ساعدنیوز
ساعدنیوز

با ۱0 وب‌سایت برتر برای دانلود قالب‌های رایگان پاورپوینت آشنا شوید

  دوشنبه، 03 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
با ۱0 وب‌سایت برتر برای دانلود قالب‌های رایگان پاورپوینت آشنا شوید
در این مقاله قصد داریم ۱0 وب‌سایت برتر قالب‌های رایگان پاورپوینت را به شما معرفی کنیم تا با بهره‌گیری از آن‌ها، جذابیت بیشتری به محتواهای خود در سمینارها و جلسات مختلف بدهید. بنابراین اگر از نرم‌افزار پاورپوینت زیاد استفاده می‌کنید، با مادر این مقاله همراه باشید.

پاورپوینت یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مایکروسافت است که در زمینه ها و جایگاه های مختلف مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرد. کاربران با بهره گیری از این نرم افزار متعلق به مایکروسافت، به صورت تخصصی قادر خواهند بود فایل هایی مانند کاتالوگ، بروشور، انیمیشن، بنرهای تبلیغاتی، فایل های کمک آموزشی، ارائه های درسی و آموزشی را طراحی کنند و از آن به عنوان یک ابزار کاربردی و در عین حال جالب بهره مند شوند.

تاریخچه ی پاورپوینت

نرم افزار پاورپوینت برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ توسط شرکت فورتات در سانی ویل کالیفرنیا با نام Presenter برای ویندوز ۲ ساخته شد. اما حدود ۱۱ سال بعد، این نرم افزار در سال ۱۹۹۸ توسط شرکت فورتات مایکروسافت با قیمت ۱۴ میلیون دلار خریداری شد. در ماه می سال مذکور مایکروسافت نام این برنامه را به پاورپوینت نسخه ی ۲ تغییر داد و دو سال بعد در می ۱۹۹۰، اولین پاورپوینت برای ویندوز ۳ و در فوریه ۱۹۹۴ نسخه ی ۷ آن را در اختیار کاربران قرار داد. در سال ۱۹۹۹ نیز این برنامه در قالب نرم افزارهای آفیس ۲۰۰۰ مایکروسافت روانه ی بازار نرم افزارها شد و این سرآغاز داستان محبوبیت این نرم افزار بود.پاورپوینت قادر است تا فایل های عکسی، متنی، ویدیویی و صدا را درون خود تعبیه کند و به حالت های مختلفی آن ها را به نمایش بگذارد. همین ویژگی کاربردی آن موجب شده تا در انواع سمینارها، سخنرانی ها و جلسات اداری مورد توجه قرار گیرد. کاربران با استفاده از پاورپوینت می توانند با بهره گیری از گزینه های تخصصی این نرم افزار، اسلایدهایی را طراحی کنند که برای بیننده و مخاطب چشم نواز باشد و در عین حال، مفاهیم مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن به آن ها منتقل کنند.

۱0 وب سایت برتر برای دانلود قالب های رایگان پاورپوینت

طراحی اسلایدهای پاورپوینت برای همه ی کاربران آسان نیست و با چالش هایی همراه است، اما استفاده از قالب های آماده پاورپوینت نیاز افراد به طراحی اسلایدها را به طور کامل برطرف کرده است. امروزه وب سایت های زیادی وجود دارند که دنیایی از قالب های رایگان پاورپوینت را به شما ارائه می دهند. در ادامه قصد داریم بهترین های آن ها را به شما معرفی کنیم. همچنین برخی از این سایت ها، قالب های متحرکی دارند که استفاده از آن ها به جذابیت ارائه ی شما خواهد افزود.

وب سایت PowerPoint School

سایت PowerPoint School علاوه بر مجموعه ی گسترده از قالب های پاورپوینت متحرک، قالب های اینفوگرافیک و جدول زمانی (Timeline) را نیز به کاربران ارائه می دهد. در این وب سایت همچنین نحوه ی اضافه کردن انیمیشن به پاورپوینت را نیز آموزش خواهید دید که می تواند به حرفه ای تر شدن مهارت های شما کمک شایانی کند.بسیاری از قالب های ارائه شده، برای استفاده ی عمومی هستند اما در عین حال جذابیت های خاص خود را دارند. سایت PowerPoint School همچنین انواع نمودارها، چارت ها و گراف های رنگارنگ، تک رنگ، ساده و محتوای های توضیحی را برای دانلود کاربران در دسترس قرار داده است. باید اشاره کنیم که قالب های آماده و رایگان PowerPoint School برای ارائه ی گزارشات ماهانه و یا جلسات زوم، انتخابی ایده آل خواهد بود.

تصویروب‌سایت PowerPoint School

وب سایت Canva

وب سایت Canva علاوه بر ارائه ی دنیایی از قالب های آماده پاورپوینت، مجموعه ی گسترده ای از قالب های متحرک را نیز در دسترس کاربرانش قرار داده است. در حقیقت این سایت، یک ابزار طراحی کامل برای افرادی است که به صورت حرفه ای به طراحی نمی پردازد ولی قصد دارد آثار گرافیکی زیبایی را طراحی و ایجاد کند. با Canva می توانید به بیش از ۷۵ میلیون عکس و ویدیو و بیش از ۴۲۰ هزار قالب دسترسی داشته باشید. اما باید خاطر نشان کنیم که تنها تعداد اندکی از این مجموعه ی عظیم به صورت رایگان قابل دسترس است.یکی از نکات جالب این وب سایت این است که شما می توانید این قالب ها را مستقیماً در مرورگر ویرایش و ضبط کنید و در نهایت آن ها را به اشتراک بگذارید. همچنین امکان دانلود آن ها به صورت فایل pptx نیز فراهم شده است. برای ویرایش این قالب ها در مرورگر به جای برنامه ی Canva مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه ی نتایج جستجو روی قالب مورد نظر خود کلیک کنید.
  • گزینه ی «Customize This Template» را انتخاب کنید.
  • از ویرایشگر، روی منوی گزینه ی «Ellipsis» (…) کلیک کنید.
  • پاورپوینت را از زیر گزینه های Share انتخاب کنید.

اگر دانشجو هستید ممکن است بتوانید به صورت رایگان از Canva Premium استفاده کنید. با Canva Premium به تمام امکانات Canva دسترسی خواهید داشت.

تصویروب‌سایت Canva

وب سایت Slidesgo

در این وب سایت باید فیلتر License را روی Free تنظیم کنید تا همه قالب های متحرک رایگان Slidesgo را ببینید. باید خاطر نشان کنیم که این فایل ها هم در نرم افزار پاورپوینت و هم در Google Slides نیز قابل استفاده هستند. این قالب ها در تم های مختلفی از اسلاید تولد گرفته تا اینفوگرافیک در رنگ ها و طرح های گوناگون و جذاب در دسترس قرار دارند.پروژه های مقطع دبیرستان نیز روی این قالب ها به خوبی پیاده خواهند شد. هنگامی که وارد Slidesgo می شوید، در صفحه ی اصلی چند نمونه قالب پرطرف دار به شما نمایش داده می شود که می توانید در بین آن ها به جست وجو بپردازید و یکی از قالب ها را دانلود کنید.

تصویروب‌سایت Slidesgo

وب سایت SlideSalad

وب سایت SlideSalad، قالب های تجاری و توضیحی زیادی دارد. این قالب ها شامل طرح های متحرک و جذاب برای ارائه ی پیشنهادات، گزارش ها، نمونه کارها و دیگر موارد است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می توانند الگوهای جذابی برای دفاع از پایان نامه ی خود در این وب سایت پیدا کنند. برای دانلود و استفاده از قالب های این وب سایت، به ایجاد یک حساب کاربری رایگان احتیاج دارید. SlideSalad همچنین دارای قالب های پریمیوم است. برای استفاده از قالب های پریمیوم نیازی به اشتراک نیست، اما باید هزینه ی هر یک را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

تصویروب‌سایت SlideSalad

وب سایت Envato Elements

Envato Elements یک وب سایت پریمیوم است، اما شما می توانید طی یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه از آن استفاده کرده و هر تعداد قالب را که دوست دارید، دانلود کنید. این سایت در واقع، یک فروشگاه آنلاین است که همه ی نیازهای طراحان و توسعه دهندگان را تحت پوشش خود قرار می دهد. Envato Elements در سال ۲۰۰۶ توسط کالیس تائید، سایان تائید و ژوئن رونگ تأسیس شد.این وب سایت همچنین منبع خوبی از قالب های متحرک پاورپوینت برای جلسات و وبینارها و ارائه ی گزارش های مختلف است. در کنار اینفوگرافیک ها، شما می توانید قالب های رنگارنگ مخصوص رویداد های مختلف را در این سایت پیدا کنید. قالب های Envato Elements همچنین برای استوری های اینستاگرام نیز قابل استفاده است. علاوه بر قالب های پاورپوینت، بیش از هزاران قالب وردپرس نیز در این وب سایت قابل دسترس است.

تصویر وب‌سایت Envato Elements

وب سایت Slideegg

در وب سایت Slideegg، استفاده از اکانت های رایگان تنها به ۵ دانلود در روز محدود شده است. هر دانلود نیز شامل یک قالب متحرک است. در واقع شما برای دانلود قالب های مورد نیاز خود از این وب سایت، تنها به دو یا سه روز دانلود نیاز دارید. شما همچنین می توانید قالب هایی را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید. باید اشاره کنیم که بیشتر قالب های این وب سایت برای اینفوگرافیک ها و سایر ارائه های اطلاعاتی طراحی شده اند. اما شما می توانید اسلایدهای متحرک و جذاب برای رویدادهای مختلف را نیز در Slideegg پیدا کنید.

تصویر وب‌سایت Slideegg

وب سایت SlideModel

SlideModel مجموعه ی خوبی از قالب های پاورپوینت متحرک رایگان است. این سایت قالب های تجاری با قابلیت ویرایش آسان دارد و دسته بندی هایی نظیر تبلیغات، استراتژی و چیزهایی از این قبیل را شامل می شود. اما، موتور جستجوی آن فیلتری ندارد و یافتن قالب های مد نظر در میان پیشنهادات برتر ممکن است کاری سخت به نظر برسد.آسان ترین روش برای یافتن قالب های رایگان این است که این عبارت را در گوگل جستجو کنید: site:Slidemodel.com ” free ” و ” animated “. با انجام دادن این کار طیف گسترده ای از فایل های پاورپوینت رایگان در SlideModel.com در دسترس شما قرار خواهند گرفت. طراحی این پاورپوینت ها همگی هوشمندانه، دقیق و هنری هستند اما هر روز تعداد محدودی از قالب ها را می توانید دانلود کنید.

تصویر وب‌سایت SlideModel

وب سایت Giant Template

وب سایت Giant Template، تنها یک قالب پاورپوینت محرک را به کاربران ارائه می دهد. در واقع این قالب شامل ۳۰ اسلاید مختلف است که همه ی آن ها متحرک هستند و طراحی همانند اشکال هندسی دارند. شما به راحتی می توانید آن ها را برای استفاده مجدد سفارشی سازی کنید. سایر گرافیک ها شامل تصاویری است که می توانید آن ها را با عکس ها یا لوگوی مد نظر خود عوض کنید. شما همچنین قادر خواهید بود با تنظیم رنگ ها و جابجایی تصاویر این اسلایدها را سفارشی کنید.

تصویروب‌سایت Giant Template

وب سایت Abert’s Shop

وب سایت Abert’s Shop، قالب های رایگان زیادی را به کاربران ارائه می دهد که بیشتر آن ها شامل اینفوگرافیک ها و نمودارها است. بنابراین برای ارائه و گزارش های تجاری انتخاب مناسبی است. همچنین برخی از این قالب ها در اکسل قابل ویرایش هستند، در نتیجه می توانید نمودارها و گرافیک های خود را به صورت دقیق شخصی سازی کنید.قالب های این وب سایت قیمت خاصی ندارد و شما می توانید برای دریافت رایگان آن ها، ۰.۰۰ دلار را وارد کنید. اما اگر قصد حمایت از طرحی را دارید، می توانید به دلخواه خود مبلغی را پرداخت کنید.

تصویر وب‌سایت Abert’s Shop

وب سایت SlideHunter

وب سایت SlideHunter، بیشتر قالب های غیر متحرک را ارائه می دهد اما دارای چهار گزینه ی عالی برای قالب های متحرک است: دو مورد برای ارائه های پزشکی و دو مورد برای استفاده های تجاری. با افزودن انیمیشن های پاورپوینت می توانید از این قالب ها بهره ی بیشتری ببرید.

علاوه بر قالب ها پاورپوینت، شما می توانید تصاویر پس زمینه یا شروع کنفرانس خود را هم از این وب سایت دانلود کنید. این سایت همچنین به شما اجازه می دهد که قالب های پاورپوینت خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. یک افکت Transitions می تواند اسلایدهای پاورپوینت را با قالب های آماده ی SlideHunter ادغام کند.

تصویروب‌سایت SlideHunter
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (70 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (63 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (29 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (17 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 (17 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...