دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

با دور ریختنی ها جالباسی جادویی درست کنید! 

جمعه، 15 اردیبهشت 1402
اگر از لباس های جا مانده کلافه شده اید و همواره به دنبال جا باز کردن برای لباس هایتان هستید دیگر نگران نباشید زیرا با استفاده از وسایل های اضافی و دورریختنی میتوانید با ساخت این جارختی‌های خلاقانه، دست از شلخته بازی بردارید. همراه ما باشید تا آموزش چگونگی ساخت این جا رختی ها را بیاموزید.

یکی از مهم‌ترین وسایل کوچک و ساده‌ای که به خانه شما نظم می‌دهد جالباسی ایستاده است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند جالباسی ایستاده وسیله‌ای کم‌اهمیت است و ارزش صرف پول را ندارد. ولی اگر نظم و ترتیب در خانه برایتان مهم باشد باید بدانید که این وسیله بسیار کاربردی و کمک‌کننده در مرتب دیده‌شدن خانه شما خواهد بود. ساعدنیوز در این مطلب ساخت چند نمونه جالباسی ایستاده را به شما می‌‌گوید که بابت آن نیازی به‌صرف هزینه زیاد هم ندارید.

آویزان کردن لباس‌ها از درخت

هرچند ساختن یک جالباسی آن‌قدرها هم کار سختی نیست؛ اما آشنایی با کارهای نجاری می‌تواند شما را در ساخت جالباسی ایستاده یاری دهد. یک چوب با ضخامت و ارتفاع دلخواهتان را به‌عنوان بدنه درخت انتخاب کنید سپس چندتکه چوب دیگر را به‌عنوان شاخه‌های درخت به آن وصل کنید یا بچسبانید. شاخه‌های درخت حکم آویز رخت را خواهند داشت.

دوچرخه به‌جای رگال

رگال می‌تواند یک گزینه مناسب برای خانه‌هایی باشد که کمدهای کمتری دارند. اگر این وسیله را به‌اندازه کافی شیک و متفاوت طراحی کنید قطعا علاوه بر نظم زیبایی خاصی نیز به خانه شما خواهد بخشید. مثلا می‌توانید با کمک چرخ یک دوچرخه و چند میله، یک رگال خاص بسازید. یک‌پایه دوسویه را به چرخ وصل کنید و چوب‌رختی‌ها را از میله اصلی آویزان کنید! به همین سادگی رگال شما آماده است.

جالباسی ایستاده مینیمال

این روزها که انواع و اقسام وسایل مینیمال طرف‌داران بسیاری به خود جذب کرده، چرا جالباسی ایستاده مینیمال در خانه نباشد؟ به‌راحتی و با کمک یک لوله پروفیلی سفید و یک‌تکه چوب می‌توانید جالباسی زیبای مینیمال بسازید. لوله پروفیلی انعطاف‌پذیری خوبی دارد و شما می‌توانید ارتفاع آن را به‌دلخواه خود انتخاب کنید. سپس روی لوله را به هر تعداد که نیاز دارید و با هر عمقی یک زانو ایجاد کنید. چوب‌رختی‌ها را از زانوها آویزان و تمام! لباس‌هایتان مکان مناسب خود را برای استراحت یافته‌اند.

لباس‌هایتان را در گلدان بکارید

گاهی برای ساخت یک جالباسی حتی نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. تنها کافی است یکی از گلدان‌های بزرگ بلااستفاده‌ای که در گوشه انباری‌تان خاک می‌خورد را بیرون آورید. گلدان را حسابی بشورید و تمیز کنید و اگر می‌خواهید با رنگ دلخواهتان رنگ‌آمیزی کنید. بهتر است این گلدان از جنس سنگ یا بتن باشد که با سنگینی لباس‌ها کج نشود. با قراردادن چند چوب بلند در گلدان که ارتفاع و مقاومت مناسبی دارند، جالباسی ایستاده شما آماده خواهد بود. یادتان نرود چوب‌ها را به شکلی بچینید که سر هر یک به‌اندازه کافی از دیگری فاصله داشته باشد.

جالباسی لوله ای

با استفاده از چهار لوله با اندازه های برابر می توانید یک جالباسی زیبا بسازید. لوله ها را با کمک چهار سه راهی به هم وصل کنید. اگر این سه راهی ها را با رنگی مانند رنگ طلایی بپوشانید زیبا تر خواهد شد. می توانید لباس هاتان را به کمک رخت آویز از میله بالایی آویزان کنید و کفش های پاشنه بلند را روی میله پایین بگذارید تا مرتب تر بنظر برسند.

جالباسی سقفی

چند قلاب به سقف خانه وصل کنید. چند طناب محکم را به این قلاب ها ببندید و برای صاف ایستادن این طناب ها به بخش پایینی آن ها وزنه هایی کوچک اضافه کنید. به بخش های میانی این طناب ها، در فاصله و ارتفاع مناسب گیره های فلزی وصل کنید و لباس ها را به آن ها بیاویزید. این طرح آوانگارد و ساده، که قطعا خودتان هم می توانید آن را بسازید، ویژگی خاصی به طرحی داخلی منزل شما می بخشد که هرگز فراموش نخواهد شد. یک تخته چوب بلند بردارید. در برخی قسمت های تخته شکاف هایی به اندازه جا گرفتن سر چند آچار ایجاد کنید و آچارها را در جهات مختلف و فاصله مناسب با کمک چسب های لاستیکی N88 یا CA بچسبانید. دقت داشته باشید شیب آچارها رو به بالا باشد. این تخته را روی یک پایه مناسب نصب کنید. حالا یک جالباسی دست ساز زیبا و منحصر به فرد در اختیار دارید.

جالباسی کودکانه

تقریبا همه ما در دوران کودکی مناظری با کوه های مثلثی شکل و قله های برف پوش نقاشی کرده ایم. تا به حال فکر کرده اید که می شود از شکل همین کوه های کودکانه برای طراحی وسایل مختلف مانند جالباسی استفاده کرد؟ چند تکه چوب را بردارید و به شکل مثلث ببرید. بخش پایینی مثلث ها را با رنگ تیره بپوشانید و بخش بالایی را به مانند همان قله های برف پوش آشنا، خالی بگذارید. در بخش میانی آن یک دستگیره یا قلاب بچسبانید تا بتوانید لباس ها را به این دستگیره ها آویزان کنید؛ سپس جالباسی ها را روی دیوار نصب کنید. استفاده از این جالباسی های زیبا و نوستالژی در اتاق کودکان خالی از لطف نیست. همیشه هم لازم نیست برای ایجاد تغییر در وسایل آن ها را دور بیندازید و به جایشان وسیله ای نو بخرید یا بسازید. گاهی می توان با رنگ کردن و تعمیر کردن جالباسی های ایستاده قدیمی آن ها را با دکوراسیون جدید منزل هماهنگ کرد و ترتیبی داد که زیباتر بنظر برسند. به طور مثال این جالباسی های فلزی قدیمی بهترین انتخاب برای خانه هایی با سبک روستایی هستند. کافی است رنگی هماهنگ با دکوراسیون منزلتان انتخاب و جالباسی را رنگ کنید. از آن جا که این جالباسی ها بسیار بادوام هستند می توان گفت رنگ کردن و دوباره استفاده کردن از آن ها بیش از آن چه فکرش را می کنید مقرون به صرفه خواهد بود.

سخن پایانی

بنابراین میتوانید با ساختن هر کدام از این جالباسی ها به تناسب سلیقه تان، میتوانید هم از شر لباس ها خلاص شوید و هم لوازم دورریختنی را بکاربگیرید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی