ساعدنیوز
ساعدنیوز

از داماد احمدی نژاد و روحانی تا داماد حدادعادل و زاکانی

  چهارشنبه، 05 آبان 1400 ID  کد خبر 174485
از داماد احمدی نژاد و روحانی تا داماد حدادعادل و زاکانی
ساعد نیوز: روزنامه شرق در گرازشی آنهایی که به‌واسطه نسبت سببی با مسئولان به مقامی در نظام سیاسی ایران رسیده‌اند را بررسی کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از شرق، در منظومه سیاسی ایران اتفاقات زیادی رخ می دهد. به جایی رسیده ایم که نه تنها فردی که مسئولیت می گیرد به مقامی می رسد، بلکه راه برای دیگر منصوبان سببی و نسبی او نیز باز می شود. چند سالی است از پدیده «آقازادگی» به «حکم برای داماد» رسیده ایم و آخرین و داغ ترین آن، داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران است که به سمت دستیاری ویژه پدرزن نائل آمده . این در حالی است که در بهار امسال زاکانی به عنوان نامزد ریاست جمهوری در مناظره های انتخاباتی رو به دوربین اعلام کرد: «بستگان خود را سر کار نمی آوریم».

او البته موضوع را این گونه توجیه کرده که دامادش از شهرداری تهران حقوقی نخواهد گرفت و استخدام شهرداری نمی شود؛ اما چه کسی است که نداند در نظام های سیاسی، «مقام» می تواند قدرت تولید کند. به خصوص که طبق بخش نامه ای که زاکانی در مقام شهردار تهران ابلاغ کرده است هرگونه صدور حکم و استخدام ولو برای استفاده از خدمات رایگان را ممنوع کرده و در بند ۲ بخش نامه زاکانی قید شده است:«جذب و به کار گیری نیروی انسانی جدید تحت هر عنوان و با هر نوع وضعیت استخدامی اعم از «تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت، پیمانکاری، شرکتی، مشاوره ای و... حتی انجام خدمت به طور رایگان و افتخاری» ممنوع بوده است».

همچنین براساس ماده 10 مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران به کارگیری بستگان در شهرداری در دوره فعالیت مدیران شهرداری و اعضای شورا ممنوع است؛ بنابراین زاکانی همچنان که خلاف قانون عمل کرده، رسما خلاف بخش نامه رسمی خود نیز حکم برای دامادش زده است. به این بهانه مروری داشته ایم بر دامادهایی که دنیای سیاست گاهی به آنها روی خوش نشان داده و گاهی هم خیر.

محمد مهدی احمدی، داماد محسن رضایی

از او به عنوان مدیرعامل جدید بانک صادرات نام برده می شد که تکذیب شد. سایت خبر فوری توییت کاربری را منتشر کرد که نوشته بود: «از داماد آقای رضایی ( احمدی) درمورد انتصابش به عنوان مدیرعامل بانک صادرات پرسیدم، در جوابم گفت: «سلام، استخاره کردم، بد آمد انصراف دادم». او عضو هیئت مدیره و قائم مقام بانک شهر است. سال 97، رحمت الله حافظی، عضو سابق شورای شهر تهران، به ماجرای انتصاب مهدی احمدی که برادر عروس قالیباف و داماد محسن رضایی است، واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «انتصاب برادر عروس قالیباف به عنوان معاون ارزی بانک شهر تداعی کننده مطالبی بود که در استیضاح وزیر تعاون در صحن مجلس درمورد انتصابات فامیلی رد و بدل شد. این انتصابات برای جامعه قابل درک و پذیرش نیست و از طرفی هم نشانه نفوذ تیم قبل بر مجموعه شهرداری است».

علی اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت زاده

او با پاسپورتی با نام جعلی از کشور فرار کرده است. او علیه وزیر سابق که پدر خانمش است، مستنداتی ارائه داده است.

علی اشرف ریاحی همسر زینب نعمت زاده است که به اتهام ۶.۶ میلیارد یورویی پرونده پتروشیمی ممنوع الخروج بود، اما متواری شد. بنا بر اعلام دادستانی، ریاحی به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم است. دیگر متهمان این پرونده به عنوان مدیران شرکت و خریداران آنها که از خریداران خارجی بودند، پول های کلان دریافت می کردند و تحت عنوان دور زدن تحریم ها، شرکت هایی را در خارج تأسیس کرده بودند.

