قرار گرفته است و خوشبختانه چراغ ارتباط با صنعت در این دانشکده روشن شده، و بر اساس آمار و ارقام در این زمینه پویایی محسوسی اتفاق افتاده که می تواند چشم انداز روشنی برای دانشکده رقم بزند.

وی توسعه دفتر ارتباط با صنعت دانشکده را از دغدغه های مهم دانست و گفت: درصدد هستیم پژوهشگران مستعد را از طریق برگزاری کارگاه ترغیب به همکاری کنیم، تا ان شاء الله بتوانیم با همکاری هرچه بیشتر با صنایع دستاوردهای مهمی را برای دانشکده داشته باشیم و از این طریق از همه پژوهشگران علاقمند و صنایع دعوت به همکاری می کنیم

در ادامه دکتر ندری مدیر ارتباط با صنعت دانشکده علوم پزشکی شوشتر افزود: ارتقاء بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، بازاریابی بهتر، بومی سازی خطوط و تجهیزات، بهینه سازی مصرف انرژی و تامین سلامت، ایمنی و محیط زیست در صنایع، از طریق ارتباط دو جانبه صنعت با دانشگاه و استفاده از ظرفیت های علمی آن ممکن می شود.

وی علاوه بر مساله محور بودن و حل مشکلات جاری، معافیت مالیاتی، درآمدزایی و اختصاص بودجه از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ازای هر طرح را از دیگر فواید حوزه ارتباط با صنعت دانست و بیان داشت: در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست در استان خوزستان تا رسیدن به ایده آل های توصیه شده فاصله زیادی داریم، لذا لازم است با صنعت، سازمانها و ادارات ارتباط برقرار کرده و برای سلامت شاغلین صنعت و جامعه، ایمنی محیط کار و محیط زیست پژوهش های کاربردی ارائه و انجام دهیم.

دکتر ندری با اشاره به این که ارتباط با صنعت واحدی است که علاوه بر صنایع، جامعه نیز از آن بهره مند می شود یادآور شد: شهرک های صنعتی، شهرداری، اداره راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، میراث فرهنگی، اداره تربیت بدنی، آب و فاضلاب، اداره برق، راهنمایی و رانندگی و ... می توانند در جهت بهبود وضعیت و رفع دغدغه های خود از ظرفیت پژوهشی، آموزشی و تجهیزاتی دانشگاه استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش ما این است که به دانشگاه نسل سوم تبدیل شویم. هدف دانشگاه های نسل سوم کار آفرینی، خلاقیت و نوآوری می باشد. به منظور شکوفایی صنعت، خدمت به جامعه و حصول هدف مسولیت پذیری اجتماعی دانشگاه، ضروریست ظرفیت و توانمندی های دانشگاه معرفی شود و به کارگیری آن در حل مشکلات جاری تلاش همه مسولان شهرستان و استانی را می طلبد.

شایان ذکر است در این نشست دکتر عالی پور از پیگیری برای راه اندازی پارک علم و فناوری و رایزنی با صنایع خبر داد که آینده درخشان دانشکده و شهرستان را نوید می دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 27 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آلبوم تصاویر علی ضیا به مناسبت سالروز تولدش ؛ از شلوار خال خالی وسط برنامه و چهره بی ریش و با سبیل تا عکس های قدیمی دیده نشده
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
رضا عطاران: به من نگید پولساز الان درآمد خوبی ندارم هرچی داشتم خرج کردم/ اصلا اسنپ نمیگیرم چون شمارم میوفته +فیلم
رسوایی در قلعه حسن خان: دو کارگر در آتش سوختند، آمبولانس فدراسیون فوتبال آنها را به بیمارستان انتقال نداد!/ مهدی تاج استعفا میدهد؟
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدیو) یادی کنیم از سکانس خنده‌دار برنامه "عصر جدید"/ تلاش‌های فراموش‌نشدنی امین حیایی برای هنرنمایی با یک‌چرخه
ویدیو/ رتبۀ 1 ریاضی: لگاریتم 1723 را نمی‌دانم/ متد خاص حل مسائل ریاضی رتبۀ برتر کنکور به سبک مدرسه‌ای