دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

با 5 ترفند ساده کالاهایت را به سرعت از گمرک ترخیص کن! 

سه شنبه، 22 اسفند 1402
اگر شما نیز دغدغه مطرح شده در بالا را دارید، قسمت های بعدی نوشتار را مطالعه کنید، تا با 5 ترفند ساده برای ترخیص سریع کالا از گمرک آشنا شوید.

پروسه انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک تا حدودی دشوار به نظر می رسد؛ علاوه بر این یکی از مهم ترین دغدغه های تاجران، مدت زمان طولانی ترخیص کالاست که بر امور تجاری آنها تأثیر می گذارد. بی تردید آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی می تواند، بسیار کمک کننده باشد؛ همچنین برای افزایش سرعت و کاهش هزینه های ترخیص کالا، کمک گرفتن از یک شرکت ثبت سفارش واردات معتبر و دریافت مشاوره ترخیص کالا از گمرک ضروری است.

اگر شما نیز دغدغه مطرح شده در بالا را دارید، قسمت های بعدی نوشتار را مطالعه کنید، تا با 5 ترفند ساده برای ترخیص سریع کالا از گمرک آشنا شوید.

5 روش برای افزایش سرعت ترخیص کالا از گمرک

پیش از هر چیز باید یادآور شد که زمان ترخیص کالا از گمرک، به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع کالا، کشور واردکننده و قوانین آن، همچنین محل ترخیص، بسیار مهم است؛ به عنوان مثال مدت زمان ترخیص کالا در بندرعباس با زمان ترخیص کالا در تهران، فرق دارد. در ادامه به ارائه 5 ترفند مهم و کلی برای تسریع روند ترخیص انواع کالا اشاره می کنیم.

  1. ارائه مدارک به صورت صحیح و کامل

ترخیص کالا از گمرک، نیاز به یک سری مدارک دارد که بسته به نوع کالا و سایر شرایط، متفاوت است. کامل و صحیح بودن این مدارک، اهمیت زیادی دارد و می تواند، موجب افزایش سرعت ترخیص کالا شود. در اینجا نیز راهنمایی یک شرکت ترخیص کار، بسیار کمک کننده است. ما بازرگانی صباغی زاده را پیشنهاد می کنیم.

لازم به توضیح است که مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا را می توان به سه دسته مدارک مربوط به کالا (از جمله قبض انبار، بارنامه، ترخیصیه)، مدارک مربوط به صاحب کالا (مثلاً کارت ملی، کارت بازرگانی و کپی آنها) و مدارک مربوط به نماینده صاحب کالا (معرفی نامه، وکالت نامه، دفترچه بیمه، کارت ملی و ...) تقسیم کرد.

  1. مدیریت صحیح

رسیدگی به موقع کارشناسان به اظهارنامه های گمرکی، موضوع به ظاهر ساده، اما بسیار مهمی است که بر مدت زمان ترخیص کالا تاثیر می گذارد. از این رو نظارت دقیق بر این مرحله ضروری به نظر می رسد؛ در این راستا کمک گرفتن از یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا از عقب ماندن رسیدگی به اظهارنامه جلوگیری می کند.

  1. آشنایی با قوانین گمرکی

در هر کشوری برای ترخیص کالاها و محموله های مختلف، قوانین و مقرراتی وضع شده است که پیروی از آنها ضروری است. آشنایی با قوانین مربوط به محدودیت ورود برخی کالاها یا محدودیت تردد وسایل نقلیه در بازه‌های زمانی خاص، نه تنها باعث افزایش سرعت ترخیص کالا از گمرک می گردد؛ بلکه هزینه انجام تشریفات گمرکی را کاهش داده و از زیان های احتمالی جلوگیری می کند. در اینجا نیز وجود یک شرکت معتبر در زمینه انجام خدمات گمرکی برای ترخیص کالا بین المللی، ضروری به نظر می رسد.

  1. همکاری موثر با سازمان های مرتبط

ترخیص کالا، مشروط به اخذ یک سری مجوزها از سازمان ها و نهادهای مربوطه است که بسته به نوع کالا متفاوت می باشد؛ به عنوان مثال برای ترخیص برخی اقلام، داشتن مجوزهای بهداشتی، لازم است. علاوه بر سازمان های داخلی، همکاری با سازمان های خارجی نیز مهم بوده و بر روند ترخیص کالا تاثیر می گذارد. همکاری صحیح به نهادهای مرتبط، سرعت صدور مجوز و در نتیجه ترخیص کالا را افزایش می دهد.

  1. آشنایی با دسته بندی کالا و تعرفه های گمرکی

بسیار مهم است که بدانیم، کالای مورد نظر در چه دسته ای قرار می گیرد. در واقع اظهار صحیح کالا و انتخاب کد تعرفه صحیح برای آن، نقش غیر قابل انکاری بر سرعت ترخیص آن دارد. شاید این موضوع، ساده به نظر برسد، اما شناسایی صحیح کد تعرفه، نیاز به تخصص در زمینه کالا و قوانین مربوط به طبقه بندی کالاها دارد.

بهترین روش ترخیص کالا از گمرک

اگر بخش های قبلی نوشتار را به درستی مطالعه کرده باشید، حتماً متوجه شده اید که اساسی ترین کار برای ترخیص سریع تر کالاها، کمک گرفتن از یک شرکت معتبر فعال در حوزه انجام خدمات گمرکی است؛ چرا که قوانین و مقررات مربوط به واردات، صادرات و ترخیص کالا، مدام در حال تغییر هستند؛ از طرفی اخذ مجوزها، اظهار صحیح کالا و انجام تشریفات گمرکی، به یک سری مهارت ها نیاز دارد.

مطمئن باشید که در صورت انتخاب یک شرکت ثبت سفارش واردات، نه تنها متحمل هزینه اضافه نخواهید شد، بلکه با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن، کالاهای خود را ترخیص خواهید کرد.

در پایان لازم است، یادآور شویم که بازرگانی صباغی زاده، بیش از 6 دهه سابقه فعالیت در زمینه ترخیص کالا، همچنین واردات و صادرات دارد. این مجموعه از کارشناسان مجرب و متخصص در زمینه امور گمرکی بهره می برد. با کمک این مجموعه می توانید، کالاهای خود را با سرعت دو برابر از گمرک ترخیص کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ایده ناب و خلاقانه الهه منصوریان قهرمان ووشو کشورمان در بستن روسری/ خانوما یاد بگیرن! +عکس
ترجمه تخصصی متن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویراستاری تخصصی مقاله
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری