دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

با فوم بتن هما فوم بتن آشنا شوید 

سه شنبه، 12 مرداد 1400
ساعدنیوز:به ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف به همراه آب و سیمان اصطلاحا فوم بتن یا همان بتن سبک گفته می شود. نام گذاری فوم بتن به بتن سبک به دلیل وزن سبک و عایق بودن آن در مقابل حرارت و صدا می باشد. برای ساخت فوم بتن به مواردی همچون افزودنی بتن و همچنین دستگاه فوم بتن اشاره کرد که در ادامه به ارائه توضیحاتی در رابطه با موارد ذکر شده پرداخته ایم.

به ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف به همراه آب و سیمان اصطلاحا فوم بتن یا همان بتن سبک گفته می شود. نام گذاری فوم بتن به بتن سبک به دلیل وزن سبک و عایق بودن آن در مقابل حرارت و صدا می باشد. از این رو فوم بتن یکی از پرکاربرترین مواد در ساختمان سازی می باشد.

همانطور که اشاره شد فوم بتن کاربرد های متنوعی دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به فوم بتن سقفی و استفاده از فوم بتن به جهت کف سازی اشاره کرد. برای ساخت فوم بتن به مواردی همچون افزودنی بتن و همچنین دستگاه فوم بتن اشاره کرد که در ادامه به ارائه توضیحاتی در رابطه با موارد ذکر شده پرداخته ایم.

افزودنی بتن چیست؟

برای اینکه بتن ها در شرایط خاصی ساخته شوند نیاز به یک سری افزودنی است. این مواد شامل مواد شیمیایی یا معدنی می شود که بر اساس اختلاط بتن به صورت درصدی اجرا می شوند و درصدی از وزن سیمان به وزن بتن اضافه می شود. در واقع به این واسطه برخی از خواص بتن به صورت مطلوبی تغییر می کند. مواد افزودنی بتن بسیار متنوع هستند.

نحوه ساخت افزودنی بتن به چه صورت می باشد ؟

اضافه کردن افزودنی فوق روان کننده در بتن ها فواید زیادی دارد. در واقع سبب می شود که روانی بتن ها کنترل شود. در واحد مرکزی تولید بتن نیز یک سری دستورالعمل ها و روش های وجود دارد که نسبت آب به سیمان و اسلامپ بتن بررسی می کند و این بررسی باید پیش از اضافه کردن افزودنی فوق روان کننده وجود داشته باشد.

این روش ها به واسطه دستگاه مکانیکی اندازه گیری می شود. این دستگاه اسلامپ سنج بوده و در واحدهای مرکزی تولید بتن استفاده می شود. نیاز به چرخش تیغه های مخلوط کن استفاده می شود. از افزودنی های دیگر نیز در کنار افزودنی فوق روان کننده می شود و به صورت جداگانه نیز در مخلوط کن اضافه شود.

در ساخت این مواد افزودنی گاه روان کننده در پای کار اضافه می شود. در صورتی که افزودنی فوق روان کننده در پای کار به مخلوط بتنی اضافه شود نیاز به یک سری اقدامات اولیه است.

مزایا و ویژگی مواد افزودنی؟

یک سری مزایا برای افزودنی ها در نظر گرفته می شود. مثلاً سبب می شود که در روند کسب مقاومت اولیه سرعت خوبی ایجاد شود. از سوی دیگر سبب می شود تا واکنش های قلیایی سیمان با سنگدانه ها مورد کنترل قرار بگیرد.

سبب طولانی شدن زمان گیرش می شود. سبب افزایش کارایی بدون نسبت آب به سیمان می شود. اینطور که مشخص است بتنهای پر مقاومت در برابر یخ زدن تهیه می شود و مکرراً آب می شود.

ویژگی های بتن را تا حد زیادی تنظیم و بهبود می بخشد و سبب می شود که هزینه های ساخت و ساز کاهش یابد و در این زمینه به توسعه پایدار کمک زیادی می شود.

دستگاه فوم بتن چیست؟

حتما برای شما هم سوال است که دستگاه فوم بتن چیست؟ دستگاه فوم بتن برای تولید و تامین مخلوط فوم بتن استفاده می شود و در لیست وسایلی است که در سایت های ساختمانی از آن استفاده می شود.

بتن فوم در واقع به واسطه میکسر فوم بتن ساخته می شود و در نهایت وزن سبکی دارد و به نوبه خود نقش عایق را ایجاد می کند. به واسطه دستگاه فوم بتن که عامل فوم است می توان ترکیب خوبی با خمیر سیمان به صورت مکانیکی ایجاد کرد. این ترکیب به واسطه سیستم پمپاژی که در دستگاه فوم بتن دیده می شود در محل ساخت و یا محیط پروژه ریخته می شود.

در پاسخ دقیق تر به سوال، دستگاه فوم بتن چیست، باید بگوییم که فوم بتن به دید وزن سبک و سازگاری که با محیط زیست دارد می تواند به میزان گسترده ای در ساخت و ساز استفاده شود.

فوم بتن ها دارای ویژگی های مقاومتی بالایی در برابر آتش هستند و دستگاه فوم بتن سبب می شود که فوم بتن ها بتوانند چگالی کم و مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشند و از سوی دیگر زمان سرویس دهی طولانی تری را در بر بگیرد. نگهداری از دستگاه فوم بتن آسان است. به هر صورت این ماده ارزشمند به واسطه یک دستگاه ویژه ساخته می شود.

نحوه استفاده از دستگاه فوم بتن چگونه است؟

دستگاه فوم بتن که نام دیگر آن ماشین بتن فوم است در واقع دستگاهی است که برای اختلاط فوم بتن استفاده می شود و دارای یک بخش میکسر پیشرفته به نسبت دستگاه های بتن ساز قدیمی است و سبب تولید فوم بتن می شود.

دستگاه فوم بتن بر اساس میزان قدرت و ویژگی و برندهایی که دارد دسته بندی های مختلفی را شامل می شود. اجزای دستگاه فوم بتن شامل میکسر، مونو پمپ، واحد فوم ساز، بالابر سیمان، تابلو برق و کمپرسور و شاسی است.

حال سوال اینجاست که روش کار دستگاه فوم بتن چیست؟ و در واقع به چه صورت عمل می کند.

مرحله اول:

مربوط به ساخت مواد پر کننده است و نیاز است که میکسر دستگاه حرکت نماید و ماسه بادی و سیمان را با آب ترکیب کند این گزینه بسیار مهم است که سطح یکنواختی از ترکیب ایجاد شود.

مرحله دوم:

پس از آن نیاز است که از بخش کف برای کف ساز استفاده شود و رقیق سازی صورت بگیرد در واقع یک سری سطح کفی ایجاد می شود که از پمپ هوا و لوله های مخصوص استفاده می کند.

مرحله سوم:

گام بعدی مربوط به یکنواخت سازی سیمان و هوا و آب است و نیاز است که حباب هایی که ایجاد می شود سطح مقاومت و پایداری خوبی در فوم بتن ها ایجاد نماید. این سطح به طور کلی بر اساس ملاط ارزیابی می شود.

مرحله چهارم:

پس از اینکه مخلوط آماده شده نیاز به عملکرد پمپ و پمپاژ است به طوری که باید طبق ضخامت در نظر گرفته شده پمپاژ صورت بگیرد.

الزام استفاده از دستگاه فوم بتن چیست ؟

در واقع میکسرهایی که برای فوم بتن طراحی شده اد سبب می شود تا تفاوت آن با بتن معمولی مشخص شود و این روند سبب می شود تا مقدار زیادی از فوم فراهم شود و ترکیب معینی از اجزای تشکیل دهنده بتن را ترکیب کند درست مانند یک دستگاه اسپرسوساز که کف شیر خوبی تهیه می کند این دستگاه نیز باید فوم بتنی با تراکم کم و وزن سبک تهیه کند تا در نهایت سازه از نظر سایت موقعیت خوبی داشته باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله