دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / ترشیجات /

از چند درخت زیتون تا میلیاردر شدنم 

سه شنبه، 08 آذر 1401
ساعدنیوز : خوشبخت شدنم از چند درخت زیتون که در خانمان داشتیم شروع شد. هر سال فصل برداشت زیتون ما هم چند درخت باغچه مان را که پر بار هم بودند برداشت میکردیم و با روش های خانگی که مادرم بلد بودند فرآورده های آن را آماده و به فروش میرساندیم.

خوشبخت شدنم از چند درخت زیتون که در خانمان داشتیم شروع شد. هر سال فصل برداشت زیتون ما هم چند درخت باغچه مان را که پر بار هم بودند برداشت میکردیم و با روش های خانگی که مادرم بلد بودند فرآورده های آن را آماده و به فروش میرساندیم. با توجه به اینکه شهر ما مرکز این محصول بود باغات بسیاری وجود داشت که موجب شد من در این عرصه رشد زیادی کنم و بتوانم به درآمد های میلیاردی برسم. در ادامه میخواهم شما را بیشتر با این محصول آشنا کنم.
زیتون صادراتی
زیتون یک نوع میوه درختی است که بدلیل خواص فراوان آن بسیار مورد توجه علاقمندان به سلامتی می باشد. از این رو صادرات زیتون با توجه به تولید آن در کشور می تواند گزینه مناسبی برای تاجران باشد. اول از همه باید به این نکته توجه کنیم که با وجود صادراتی که در این بخش وجود دارد متاسفانه بازار داخلی ضعیفی برای زیتون ایران حاکم است، از این رو این میوه خوشمزه و پرخاصیت از کشورهای اسپانیا، ترکیه و سوریه به کشور وارد می شود. می توان گفت تجارت زیتون صادراتی در ایران نیز جای زیادی برای پیشرفت دارد. اگر به دنبال کشورهایی با پتانسیل بالا هستید تا محصولات زیتون خود را صادر کنید کشورهای عراق، عربستان و امارات گزینه های مناسبی هستند و تجارت زیتون در ایران برای این کشورها مناسب است.

زیتون شیراز
زیتون شیراز خواص بی نظیر و شگفت انگیزی داشته در نتیجه امروزه علاوه بر مصارف خوراکی در صنعت های مختلف نظیر بهداشتی و آرایشی نیز از آن استفاده می گردد، همین امر موجب افزایش تجارت و صادرات زیتون شده است. قیمت خرید و فروش روز زیتون با توجه به میزان عرضه و تقاضا به صورت سالیانه متغیر می باشد. زيتون درختي هميشه سبز با نام علمي olea europaea و از خانواده oleaceae و از قديمي ترين گياهان منطقه مديترانه و بويژه خاورميانه است در مورد زيتون ، عقايد در زمينه رويشگاه اصلي، متفاوت است ، عده اي اصل آن را از ايتاليا مي دانند و معتقدند از آنجا به سوريه و ايران توسعه يافته ولي عده أي ديگر وطن زيتون را ايران مركزي و بلوچستان دانسته كه بعدا به نقاط ديگر پراكنده گرديده است.

زیتون پرورده

زیتون به تنهایی داره مقدار قابل توجهی چربی مفید و غیر ترانس برای بدن می باشد که در کنار اضافه شدن چربی گردو و خود روغن زیتون میزان چربی مفید این چاشنی خوشمزه بالا می باشد ولی از آنجایی که این میزان برای مفید می باشد گنجاندن آن در وعده های غذایی باعث کاهش وزن و تناسب اندام می شود. زیتون پرورده از چاشنی های اصیل و پرطرفدار ایرانی است. اصالت زیتون پرورده به شمال کشور برمی گردد. اگر به استان های شمالی ایران سفر کرده باشید، حتماً این چاشنی را روی سفره های رنگارنگ آن ها دیده اید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه