ازدواج بخاطر پول چه پیامدهایی دارد؟

  دوشنبه، 29 فروردین 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
ازدواج بخاطر پول چه پیامدهایی دارد؟
ازدواج بخاطر پول، بازي با زندگی دیگران است. یکی از هدف های پوچی که امروزه بسياري از اشخاص به دنبال آن هستند ازدواج به خاطر مال و ثروت شخص مقابل است که حال بخاطر پدرش و خانواده اش بوده و یا چه بخاطر خودش. ما در این مطلب پیامدهای ازدواج به خاطر پول را بررسی می کنیم.

امروزه وجود مشکلات اقتصادی باعث شده معیارهای برخی از جوانان برای انتخاب همسر تغییر یابد و ازدواج به خاطر پول به موضوع بحث برانگیزی تبدیل شود. شاخص هایی مثل میزان ثروتمندی و موقعیت اجتماعی بالا، جایگزین ارزش هایی چون اخلاق و وفاداری برای ازدواج شده است. بسیاری از جوانان سعی دارند با ازدواج کمبودهای مالی خود را جبران کنند و به رفاه اقتصادی دست یابند. ازدواج به خاطر پول یکی از عوامل عدم موفقیت در زندگی مشترک است. در ادامه به دلایل افراد برای ازدواج به خاطر پول و آسیب های ناشی از چنین ازدواج هایی پرداخته ایم.

ازدواج بخاطر پول درست یا غلط؟

در نظر گرفتن توان اقتصادی و میزان درآمد همسر یکی از ملاک های مهمی است که اکثر افراد هنگام ازدواج به آن دقت می کنند. روانشناسان و مشاوران متخصص در امور خانواده نیز بر این باورند که زن و مرد باید قبل از شروع زندگی مشترک از نظر اقتصادی شرایط یکدیگر را بررسی کرده و این موضوع را ارزیابی نمایند که چقدر می توانند در زمینه مالی نیازهای یکدیگر را برآورده کنند. در واقع هیچکس منکر اهمیت نقش پول و مسائل مالی در ازدواج نیست.اما مشکل زمانی به وجود می آید که دختر/پسر سایر ملاک ها و معیارهای خود را فراموش کند و صرفا به دلیل ثروتمند بودن مورد ازدواج با او وصلت کند. در این شرایط عدم بررسی سایر موضوعات ریسک بروز مشکلات ارتباطی و انواع آسیب ها را در دوران پس از ازدواج افزایش می دهد و در نهایت می تواند خطر شکست در زندگی زناشویی را دو چندان کند.

دلایل ازدواج به خاطر پول

پول و ثروت در زندگی موجب رفاه نسبی می شود و بدون شغل مناسب و پول مشکلات زیادی برای زوجین پیش خواهد آمد اما پول ضامن خوشبختی نیست و با پول و ثروت به تنهایی نمی توان آرامش و اصول اخلاقی را به دست آورد. بسیاری از افراد تنها معیارشان برای ازدواج داشتن پول و ثروت طرف مقابل است، به چه دلیلی این افراد خواهان ازدواج با افراد ثروتمند هستند؟

تربیت خانوادگی

بسیاری از افراد که با ازدواج تنها به فکر پولدار شدن هستند، در خانواده ای با همین طرز تفکر تربیت شده اند. خانواده هایی که فرزندان خود را به صورت تک بعدی تربیت می کنند، باعث می شوند در آینده فرزندان شان نیز به صورت تک بعدی به ازدواج فکر کرده و پول را تنها معیار در انتخاب شریک زندگی در نظر بگیرند.فرزندان این خانواده برای تامین رفاه مالی تنها قصدشان از ازدواج پولدار شدن است زیرا از همان کودکی والدین آنها با رفتارشان تاکید کرده اند پول در زندگی همه چیز است و افراد پولدار همیشه خوشبخت هستند.

وضعیت اقتصادی خانواده

یکی از عللی که برخی جوانان در ازدواج تنها به فکر پول هستند و معیارشان پول و ثروت طرف مقابل است، این می باشد که وضعیت اقتصادی خانواده آنها پایین است پس فرد برای جبران کمبودها به سمت ازدواج با همسری پولدار کشیده می شود.بسیاری از جوانان تصور می کنند اگر با کسی ازدواج کنند که چندین خانه و ماشین دارد و همیشه از لحاظ مالی تامین باشند، می توانند تمام کمبودها و واقعیات ناخوشایند گذشته از جمله فقر و وضعیت اقتصادی نامطلوب خود را جبران کنند و به زندگی ایده آل خود برسند.

رسیدن به آرزو و رویا

رسیدن به رویاها و خواسته ها یکی از دلایل رایج ازدواج با فرد پولدار است.بسیاری از جوانان برای رسیدن به آرزوهایشان صبر ندارند و تلاش نمی کنند بلکه می خواهند از راه سریعتر به آرزوهای خود برسند این افراد به سوی ازدواج با دختر یا پسر پولدار روی می ودند تا بتوانند با پول آنها به هر چه دلشان می خواسته برسند.

چگونه تحت تاثیر ثروت دختر/پسر قرار نگیریم؟

ثروت برای اکثر ما آدم ها وسوسه انگیز است. هم زنان و هم مردان زمانی که با فردی ثروتمند آشنا می شوند که به ازدواج با آن ها تمایل دارد ممکن است چشمشان را روی سایر ملاک ها و معیارها ببندند و تحت تاثیر قدرت شگفت آور پول قرار بگیرند. برای اینکه در این دام نیافتید باید در ذهن تان مورد ازدواج خود را بدون ثروتش در نظر بگیرید.روزی را تصور کنید که او به هر دلیلی کل ثروتش را از دست داده است و آن گاه از خود برسید که آیا بازهم چیز ارزشمندی در وجودش هست که بتواند به شما برای زندگی همیشگی با او انگیزه بدهد؟ آیا او هم چنان می تواند به عنوان یک همسر خوب در زندگی شما نقش ایفا کند؟

دختر پولدار

ازدواج به خاطر پول چه پیامدهایی دارد؟

بسیاری از مردم عقیده دارند پول خوشبختی را به ارمغان می آورد. شکی نیست که پول و ثروت در زندگی لازم است و موجب رفاه نسبی می شود اما ضامن خوشبختی شما نیست. با پول و ثروت به تنهایی نمی توان آرامش و اصول اخلاقی را به دست آورد. ازدواج به خاطر پول باعث می شود که عشق در زندگی شرطی شود. در چنین ازدواج هایی صمیمیت واقعی بسیار کم اتفاق می افتد. چنین ازدواج هایی دوام و پایداری ندارد و معمولا به جدایی می انجامند.

نادیده گرفتن اصول اخلاقی طرف مقابل

افرادی که معمولا به دلیل پول و وضعیت مالی و مادی گرایی ازدواج می کنند، معیارهای اخلاقی و معیارهای مهم ازدواج در طرف مقابل خود نادیده می گیرند و این مسئله باعث می شوند اختلافات زیادی بعد از ازدواج بروز کند.ممکن است شما پس از ازدواج دریابید همسرتان فردی بد دل، شکاک، بد دهان و بد اخلاق باشد. آیا می توانید با چنین فردی که پولدار است اما اخلاق ندارد زندگی خوبی داشته باشید؟

بروز اختلافات

متاسفانه در ازدواج هایی که تنها به خاطر ثروت صورت می گیرد، به دلیل اینکه زوجین با عشق ازدواج نکرده اند و به دلیل نداشتن شناخت کافی از هم با کوچک ترین اختلافی انگیزه ادامه زندگی کاهش می یابد و زندگی مشترک بسیار سخت می شود.عدم استقلال مالی یکی از زوج ها باعث افزایش اختلافات میان زن و شوهر، تضعیف اعتماد به نفس، مداخلات زیاد خانواده ها و استرس های دائمی می شود.

مداخلات زیاد خانواده ها

ازدواج مساله بسیار مهم و پیچیده ایست. افراد معمولا انگیزه های مختلفی برای ازدواج کردن دارند اما برخی از این اهداف اشتباه هستند و زندگی زناشویی را به سوی شکست هدایت می کننددر ازدواج هایی که تنها به خاطر ثروت صورت می گیرد، اغلب یکی از زوجین از لحاظ مالی در سطح بالاتری قرار دارد، بنابراین ممکن است خانواده این زوج در تصمیم گیری ها دخالت کرده و به دلیل اختلاف سطح اقتصادی خانواده طرف مقابل را سرزنش و تحقیر کنند.

جدایی

یکی دیگر از تبعات ازدواج به خاطر پول این است که اگر به هر دلیلی وضعیت مالی زوجین بر هم بریزد و مشکلات مالی برای آنها پیش آید، فردی که به خاطر پول ازدواج کرده انگیزه خود را از دست داده و با کوچکترین نوسانی در وضعیت مالی به اختلافات دامن زده و ممکن است حتی از همسر خود جدا شود.

عدم اهمیت به اختلاف سنی

شیوع تصور غلط در میان جوانان این است که اگر من با یک همسر ثروتمند یا تحصیل کرده از موقعیت اجتماعی مناسب ازدواج کنم، می توانم تمام واقعیت های تلخ در گذشته را فراموش کنم.افرادی که به خاطر پول ازدواج می کنند، اختلاف سنی در ازدواج را نادیده می گیرند اما بعد از اینکه زندگی مشترک خود را آغاز می کنند می بینند که طرف مقابلشان دنیای دیگری دارد و نمی تواند آنها را درک کند.

خیانت و سردی عاطفی

افرادی که به دلیل پول با فرد مقابل خود ازدواج می کنند، یک زندگی بدون عشق را تجربه خواهند کرد زیرا به همسر خود علاقه ای ندارند و اگر پول او نبود، انتخابش نمی کردند.اینگونه افراد اصلاً متعهد نبوده و نمی توانند طرف مقابل را خوشبخت نمایند. به همین دلیل در زندگی با بروز اختلافات از هم سرد شده و گاهی بینشان طلاق عاطفی به وجود می آید و یا به سمت فرد دیگری رفته تا بتواند او را از لحاظ عاطفی تامین کند.

سخن آخر

برای داشتن ازدواج موفق پیش از هر چیز، خود باید به بلوغ فکری و هویت یکپارچه دست یافته باشید و تنها چنین فردی قادر است هدف صحیحی از ازدواج کردن داشته باشد و معیارهای صحیحی برای انتخاب همسر آینده خویش در نظر بگیرد و بر مبنای آن معیارها انتخاب مناسبی داشته باشد.دقت کنید انتخاب همسر پیش از به وجود آمدن شناخت کافی و بر مبنای انتخاب های هیجانی، می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند؛ بنابراین مراقب هیجانات خود باشید و سعی کنید بعد از دست یابی به شناختی مناسب تصمیم گیری کنید.

ازدواج به خاطر پول و وجود اختلاف طبقاتی بین طرفین، آن ها را در آینده با مشکلات پیچیده ای روبرو می کند. در صورتی که با وجود مسائل مطرح شده تصمیم به چنین ازدواجی گرفتید، زمانی را به آشنایی اختصاص دهید و سعی کنید در این مدت درباره نوع تربیت خانوادگی، دغدغه ها، توقعات و انتظارات طرف مقابلتان، سطح ارتباطات و برخوردهای اجتماعی شان اطلاعاتی به دست آورید و حتما قبل از ازدواج به مشاور مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (470 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان