دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / Tomer (استانبولی) /

آزمون تومر سرتیفیکا چیست؟ 

سه شنبه، 02 اردیبهشت 1399
هدف از برگزاری آزمون تومر سنجش سطح زبان ترکی متقاضیان است. به زبان ساده تر، این مدرک شبیه به مدارک آیلتس و تافل در زبان انگلیسی ست.

در مهاجرت همیشه «زبان» حرف اول را می زند. ما ایرانیان اغلب از کودکی کلاس زبان رفته ایم و با زبان انگلیسی تا حد خوبی آشنا هستیم. این روزها البته در کنار زبان انگلیسی، زبان سومی هم رواج پیداکرده که اغلب از بین زبان کشورهای اروپایی انتخاب می شود. البته که ترکیه راه ارتباطی آسیا با اروپاست ولی این مسئله به این معنی نیست که شما با همان زبان های اروپایی و حتی انگلیسی که زبان بین المللی است، می توانید تمامی کارتان را راه بیندازید و نیازی به یادگیری ترکی استانبولی نداشته باشید. جدا از کم بودن دانش مردم ترکیه در خصوص زبانی غیر از ترکی، شما برای اخذ پذیرش و کار در ترکیه به زبان ترکی استانبولی و حتی مدرک معتبری که دانش شما را ثابت می کند نیاز دارید. از طریق یادگیری این زبان و دریافت مدرک در آن می توانید سریع تر جایگاه خودتان را در ترکیه به دست آورید و موانع را پشت سر بگذارید. آزمون تومر یکی از آن مدارکی است که دانش ترکی شمارا تایید می کند.

آزمون تومر چیست؟

تومر یا Tomer به معنای آموزش زبان ترکی است. آزمون تومر یکی از معروف ترین و مهم ترین آزمون های زبان ترکی است. درواقع یکی از پیش شرط ورود به بسیاری از دانشگاه های ترکیه، مخصوصا دانشگاه های ترک زبان این کشور، نمره قبولی در آزمون تومر است. این آزمون به دانشگاه آنکارا وابسته است و تومر این دانشگاه به نوعی رسمی ترین مرکز آموزش زبان ترکیه است. تمامی کارهای مربوط به این آزمون از ثبت نام گرفته تا ارائه مدرک و اعلام نتایج را دانشگاه آنکارا برعهده گرفته است. می توان گفت به زبان ساده این آزمون و مدرک آن، چیزی مشابه آیلتس و تافل است با این تفاوت که صرفا برای ترکیه به دردتان خواهد خورد. برای کار و تحصیل شما به این مدرک نیاز خواهید داشت.

به طور کل این آزمون در دو نوع برگزار می شود: دیپلما و سرتیفیکا.

  1. دیپلما به شما کد بین المللی و اعتبار دائمی می دهد. به این شکل که شما نیازی نیست تا این مدرک و نمره خودتان را مجددا تمدید کنید و یک بار امتحان و قبولی در آن کفایت می کند.
  2. سرتیفیکا نیز کد بین المللی دارد ولی اعتبار این مدرک دو ساله است. این آزمون دو سطح دارد. مقدماتی یا TEMEL، متوسطه یا ORTA.

این آزمون در بخش سرتیفیکا شما را از سطح A1 تا C2 طبقه بندی می کند. این ها حداقل نمره ای که شما برای ورود به یک دانشگاه نیاز دارید را مشخص می کنند و شما با آن می توانید برای دانشگاه موردنظر اقدام کنید و درخواست بفرستید.

برای تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی، اغلب سطح C موردنیاز است ولی برای تحصیل در رشته های مهندسی سطح B کفایت می کند. همچنین برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه و ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری داشتن حداقل سطح B2 الزامی است.

این آزمون به چه صورت است؟

این آزمون شامل 6 بخش است. درک مطلب با 25 نمره، خواندن با 25 نمره، مکالمه با 15 نمره، توضیح شفاهی با 10 نمره و توضیح کتبی با 25 نمره که در مجموع 100 نمره این آزمون را تشکیل می دهند. حداقل نمره ای که برای اعطای مدرک و سطح بندی باید کسب شود 50 است و زمان این آزمون نیز، 240 دقیقه است.

نمرات شما به این ترتیب توان شما در زبان ترکی را معرفی می کنند:

  • A1: توانایی عمومی در ارتباطات، توان پاسخگویی به سؤالات با پاسخ های ساده
  • A2: دانش ابتدایی زبان، دارای توانایی صحبت در مورد مباحث قابل پیش بینی، نمره بین 50 و 59
  • B1: دانش متوسط زبان، توان برخورد و مواجهه با شرایط غیرمعمول و کارهای ابتدایی اداری، نمره بین 60 تا 65
  • B2: دانش خوب زبان، توان تفسیر و توصیف طیف گسترده ای از مسائل، نمره بین 66 تا 70
  • C1: دانش بسیار خوب، قادر به رویارویی با مسائل و مباحث غیرقابل پیش بینی، نمره بین 71 تا 100
  • C2: آگاهی علمی از زبان تا حد مقایسه با زبان مادری


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله !
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
سابمیت مقاله چیست؟