حسین میرخلیلی، داماد احمد خاتمی

او که روحانی است و کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد، در دولت حسن روحانی با حکمی از سوی محمدباقر نوبخت، به عنوان رئیس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه انتخاب شده بود. حجت الاسلام احمد خاتمی، امام جمعه تهران، در واکنش به این انتصاب گفته بود: هیچ گاه برای هیچ یک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته، ندارم و نخواهم داشت. در رابطه با مسئولیت آقای میرخلیلی نه در این مسئولیت و نه در مسئولیت قبلی، بنده نه تلفنی، نه پیامکی و نه کتبی هیچ سفارشی نداشته ام. می توانید از آقای محمدی (رئیس محترم سابق سازمان اوقاف و امور خیریه) و آقای دکتر نوبخت بپرسید.

کامبیز مهدی زاده فرساد، داماد حسن روحانی

مهدی زاده در خرداد سال 97 به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انتخاب شد. او همچنین در دولت حسن روحانی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی کشور منصوب شد که سروصدای زیادی کرد. رضا رحمانی، وزیر صمت، گفته بود آقای مهدی زاده بر اساس شایسته سالاری انتخاب شده و انتصاب او ربطی به داماد رئیس جمهور بودن ندارد؛ اما داماد روحانی در نامه ای استعفا داد و خطاب به وزیر این گونه نوشت: «از اینکه این جانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراهتان باشم، کمال تشکر و قدردانی را دارم. اجازه می خواهم از خدمتتان مرخص شوم و به فعالیت های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی ام ادامه دهم». او در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کرد و گفته بود: «من به عنوان فرزند شخصیت خاص یا داماد شخصیت خاصی شرکت نمی کنم، بلکه من فرزند آذربایجان هستم و افتخار می کنم که آذربایجانی هستم. بنده به عنوان رابطه پدر و فرزندی با رئیس جمهور، از پدر اجازه گرفته و در انتخابات شرکت می کنم»؛ هر چند در نهایت از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

محمدهادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری

او مدیرعامل گروهی اقتصادی به نام فاطمی و سرمایه گذار اصلی سریال معروف شهرزاد بود که نامش به عنوان متهم در پرونده بانک سرمایه نیز به چشم می خورد. رضوی در اولین جلسه محاکمه متهمان بانک سرمایه گفته بود: «برخی افراد فضای رسانه ای برایم ایجاد می کنند و می گویند داماد شریعتمداری هستم که این ظلم است؛ با زبان روزه درخواست دارم مرا خارج از این عنوان محاکمه کنید». محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی، در واکنش به اتهامات داماد خود گفته بود: «بنده چهار فرزند دارم که هیچ کدام قراردادی با هیچ کجای دولت ندارند. داماد من هم همین طور. در این مدت که من مسئول بوده ام، دامادم هیچ وقت نه برای ارتباطی از من درخواست کرده و نه من برای او انجام داده ام. اگر دامادم خطایی کرده باید با او برخورد کنند و اگر من مداخله ای کرده ام باید مورد اعتراض قرار بگیرم؛ اما نکرده ام. نباید حیثیت من مورد تعرض قرار بگیرد. اگر کسانی فکر می کنند حتی بچه من را در جلوی چشمم ذبح کنند، من باج می دهم، بدانند که من به کسی باج نخواهم داد».

مرداد سال 98 سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

روح الله رحمانی، داماد حداد عادل

روح الله رحمانی داماد آمریکایی حداد عادل بعد از دو ماه فعالیت در وزارت ارتباطات در سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری، به دلیل قانون مدیریت خدمات کشوری و دوتابعیتی بودن از مدیرکلی دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری این وزارتخانه استعفا داد. غلامعلی حدادعادل در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «دامادم شهروند آمریکایی و از خانواده های شهیدپرور آمریکاست».

مهدی خورشیدی، داماد احمدی نژاد

در دی سال 90 به ریاست سازمان استاندارد منصوب شد، اما این حکم با واکنش نمایندگان مجلس مواجه و یک هفته بعد لغو شد. خورشیدی یک ماه به عنوان معاونت امور قوا در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گمارده شد. شهریور سال 91 هم به ریاست بیمارستان فیروزآبادی شهر ری درآمد. او همچنین با حکم معاون اول پدرزن خود، به سمت مشاور نهاد و دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور منصوب شده بود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (288 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (228 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (93 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (77 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (58 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (40 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ساقدوشی رحمان و رحیم در عروسیِ هومن حاجی عبداللهی، رحمت سریال پایتخت+عکس/چقد هم به خودشون رسیدن ... خلاقیت بی‌نظیر و جالب یک رستوران کره‌ای برای سرد کردن به موقع غذای داغ/ این راهکار پربازدید شد+عکس عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده