ساعدنیوز
ساعدنیوز

با همسر سرد مزاج خود چه کنیم؟

  یکشنبه، 05 بهمن 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
با همسر سرد مزاج خود چه کنیم؟
داشتن یک همسر سرد مزاج ، یکی از چالش ها و مشکلاتی است که هر کس در طول ازدواجش می تواند با آن مواجه شود. دلایل مختلفی وجود دارد که همسر شما را به سمت سرد مزاج شدن می برد و روابط شما را بهم می ریزد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، داشتن اختلاف در سطح شهوت جنسی در زوجین غیر طبیعی نیست. طبق پژوهشی که توسط مجله اتحادیه پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، در بیشتر موارد، این زن است که از لحاظ جنسی سردتر است. این مشکل در صورتی که حل نشود، می تواند برای هر دو طرف نگران کننده باشد و حتی رابطه را در معرض خطر قرار دهد. سرد مزاجی زنان، دلایل بالقوه بسیاری دارد، از جمله مسائل پزشکی، مشکلات عاطفی و روان شناختی یا استرس های خانوادگی و کاری. خبر خوب این است که تعیین دلیل ریشه ای سرد مزاجی می تواند منجر به گزینه های درمانی موثری شود.

نشانه های سرد مزاجی خانم ها

در واقع، پژوهش های انجام شده نشان داده که گرایش جنسی در زنان نسبت به مردان تفاوت دارد و زنان بصورت طبیعی گرایش جنسی کمتری داشته و اغلب نسبت به مردان کمتر به رابطه جنسی فکر می کنند. طبق دستورالعمل آماری و تشخیصی اختلالات ذهنی (DSM-5) که توسط متخصصین سلامت ذهن استفاده می شود، عدم تمایل به رابطه جنسی تا سطحی افزایش می باید که باعث اضطراب و پریشانی در زنان می شود، تا جایی که رابطه و اعتماد به نفس او را برای شش ماه یا بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از علائم تحریک پذیری پایین جنسی در زنان عبارتند از:

  • فرد علاقه ای به فعالیت های جنسی ندارد
  • فرد فاقد افکار یا تخیلات جنسی است
  • بی میلی مشخصی در شروع رابطه جنسی وجود دارد
  • کسب لذت از رابطه جنسی برای فرد دشوار است
  • فرد از تحریک آلت تناسلی لذتی نمی برد

چه عواملی باعث سرد مزاج شدن همسر ما می شود؟

نیاز جنسی یکی از نیازهای غریزی همه ما انسان هاست . همه افراد همان طور که به دنبال رفع کردن نیاز خود به آب و هوا و غذا هستند ، می خواهند نیاز جنسی شان را نیز برطرف کنند . راهکار پسندیده ای که ادیان الهی برای این کار در نظر گرفته اند و از نظر اخلاقی نیز تایید شده است ، ازدواج است .

به همین دلیل هر یک از زن و مرد وظیفه دارند تا علاوه بر حمایت روحی و عاطفی ، نیازهای جنسی همدیگر را نیز برطرف کنند . در ادامه عامل هایی را بیان می کنیم که افرادی که همسر سرد مزاج دارند باید آن ها را بشناسند:

1- بیماری های زمینه ای:

تعدادی از افرادی که از همسر سرد مزاج شکایت می کنند و از ارضا نشدن گله مند اند ، افرادی اند که زن یا شوهرشان یک بیماری مانند آرتروز ، سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا یا مشکلات عروقی دارند. این بیماری های زمینه ای با وارد کردن فشارهای روحی و جسمی به فرد ، باعث می شود میل جنسی اش فروکش کند و نتواند مثل گذشته باشد.

2- مصرف داروها:

مشکلات جنسی یکی از شایع ترین عارضه هایی است که در داروهای مختلف دیده می شود . بسیاری از داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می شوند ، باعث کاهش میل جنسی می شوند. اگر شوهر سرد مزاج شما داروی خاصی مصرف می کند ، بهتر است در مورد آن دارو تحقیق کنید تا متوجه شوید که سرد مزاجی او به دلیل عوارض دارویی است یا خیر.

3- سبک زندگی:

مصرف مواد مخدر و الکل می تواند باعث ایجاد مشکلات جنسی شود . مواد مخدر بر روی مغز تاثیر می گذارند و باعث می شوند که غزیزه جنسی کاهش یابد و همسر سرد مزاج شود . به همین دلیل کسانی که شوهر سرد مزاج دارند باید بدانند که ترک مصرف مواد مخدر می تواند باعث بهبود این مشکل شود. یکی از مواردی که مشکلات زیادی را در زندگی مشترک ایجاد می کند، اعتیاد است.

4- خستگی:

یکی از مواردی که باعث می شوند همسر سرد مزاج داشته باشید ، خستگی بیش از حد اوست. با افزایش تعداد فرزندان و افزایش مخارج زندگی ممکن است شوهر شما نیاز داشته باشد بسیار بیشتر از گذشته کار کند . کار بیشتر و خستگی فیزیولوژی بدن او را تحت تاثیر قرار می دهد و میل جنسی را در شوهرتان کاهش می دهد.

5- عمل های جراحی:

عمل های جراحی به خصوص اگر در ناحیه تناسلی مردان یا سینه زنان انجام شود ، باعث می شود که تصویر ذهنی افراد بهم بریزد . این بهم ریختن تصویر ذهنی باعث می شود که نخواهند با ناحیه عمل شان مواجه شوند. این مورد بعد از عمل های جراحی بسیار شایع است . در این شرایط ، بهترین کمکی که می توانید به فرد بکنید این است که بگذارید خود او با این مسئله کنار بیاید. معمولا بسیاری از افراد ، با گذشت زمان می توانند با مشکل شان کنار بیایند. اما شما هم باید در کنار شوهر سرد مزاج خود باشید و اجازه ندهید که فکر کند در مواجهه با این مشکل تنهاست.

6- یائسگی:

بدن خانم ها در دوران یائسگی با کاهش شدید استروژن مواجه می شود . یائسگی و بهم ریختن سطح هورمون ها می تواند باعث مقاربت های دردناک و سخت و خشکی اندام تناسلی شود. به همین دلیل است که خانم هایی که یائسگی را تجربه می کنند ، اشتیاق کمتری نسبت به رابطه جنسی نشان می دهند.

7- بارداری:

تعداد بسیاری زیادی از مردانی که همسرشان باردار است از همسر سرد مزاج شان گله مندند و بیان می کنند که شریک زندگی شان هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی از خودش نشان نمی دهد . در دوران بارداری و شیردهی نیز تغییرات هورمونی اتفاق می افتد ، بنابراین طبیعی است که همسر سرد مزاج شود. هم چنین به دنیا آمدن فرزند و تمایل غریزی مادر به نگه داری از کودکش باعث می شود که برای رابطه جنسی اهمیت کمتری قائل شود و تبدیل به یک همسر سرد مزاج شود.

8- مشکلات عاطفی:

درگیری ها و اختلاف نظرهایی که ممکن است بین زن و مرد پیش بیاید باعث می شود که هردوی آن ها برای شریک زندگی شان یک همسر سرد مزاج شوند . مرد سرد مزاج به دلیل مشکلاتی که تجربه کرده است ، علاقه کمتری به رابطه جنسی نشان می دهد.مسئله دیگر این است که مشکلات و جر و بحث هایی که بین زن و شوهر پیش می آید باعث می شود که برای هردوی آن ها بار روانی ایجاد شود و هردوشان استرس را تجربه کنند. استرس نیز رابطه مستقیمی با ارضا نشدن در رابطه جنسی دارد . در واقع ارضا نشدن نیز یکی از دلایل اصلی است که زن و شوهر را نسبت به رابطه بی علاقه می کند و هردوشان به دو همسر سرد مزاج تبدیل شوند.

9- استرس و اضطراب:

استرس و اضطراب دو عامل مهمی است که باعث اختلالات مختلف جنسی می شود . در زندگی امروز همه اشخاص مشکلات مختلفی را تجربه می کنند . درگیر شدن با مسائل شغلی ، اقتصادی و روانی مختلف باعث می شود که همه با استرس مواجه شوند. این استرس تاثیر مستقیم منفی بر کیفیت رابطه جنسی می گذارد.

زن و شوهری که درگیر استرس باشند ، نمی توانند از نطر روانی همدیگر را حمایت کنند و رابطه شان به سرعت تیره و تار می شود. مرد سرد مزاج چون به صورت روزانه درگیری های فراوانی دارد نمی تواند با موضوعات مختلف کنار بیاید و زندگی سخت تری را تجربه خواهد کرد. بنابراین درمان استرس و هم چنین اجتناب از اضطراب ضروری است چرا که می تواند زندگی شما را کاملا بهم بریزد.

چه راهکاری برای برخورد با همسر سرد مزاج وجود دارد؟

تا به اینجای مقاله ، با عوامل مختلفی که می توانند باعث شوند با یک همسر سرد مزاج مواجه شویم ، آشنا شدیم . در ادامه می خواهیم به چند توصیه کاربردی که به در مورد مواجهه با همسر سرد مزاج کمک می کند بپردازیم:

1- درمان دارویی:

مداخلات دارویی یکی از روش هایی است که برای درمان سرد مزاجی پیشنهاد می شود . این داروها براساس تجویز روان پزشک باید مصرف شوند و احتمالا عوارضی را هم در بر خواهند داشت. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که درمان های دارویی ، بر روی مرد سرد مزاج بسیار بهتر از زن سرد مزاج جواب می دهد.

2- مراجعه به مشاور:

مشاور روانشناس می تواند کمک بسیار شایانی به بهبود رابطه جنسی شما با همسرتان بکند . روانشناس از شما و شریک زندگی تان یک شناخت کامل پیدا می کند و به ریشه یابی موضوع می پردازد . سپس به هر کدام از شما کمک می کند که رفتارتان را اصلاح کنید. شما اگر با سرد مزاج بودن همسرتان مشکل دارید باید بدانید که کمک گرفتن از یک مشاور باتجربه و با سواد بسیار سودمند خواهد بود.

3- تغییر سبک زندگی:

تغییر سبک زندگی یک راهکار بسیار مهم است که در موارد زیادی پاسخگوی شما خواهد بود. ورزش کردن ، کاهش استرس ، تغییر رژیم غذایی و کاهش وزن از عوامل مهمی است که به شما کمک می کند. ورزش و تغذیه مناسب ، با بهبود وضعیت روانی و کاهش استرس به شما کمک می کنند تا بتوانید با همسر سرد مزاج کنار بیایید. یکی از کارهایی که یک مرد سرد مزاج انجام می دهد این است که وزنش را کاهش دهد. افزایش وزن هم ریسک مشکلات فیزیکی مانند دیابت و فشار خون را بالا می برد و هم خودبخود باعث می شود که شریک زندگی شما نسبت به رابطه جنسی بی میل شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (448 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (127 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (96 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (29 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (28 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (23 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید
تیتر امروز   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است!
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...