دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

از بین بردن چروک لباس بدون نیاز به اطو 

سه شنبه، 01 مرداد 1398
رای همه شما حتی یک بار این شرایط پیش آمده که لباستان نیاز به اتو دارد، ولی اتو در دسترس نیست. معمولا چنین شرایطی در مسافرت پیش می‌آید. برای حل این مشکل در ادامه چند روش پیشنهاد کرده‌ایم که بسیار کارآمد و مؤثر هستند.

تا به حال شده که در خانه اتو نداشته باشید و قصد رفتن به جلسه و مهمانی مهمی دارید و دقیقه ۹۰ متوجه می شوید که لباس شما اتو ندارد!؟ در این مقاله روشهایی را به شما خواهیم گفت که بدون اتو بتوانید چروک لباس خود را از بین ببرید.

رفع چروک لباس بدون اتو هم امکان پذیر است و کسانی که وقت کافی برای اتوکشی لباس ها ندارند می توانند از ترفندهایی که در ادامه این پست سماتک بیان شده است برای داشتن لباس های بدون چروک استفاده کنند. به نظر من یکی از سخت ترین کارهای خانه اتو کردن لباس ها است و بسیاری از تایم روزمره زندگی را از ما می گیرد و همچنین با اتوکشی تعداد زیادی لباس شما دیگر رمقی برای دیگر کارها نخواهید داشت. پس توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید.

روش اول: استفاده از سشوار

اگر برای شرکت در مجلسی عجله دارید و متوجه می شوید که لباس شما اتو ندارد، کنترل خود را از دست ندهید.
پیراهین خود را بر روی سطح صافی قرار دهید و سشوار با باد گرم را چند سانت به چند سانت بر روی پیراهن به صورت عقب جلو بکشید. تمام چروک های لباس به سرعت از بین می روند.

روش دوم: استفاده از اتو مو

اگر اتو مو دم دستان است، می توانید از آن به عنوان اتوی لباس استفاده کنید.
از اتوی مو می توانید حتی برای بخش های سخت اتو مانند یقه و سر آستین نیز استفاده کنید. فقط مراقب باشید که به اتوموی شما مو و مواد شکل دهنده مو نچسبیده باشد.

روش سوم: استفاده از حوله نمناک

پیراهن خود را بر روی سطح صافی قرار دهید. حوله نمدار را بر روی ناحیه چروک شده پوشاک خود فشار دهید تا سطح لباس شما صاف شود. پس از صاف شدن سطح پارچه لباس، آن را آویزان کنید تا خشک شود.

روش چهارم: اسپری کردن سرکه

در بازار یک سری اسپری های حرفه ای برای از بین بردن چروک وجود دارند ولی در این وقت کم چه کسی فرصت دارد که به فروشگاه برود و اسپری حرفه ای بخرد!
به جای اسپری حرفه ای ، از روش سریعتر و ارزانتری استفاده می کنیم. سرکه سفید را درون بطری اسپری بریزید. با نسبت ۱ به ۴ پیراهن خود را با سرکه سفید و آب نمدار کنید.
پس از نمدار کردن لباس، آن را آویزان کنید تا خشک شود.

روش پنجم: استفاده از بخار کتری چای خوری

اگر دستگاه بخار دهنده مثل بخارشوی ندارید، کتری را پر آب کنید و بگذارید تا بجوشد. وقتی که آب کتری به جوش آمد، لباس خود را در مقابل بخارش بگیرید تا چروک آن از بین برود.
مراقب باشید که خود را نسوزانید.

روش ششم: استفاده از قابلمه داغ به جای اتوی لباس

می توانید از قابلمه آشپزخانه اتو بسازید! ابتدا درون قابمله آب بریزید و آن را بر روی اجاق گاز بگذارید تا آب بجوشد. زمانی که آب جوشید، قابلمه را خالی کنید و از انتهای آن به عنوان اتو برای از بین بردن چروک ها استفاده کنید.
در این روش مراقب باشید که ته قابلمه شما سیاه نباشد. چون ممکن است لباس شما را برای همیشه بی مصرف کند.

روش هفتم: انداختن لباس به درون خشک کن

پوشاک چروک خود (مثل پیراهن ، بلوز ، تی شرت ، مانتو ، روسری و یا سرهمی) را مقداری خیس کنید و به همراه چند لباس خیس دیگر به درون خشک کن بریزید. حتی می توانید چند قالب یخ کوچک را نیز به درون خشک کن بیاندازید.
زمانی که یخ ها آب میشوند، بخار بوجود می آورند. اجازه دهید که خشک کن برای ۱۵ دقیقه کار کند و خواهید دید که اکثر چروک ها از بین خواهند رفت.

روش هشتم: استفاده از بخار آب داغ در حمام

این کلک مخصوص مواقعی است که در سفر هستید و به سرعت باید برای جلسه آماده شوید. در چمدان خود را باز می کنید که لباس مخصوص جلسه را بپوشید و ناگهان می بینید که پیراهن شما پر از چروک است.
دوش آب گرم را باز کنید و پیراهن را از جا لباسی درون حمام آویزان کنید. در و پنجره حمام را کامل بپوشانید تا بخار بیرون نرود.
بعد از چند دقیقه خواهید دید که لباس شما بدون چروک خواهد بود. توجه داشته باشید که لباس را کاملا نزدیک دوش (مثلا از سری دوش) آویزان کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!