عزاداری خاص بت پرست‌ها برای امام حسین (ع) با پیاده روی آتش + فیلم و عکس

  چهارشنبه، 20 تیر 1403 ID  کد خبر 396596
عزاداری خاص بت پرست‌ها برای امام حسین (ع) با پیاده روی آتش + فیلم و عکس
ساعدنیوز: غیرمنتظره‌ترین و عجیب‌ترین نمونه از ابراز ارادت غیرمسلمانان به امام حسین(ع)، متعلق به جماعتی از بت‌پرستان هند است!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، 7سال قبل در سخنرانی در جمع طلاب مدرسه علمیه رشد، به ماجرای این عاشقان خاص اباعبدالله اشاره کرده و گفته بود:

«من چند سال پیش به راهنمایی مقام معظم رهبری سفری به هندوستان رفتم. از چیز‌های عجیبی که در آن سفر دیدم و برایم نقل کردند، ماجرای عشق و ارادت گروهی از برهمن ها به امام حسین(ع) بود. برهمن ها، روحانیان بت‌پرست‌ها هستند... آنجا برای من تعریف کردند که گروهی از برهمن ها هستند که اسم آن‌ها "حسینی برهمن" است. خودشان این عنوان را برای خودشان انتخاب کرده‌اند که ما برهمن های منسوب به امام حسین(ع) هستیم [با اینکه] بت‌پرست هم هستند!

شعرخوانی و ابراز ارادت برهمن برجسته هندو به امام حسین(ع)

در هندوستان موقوفاتی هست که مال بت‌پرستان است؛ باغ‌ها و جنگل‌ها و درخت‌هایی وقف شده که شاخه‌های این درخت‌ها را روز تاسوعا ببرّند و بسوزانند و زغال کنند و از روی زغال‌ها عبور کنند! روز تاسوعا در هندوستان این شایع است. از سحر می‌آیند هیزم‌ها را در بیابان می‌ریزند و صاف می‌کنند و آتش می‌زنند تا گُل کند.

عزاداری هندوها در روز عاشورا

عزاداری هندوها در روز عاشورا

سابقاً وقتی می‌خواستند زغال را روی منقل بگذارند، آن را باد می‌زدند تا گُل می‌شد... [برهمن ها هم در روز تاسوعا] این هیزم‌ها را آتش می‌زنند تا آتش گُل می‌شود. آن وقت، دسته می‌گیرند و سینه می‌زنند و با پای برهنه روی این آتش‌ها ‌می‌روند و می‌آیند و نوحه می‌خوانند؛ علیرغم اینکه بت‌پرست هستند. این‌ها شواهد و نمونه‌هایی است از اینکه "بابُ الحُسَینِ أوسَع"...»


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز