دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

از رفتگری نخست وزیر روسیه تا دستفروشی اردوغان در ترکیه؛ مشاغل عجیب دولتمردان و چهره های سیاسی بزرگ دنیا قبل از شهرت+عکس 

پنجشنبه، 19 مهر 1403
کد خبر: 412382
ساعدنیوز: سیاستمداران مطرح جهان پیش از ورود به عرصه سیاست مشاغل عجیب و دور از ذهنی را تجربه کرده‌اند. در ادامه با مشاغل سابق این سیاستمداران آشنا خواهید شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، سیاستمداران فعلی و سابق جهان، قبل از تصدی مناصب سیاسی، به شغل‌های دیگری مشغول بوده اند. برخی از این مشاغل با جایگاه فعلی آن‌ها بسیار فاصله دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا / تعمیر وسایل خانگی

جو بایدن برای تامین مخارج تحصیلش مجبور بود به کارهای مختلفی دست بزند. با انجام کارهای تعمیر و نگهداری، مانند شستن پنجره‌های مدرسه و چیدن علف‌های هرز باغ ها، هزینه مدرسه‌اش را پرداخت می‌کرد. در ادامه و با تحصیل در رشته حقوق کم کم به عرصه سیاست پا گذاشت.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس / روزنامه نگار

نخست وزیر انگلیس پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آکسفورد در روزنامه تایمز مشغول به کار شد. پس از مدتی کار در این روزنامه، به دلیل ارائه نقل قول‌های جعلی از کار اخراج شد. او بعدا ستون‌نویس روزنامه دیلی تلگراف شد و درآمد خوبی از این کار به دست می‌آورد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه / دستفروش

رئیس جمهور ترکیه در شهر فقیری بزرگ شد و در نوجوانی و به دنبال کسب زندگی بهتر به استانبول رفت. اردوغان برای به دست آوردن پول و گذران زندگی، در خیابان‌های استانبول لیموناد و نان‌های کنجدی می‌فروخت.

دیمیتری مدودف، نخست وزیر سابق روسیه / رفتگر

مدودف، قبل از اینکه نخست وزیر روسیه شود، مسئولیت‌های بزرگی نداشته است. پیش از ورود به سیاست وقت خود را صرف نظافت خیابان‌ها می‌کرد. به گفته خود مدودف، او فقط 120 روبل معادل 1.53 دلار در ماه -با احتساب پاداش- برای انجام این کار دریافت می‌کرده است!

مایکل هیگینز، رئیس جمهور ایرلند / پیشخدمت

ممکن است رئیس جمهور ایرلند اکنون ثروتمند و موفق بنظر برسد، اما همیشه اینطور نبوده است. هیگینز، در خانواده‌ای فقیر متولد شد و به انگلستان نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان پیشخدمت مشغول به کار شد. هیگینز در ادبیات نیز دستی دارد و به عنوان شاعر و نویسنده آثار داستانی نیز فعالیت داشته است. تاکنون چهار مجموعه شعر از او به چاپ رسیده است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا / راننده اتوبوس

مادورو قبل از رسیدن به ریاست جمهوری ونزوئلا، سال‌ها به عنوان راننده اتوبوس در کاراکاس کار می‌کرد. پس از ورود به حلقه داخلی هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا، به مناصب بالاتری در اتحادیه‌های کارگری رسید. ارتقای شغلی مادورو کم کم از او چهره‌ای شناخته شده ساخت. با مرگ چاوز در سال 2013، مادورو به عنوان رئیس جمهور جدید ونزوئلا جای او را گرفت.

خالتما بتولغا، رئیس جمهور مغولستان / کشتی گیر

بتولغا نیز مانند بسیاری از سیاستمداران، فعالیت سیاسی نداشته است. در دهه 1980 او در سامبو، هنر رزمی مورد علاقه ارتش سرخ شوروی نیز فعالیت می‌کرد. در کنار فعالیت در ورزش‌های رزمی، او کشتی گیر قهاری نیز بوده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین / کمدین

زلنسکی در سن 17 سالگی کمدی را آغاز کرد. کمی بعد و در سال 2015 در مجموعه تلویزیونی به نام «خدمتگزار مردم» بازی کرد که در آن نقش رئیس جمهور اوکراین را بازی می‌کرد. چهار سال بعد، وی پس از کسب کرسی در یک پیروزی قاطع در آوریل 2019، به عنوان رئیس جمهور واقعی اوکراین منصوب شد. کمتر کسی فکر می‌کرد که نقش آفرینی او در مجموعه‌ای تلویزیونی در نهایت به واقعیت تبدیل شود.


  برچسب ها: شغل سیاستمدار

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 19 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ترجمه تخصصی کتاب
احترام و توجه رهبر معظم انقلاب به مهمان خارجی؛ تمرین رئیس جمهور آفریقا برای نشستن روی زمین در ملاقات با آقا/ دفعه قبل در ایران باید چهارزانو مینشستم اما...+عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله
نگاهی به مانتو بسیار شیک با آستین های پُفی بهاره رهنما +عکس/ رنگ سبز درباری انتخاب هوشمندانه خانم بازیگر