از کجا مطمئن باشیم در خرید کفش عید گول نخوردیم؟

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
از کجا مطمئن باشیم در خرید کفش عید گول نخوردیم؟
بهترین کفش، کفشی است که پاشنه ای متوسط (تقریبا 2 سانتی متری) دارد و نوکش گرد است و به پنجه ها آسیب نمی زند. در خرید کفش به این نکته دقت داشته باشید که پاشنه اش زیاد بلند نباشد و اگر اصرار دارید کفش پاشنه بلند بپوشید دست کم آن را پهن و یکدست انتخاب کنید تا بهتر بتوانید تعادل تان را حفظ کنید.

بهترین کفش، کفشی است که پاشنه ای متوسط (تقریبا 2 سانتی متری) دارد و نوکش گرد است و به پنجه ها آسیب نمی زند. در خرید کفش به این نکته دقت داشته باشید که پاشنه اش زیاد بلند نباشد و اگر اصرار دارید کفش پاشنه بلند بپوشید دست کم آن را پهن و یکدست انتخاب کنید تا بهتر بتوانید تعادل تان را حفظ کنید.
می دانید چرا مراکز خرید کفش معمولا شب ها شلوغ تر از روزها هستند؟ دلیلش این است که مردم می خواهند در ساعات پایانی روز کفش بخرند تا به این ترتیب با احتساب ورم کردن پاهایشان در این ساعات، کفشی با اندازه مناسب برای خود انتخاب کنند. به عبارت دیگر اگر روز کفش بخرید ممکن است در شب، وقتی پاهایتان در اثر پیاده روی ورم می کنند، حس کنید کفش ها پاهایتان را می زنند و برایتان کوچک شده اند.
«خانم این کفش موقع پوشیدن باز می شود و در پا های شما جا خوش می کند»، «به آن عادت می کنید» و «خیالتان راحت، یک هفته بپوشید همه چیز حل است، اگر مناسب نبود قول می دهم کفش را برایتان عوض کنم»

بله، کفش ها را برایتان عوض می کنند، اما مطمئن باشید این ها همه راهکار های فروش است که با آن ها شما را گول می زنند. کفش راحت همان روز اول باید راحت باشد. در غیر این صورت در درازمدت شما را اذیت خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید کارشناسانه تفاوت بین کفش خوب و بد را تشخیص بدهید، «ایرنا زندگی» شما را راهنمایی می کند. پس این مطلب را با دقت بخوانید و در خرید کفش استفاده کنید؛ زیرا که پا قلب دوم ما است و باید اهمیت ویژه ای به آن دهیم.

کفشی را که پایتان می کنید دقت کنید از قد کوچک نباشد. به بیان واضع تر هم سایز پا باشد. پشت و شست پایتان را اذیت نکند. اگر دقت نکنید و از پشت پایتان را اذیت کند باعث ایجاد تاول شده و از جلو ممکن است ناخن پایتان را سیاه کند و نهایتا به افتادن آن منجر شود. اگر کفش تان از کناره پاهایتان را اذیت کرد (البته نه به مقدار زیاد) نگران نباشد با چندبار پوشیدن جا باز می کند. هزینه کردن برای کفش اغلب ارزان نیست و در بسیاری از مواقع، وقت زیادی از ما می گیرد پس تا جایی که می شود دقت کنید تا پول و زمان را هدر ندهید و به سلامتی خود آسیب نترسانید.

گاهی اوقات برخی افراد برای کمردرد و زانودرد به پزشک مراجعه می کنند و پزشک معالج به آنها می گوید که اشکال از کفش شان است و بهتر است آن را عوض کنند. اکثر این مشکلات به وجود آمده در فرد، به علت نداشتن پاشنه استاندارد و مناسب کفش هاست. پاشنه به معنای شیب منطقی و متعادل کفش است. این شیب مناسب برای کفش های مردانه هم وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. برای خانم ها بهتر است از پاشنه های یک تکه یا به اصطلاح از کفش های لژدار استفاده کنند. (۳ الی ۵ سانت پاشنه منطقی است)

چطور در خرید کفش عید گول نخوریم؟

به این نکات توجه کنید تا کفشی را انتخاب نمایید که علاوه بر کیفیت بالا، به پای شما آسیب نرساند چرا که سلامت پا اهمیت فراوانی دارد و پا قلب دوم انسان است.

گول فروشنده ها را نخورید:

هنگام خرید کفش حتما آن را بپوشید و با آن قدم بزنید، کفش راحت همان روز اول باید راحت باشد، در غیر این صورت در درازمدت شما را اذیت خواهد کرد پس گول فروشنده ها را نخورید و اگر کفش موردنظرتان پای شما را اذیت می کند، هرگز حرف فروشنده ای را که می گوید کفش کوچک تر بردارید چون به مرور زمان جا باز می کند نپذیرید، این ها همه راهکار های فروش است که با آن ها شما را گول می زنند.

در انتهای روز کفش بخرید:

سعی کنید برای خرید کفش روزی را که فرصت کافی دارید و بازار خلوت تر است برای این کار اختصاص دهید. بهتر است در ساعات پایانی روز کفش بخرید زیرا در بعد از ظهر پاها ورم کرده و سایزشان تغییر می کند. اگر روز کفش بخرید ممکن است در شب، وقتی پاهایتان در اثر پیاده روی ورم می کنند، حس کنید کفش ها پاهایتان را می زنند و برایتان کوچک شده اند.

پاشنه کفشتان نباید بلند باشد:

کفشی را بخرید که پاشنه ای متوسط (تقریبا 2 سانتی متری) دارد. کفشتان نباید پاشنه زیاد بلند داشته باشد و اگر دوست دارید کفش پاشنه بلند بپوشید، کفشی را انتخاب کنید که پاشنه آن پهن و یکدست باشد تا بهتر بتوانید تعادل تان را حفظ کنید.

به کفی کفش توجه کنید:

در انتخاب کفش مناسب برای عید نوروز به کفی کفشتان توجه کنید. کفشی مناسب است که اولاً کف آن ضخیم باشد و داخل کفش، کفی تعبیه شده باشد. کفی باعث می شود از فشار وارده به پنجه های شما کاسته شود. در کفش های پاشنه بلند، کفی میزان فشار به پا را اندکی کاهش می دهد و از ایجاد فشار و تنش به پا ها جلوگیری می کند. اگر کفش شما فاقد کفی است، باید کفشی را بخرید که با گذاشتن کفی جداگانه، کفش به پایتان تنگ نباشد.

پاشنه های کفشتان باید پهن باشد:

پاشنه پهن میزان فشار را بر روی پا های شما کاهش می دهد پس کفشی را بخرید که پاشنه پهن داشته باشد تا پاهای شما سالم باشند. برای استفاده مداوم و روزمره، کفشی را بخرید که پاشنه آن پهن باشد ، کفش دارای پاشنه باریک به پاها آسیب می زند.

کفش عید شما باید دارای بند های عریض باشد:

کفش هایی را انتخاب کنید که بند نازک نداشته باشد زیرا هرچه بند ها نازک تر باشند، پاهای شما بیشتر اذیت می شوند و احتمال پیچ خوردن پا افزایش می یابد. هرچه بند کفش ها پهن تر باشد، پوشیدن آن ها ساده تر خواهد بود. این بند ها پای شما را داخل کفش ثابت نگه می دارند و به ثبات حرکت شما کمک خواهد کرد.

کفشی تهیه شده از مواد طبیعی را بخرید:

کفشی تهیه شده از مواد طبیعی را بخرید، این کفش ها معمولاً قالب پای شما می شوند و شما با پوشیدن آنها کاملاً احساس راحتی می کنید. کفش های تهیه شده از مواد مصنوعی و پلاستیکی موجب اذیت شدن پا و تاول زدن پا می شوند.

به ثبات کفش توجه کنید:

یکی از مهمترین عوامل انتخاب کفش راحت ثبات کفش است. کفش هایی که ثبات مناسبی ندارند برای ستون فقرات بسیار خطرناک هستند. عدم ثبات کفش باعث پیچ خوردن پاهایتان می شود. برای بررسی ثبات کفش، کفش ها را روی یک سطح صاف و طراز قرار دهید و تلنگر کوچکی به آن با انگشت خود بزنید. اگر کفش شما تلو تلو بخورد یا بر زمین بیفتد، این کفش ثبات مناسبی ندارد.

در انتخاب کفش مشکلات پایتان را در نظر بگیرید:

در انتخاب کفش مشکلات پایتان مانند خار پاشنه و کف پای صاف را در نظر بگیرید. اگر دارای کف پای صاف هستید، کفش کتانی بخرید و یا از کفی طبی مخصوص پاهای صاف استفاده کنید.اگر مشکل خار پاشنه دارید ، در طول دوره درمان کفش های کتانی با کفی طبی (ترجیحاً ژله ای) بپوشید.

در خرید کفش برای کودکان دقت کنید:

هنگام خرید کفش برای کودکان فقط به سایز پایشان توجه نکنید زیرا کودکان نمی توانند دقیقا تشخیص بدهند که آیا کفشی اندازه شان هست یا نه، پس زمانی که کودک کفش را امتحان نمود، نوک کفش را لمس کنید تا بفهمید آیا فضای خالی جلوی کفش وجود دارد یا کفش تنگ است. کفش های روباز برای بچه ها چندان مناسب نیستند و آنها نمی توانند تعادل شان را با این نوع کفش ها حفظ کنند. کفش های پاشنه دار هم برای دختربچه های کم سن و سال مضر هستند و باعث پیچیدن مچ پا یا زمین خوردن شان می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان