با همسر سرد مزاج خود چه کنیم؟

  یکشنبه، 05 بهمن 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
با همسر سرد مزاج خود چه کنیم؟
داشتن یک همسر سرد مزاج ، یکی از چالش ها و مشکلاتی است که هر کس در طول ازدواجش می تواند با آن مواجه شود. دلایل مختلفی وجود دارد که همسر شما را به سمت سرد مزاج شدن می برد و روابط شما را بهم می ریزد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، داشتن اختلاف در سطح شهوت جنسی در زوجین غیر طبیعی نیست. طبق پژوهشی که توسط مجله اتحادیه پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، در بیشتر موارد، این زن است که از لحاظ جنسی سردتر است. این مشکل در صورتی که حل نشود، می تواند برای هر دو طرف نگران کننده باشد و حتی رابطه را در معرض خطر قرار دهد. سرد مزاجی زنان، دلایل بالقوه بسیاری دارد، از جمله مسائل پزشکی، مشکلات عاطفی و روان شناختی یا استرس های خانوادگی و کاری. خبر خوب این است که تعیین دلیل ریشه ای سرد مزاجی می تواند منجر به گزینه های درمانی موثری شود.

نشانه های سرد مزاجی خانم ها

در واقع، پژوهش های انجام شده نشان داده که گرایش جنسی در زنان نسبت به مردان تفاوت دارد و زنان بصورت طبیعی گرایش جنسی کمتری داشته و اغلب نسبت به مردان کمتر به رابطه جنسی فکر می کنند. طبق دستورالعمل آماری و تشخیصی اختلالات ذهنی (DSM-5) که توسط متخصصین سلامت ذهن استفاده می شود، عدم تمایل به رابطه جنسی تا سطحی افزایش می باید که باعث اضطراب و پریشانی در زنان می شود، تا جایی که رابطه و اعتماد به نفس او را برای شش ماه یا بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از علائم تحریک پذیری پایین جنسی در زنان عبارتند از:

  • فرد علاقه ای به فعالیت های جنسی ندارد
  • فرد فاقد افکار یا تخیلات جنسی است
  • بی میلی مشخصی در شروع رابطه جنسی وجود دارد
  • کسب لذت از رابطه جنسی برای فرد دشوار است
  • فرد از تحریک آلت تناسلی لذتی نمی برد

چه عواملی باعث سرد مزاج شدن همسر ما می شود؟

نیاز جنسی یکی از نیازهای غریزی همه ما انسان هاست . همه افراد همان طور که به دنبال رفع کردن نیاز خود به آب و هوا و غذا هستند ، می خواهند نیاز جنسی شان را نیز برطرف کنند . راهکار پسندیده ای که ادیان الهی برای این کار در نظر گرفته اند و از نظر اخلاقی نیز تایید شده است ، ازدواج است .

به همین دلیل هر یک از زن و مرد وظیفه دارند تا علاوه بر حمایت روحی و عاطفی ، نیازهای جنسی همدیگر را نیز برطرف کنند . در ادامه عامل هایی را بیان می کنیم که افرادی که همسر سرد مزاج دارند باید آن ها را بشناسند:

1- بیماری های زمینه ای:

تعدادی از افرادی که از همسر سرد مزاج شکایت می کنند و از ارضا نشدن گله مند اند ، افرادی اند که زن یا شوهرشان یک بیماری مانند آرتروز ، سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا یا مشکلات عروقی دارند. این بیماری های زمینه ای با وارد کردن فشارهای روحی و جسمی به فرد ، باعث می شود میل جنسی اش فروکش کند و نتواند مثل گذشته باشد.

2- مصرف داروها:

مشکلات جنسی یکی از شایع ترین عارضه هایی است که در داروهای مختلف دیده می شود . بسیاری از داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می شوند ، باعث کاهش میل جنسی می شوند. اگر شوهر سرد مزاج شما داروی خاصی مصرف می کند ، بهتر است در مورد آن دارو تحقیق کنید تا متوجه شوید که سرد مزاجی او به دلیل عوارض دارویی است یا خیر.

3- سبک زندگی:

مصرف مواد مخدر و الکل می تواند باعث ایجاد مشکلات جنسی شود . مواد مخدر بر روی مغز تاثیر می گذارند و باعث می شوند که غزیزه جنسی کاهش یابد و همسر سرد مزاج شود . به همین دلیل کسانی که شوهر سرد مزاج دارند باید بدانند که ترک مصرف مواد مخدر می تواند باعث بهبود این مشکل شود. یکی از مواردی که مشکلات زیادی را در زندگی مشترک ایجاد می کند، اعتیاد است.

4- خستگی:

یکی از مواردی که باعث می شوند همسر سرد مزاج داشته باشید ، خستگی بیش از حد اوست. با افزایش تعداد فرزندان و افزایش مخارج زندگی ممکن است شوهر شما نیاز داشته باشد بسیار بیشتر از گذشته کار کند . کار بیشتر و خستگی فیزیولوژی بدن او را تحت تاثیر قرار می دهد و میل جنسی را در شوهرتان کاهش می دهد.

5- عمل های جراحی:

عمل های جراحی به خصوص اگر در ناحیه تناسلی مردان یا سینه زنان انجام شود ، باعث می شود که تصویر ذهنی افراد بهم بریزد . این بهم ریختن تصویر ذهنی باعث می شود که نخواهند با ناحیه عمل شان مواجه شوند. این مورد بعد از عمل های جراحی بسیار شایع است . در این شرایط ، بهترین کمکی که می توانید به فرد بکنید این است که بگذارید خود او با این مسئله کنار بیاید. معمولا بسیاری از افراد ، با گذشت زمان می توانند با مشکل شان کنار بیایند. اما شما هم باید در کنار شوهر سرد مزاج خود باشید و اجازه ندهید که فکر کند در مواجهه با این مشکل تنهاست.

6- یائسگی:

بدن خانم ها در دوران یائسگی با کاهش شدید استروژن مواجه می شود . یائسگی و بهم ریختن سطح هورمون ها می تواند باعث مقاربت های دردناک و سخت و خشکی اندام تناسلی شود. به همین دلیل است که خانم هایی که یائسگی را تجربه می کنند ، اشتیاق کمتری نسبت به رابطه جنسی نشان می دهند.

7- بارداری:

تعداد بسیاری زیادی از مردانی که همسرشان باردار است از همسر سرد مزاج شان گله مندند و بیان می کنند که شریک زندگی شان هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی از خودش نشان نمی دهد . در دوران بارداری و شیردهی نیز تغییرات هورمونی اتفاق می افتد ، بنابراین طبیعی است که همسر سرد مزاج شود. هم چنین به دنیا آمدن فرزند و تمایل غریزی مادر به نگه داری از کودکش باعث می شود که برای رابطه جنسی اهمیت کمتری قائل شود و تبدیل به یک همسر سرد مزاج شود.

8- مشکلات عاطفی:

درگیری ها و اختلاف نظرهایی که ممکن است بین زن و مرد پیش بیاید باعث می شود که هردوی آن ها برای شریک زندگی شان یک همسر سرد مزاج شوند . مرد سرد مزاج به دلیل مشکلاتی که تجربه کرده است ، علاقه کمتری به رابطه جنسی نشان می دهد.مسئله دیگر این است که مشکلات و جر و بحث هایی که بین زن و شوهر پیش می آید باعث می شود که برای هردوی آن ها بار روانی ایجاد شود و هردوشان استرس را تجربه کنند. استرس نیز رابطه مستقیمی با ارضا نشدن در رابطه جنسی دارد . در واقع ارضا نشدن نیز یکی از دلایل اصلی است که زن و شوهر را نسبت به رابطه بی علاقه می کند و هردوشان به دو همسر سرد مزاج تبدیل شوند.

9- استرس و اضطراب:

استرس و اضطراب دو عامل مهمی است که باعث اختلالات مختلف جنسی می شود . در زندگی امروز همه اشخاص مشکلات مختلفی را تجربه می کنند . درگیر شدن با مسائل شغلی ، اقتصادی و روانی مختلف باعث می شود که همه با استرس مواجه شوند. این استرس تاثیر مستقیم منفی بر کیفیت رابطه جنسی می گذارد.

زن و شوهری که درگیر استرس باشند ، نمی توانند از نطر روانی همدیگر را حمایت کنند و رابطه شان به سرعت تیره و تار می شود. مرد سرد مزاج چون به صورت روزانه درگیری های فراوانی دارد نمی تواند با موضوعات مختلف کنار بیاید و زندگی سخت تری را تجربه خواهد کرد. بنابراین درمان استرس و هم چنین اجتناب از اضطراب ضروری است چرا که می تواند زندگی شما را کاملا بهم بریزد.

چه راهکاری برای برخورد با همسر سرد مزاج وجود دارد؟

تا به اینجای مقاله ، با عوامل مختلفی که می توانند باعث شوند با یک همسر سرد مزاج مواجه شویم ، آشنا شدیم . در ادامه می خواهیم به چند توصیه کاربردی که به در مورد مواجهه با همسر سرد مزاج کمک می کند بپردازیم:

1- درمان دارویی:

مداخلات دارویی یکی از روش هایی است که برای درمان سرد مزاجی پیشنهاد می شود . این داروها براساس تجویز روان پزشک باید مصرف شوند و احتمالا عوارضی را هم در بر خواهند داشت. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که درمان های دارویی ، بر روی مرد سرد مزاج بسیار بهتر از زن سرد مزاج جواب می دهد.

2- مراجعه به مشاور:

مشاور روانشناس می تواند کمک بسیار شایانی به بهبود رابطه جنسی شما با همسرتان بکند . روانشناس از شما و شریک زندگی تان یک شناخت کامل پیدا می کند و به ریشه یابی موضوع می پردازد . سپس به هر کدام از شما کمک می کند که رفتارتان را اصلاح کنید. شما اگر با سرد مزاج بودن همسرتان مشکل دارید باید بدانید که کمک گرفتن از یک مشاور باتجربه و با سواد بسیار سودمند خواهد بود.

3- تغییر سبک زندگی:

تغییر سبک زندگی یک راهکار بسیار مهم است که در موارد زیادی پاسخگوی شما خواهد بود. ورزش کردن ، کاهش استرس ، تغییر رژیم غذایی و کاهش وزن از عوامل مهمی است که به شما کمک می کند. ورزش و تغذیه مناسب ، با بهبود وضعیت روانی و کاهش استرس به شما کمک می کنند تا بتوانید با همسر سرد مزاج کنار بیایید. یکی از کارهایی که یک مرد سرد مزاج انجام می دهد این است که وزنش را کاهش دهد. افزایش وزن هم ریسک مشکلات فیزیکی مانند دیابت و فشار خون را بالا می برد و هم خودبخود باعث می شود که شریک زندگی شما نسبت به رابطه جنسی بی میل شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (582 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (49 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان