دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

با بی‌عرضگی مسئولین و انواع ناتوانی‌ها مواجه هستیم / چرا باید یک بی‌عرضه مسئول شود؟ 

یکشنبه، 09 مهر 1402
کد خبر: 358048
ساعد نیوز: کارشناس مسائل دینی گفت: مبارزه با بی‌عدالتی لازم است اما با چه چیزی می‌خواهید به مبارزه با بی عدالتی بپردازید؟ جایگزین بی عدالتی چیست؟ الآن بی‌عدالتی یکی از مشکلات ما است؛ با بی‌عرضگی مسئولین و انواع ناتوانی‌ها مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از رکنا، در ادامه جماران آورده است : حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان طی سخنانی در نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حسینیه جماران، گفت: چه کار کنیم که کمترین آموزش‌های دینی بیشترین ثمر را در زندگی افراد داشته باشد. بعضی وقت‌ها دیده می‌شود که این آموزش‌ها هست و در دوره دبیرستان این آموزش‌ها فراوان داده می‌شود اما آنچنان ثمری در زندگی افراد ندارد. آیا در این آموزش‌ها نقصی وجود دارد یا این افراد ایرادی دارند که این آموزش‌ها در افراد اثر لازم را ظاهر نمی‌کند؟

چرا نیروهای متدیّن اثر لازم را روی بقیه افراد ندارند؟

این کارشناس مسائل دینی افزود: سؤال دیگر این است که چرا نیروهای متدیّن اثر لازم را روی بقیه افراد ندارند؟ در حالی که انتظار این است که وقتی جایی نیروهای متدیّن آزادی عمل پیدا کنند، طیف تأثیرگذاری گسترده پیدا خواهند کرد و در محیط خودشان مؤثر خواهند بود. اصلا فلسفه اینکه در طول تاریخ متدیّنین را بسته‌اند و کشته‌اند، برای این بوده که این تأثیرات را نگذارند. بعضی اوقات دیده شده در نهایت مهجوریت و مظلومیت، توانسته‌اند چه تأثیراتی بگذارند. بنده تصورم این بود که دفاع مقدس تمام شود بچه‌های رزمنده از جبهه به شهر بر می‌گردند و چه غوغایی خواهند کرد. ولی این اتفاق نیفتاد و بعضا در فرهنگ عامه هضم، بعضا منحرف شدند، بعضا غصه خوردند و البته بعضا هم کم تأثیرگذار بودند.

هرکس بیشتر اهل روضه بود، بیشتر جبهه رفت و به شهادت رسید

وی یادآور شد: این افکار با جنگ از بین رفت. هرکس بیشتر اهل روضه بود، بیشتر جبهه رفت و به شهادت رسید. مثلا ما مرید حاج احمد متوسلیان بودیم و می‌گفتیم حاج احمد متوسلیان اهل هیأت است؛ خط و ربط‌ها را این طور تشخصی می‌دادیم. در حسینیه جماران امام نشسته بود و سینه‌زنی شور انجام دادند و سینه‌زنی شور در کشور آزاد شد. بعد از جنگ رسیدیم به افکاری که ضد اسلام انقلابی بود و جریاناتی مثل آیت‌الله مصباح با تفکران لیبرالی التقاطی مبارزه کردند و الآن دیگر کسی جامعه آمریکایی را جامعه الگو نمی‌داند و آمریکایی بودن برای او افتخار نیست.

مبارزه با بی‌عدالتی لازم است اما با چه چیزی می‌خواهید به مبارزه با بی عدالتی بپردازید؟

این کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه مبارزه با گرایش‌های غرب‌زدگی و لیبرالی طولانی‌ترین مبارزه ما بود، اظهار داشت: الآن مرز درگیری با چیست؟ من همیشه در مبارزه با بی‌عدالتی یک ملاحظه داشتم. آن هم این است که اگر با مارکسیست‌ها مبارزه کردیم مکتب جایگزینش را گذاشتیم، اگر با معنویت دینی غیر انقلابی مبارزه می‌کردیم معنویت ولایی انقلابی که مشی رزمنده‌ها بود را جلوی آن گذاشتیم. وقتی با بی عدالتی مبارزه می‌کنیم اگر جایگزینش را نگذاریم، این مبارزه سیاه‌نمایی می‌شود.

وی افزود: مبارزه با بی‌عدالتی لازم است اما با چه چیزی می‌خواهید به مبارزه با بی عدالتی بپردازید؟ جایگزین بی عدالتی چیست؟ الآن بی‌عدالتی یکی از مشکلات ما است؛ با بی‌عرضگی مسئولین و انواع ناتوانی‌ها مواجه هستیم. می‌گوید بی‌عدالتی نمی‌کنم، یعنی رانت‌خواری نمی‌کنم، ولی هیچ کاری هم نمی‌کنم. چرا باید یک بی‌عرضه مسئول شود؟ جواب همه این سؤال‌ها و سؤال‌های فراوان دیگر یک چیز است. ما باید حرف‌های اعتقادی را از آسمان به زمین بیاوریم. چه کار کنیم که عقیده تبدیل به تکنولوژی پیشرفت شود؟ مخالفان ما هم مطالب اخلاقی را بلد هستند؛ این کجا باید در زمین محک بخورد، محکم و عملیاتی شود؟


1 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 19 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
نگاهی به خونه زندگی لاکچری و شاهانه شیلا خداداد و همسر متخصص زیبایی اش در دبی با طراحی عربی+عکس/ ژست دونفره شون خیلی جذاب و رمانتیکه😍
نگاهی به کیک تولد کارتونی و مینیمال مبینا نژاد تکواندوکار معروف ایرانی/ فقط اون بادکنک های رنگی رنگی که اون پشت دلبری می کنن 😍 +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
زیباترین صحنه ای که مبینا نعمت زاده در المپیک آفرید ؛ غرور و سربلندی ملت ایران
رونمایی از عکس خانواده 3 نفره گرم و صمیمی مبینا نعمت زاده مدال آور پرافتخار المپیک/ چه پدر و مادر همراهی+عکس
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
لحظه سجده شکر مبینا نعمت زاده بعد از قهرمانی+عکس/ شیر دختر ایرانی یک ملت را سربلند کرد
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