با خانواده شوهر خود چگونه رفتار کنیم؟

  یکشنبه، 17 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
با خانواده شوهر خود چگونه رفتار کنیم؟
واقع بینی و عدالت‌گرایی، سبب می‌شود نحوه برخورد با خانواده شوهر بهبود پیدا کند. همچنین سبب ایجاد صمیمت در خانواده خواهد شد. آنچه که از همه مهمتر است، فکر و روانی آسوده و آرام است که به شما هدیه می‌شود! به یاد داشته باشید که اگر در قدم اول، طرز برخورد با مادر شوهر و پدر شوهر خوب باشد، تأثیر زیادی بر دیگر اعضای خانوده دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکی از سخت ترین رابطه هایی که ما برقرار می کنیم، با خانواده شوهر است. وقتی ما ازدواج می کنیم، اکثر ما توجه نمی کنیم که با یک خانواده دیگر وصلت کرده ایم. ممکن است این خانواده رسم و رسوم، رفتارها، و عادتهایی برخلاف ما داشته باشند. زمانی که این اختلاف نظرها یا اختلاف در زمینه رسم و رسوم و غیره وارد خانواده شما شد، کشمکش و درگیری شروع می شود. بنابراین چقدر درگیری قابل تحمل و پذیرفتنی است؟ این موضوع بستگی به افرادی دارد که وارد بحث می شوند. بنابراین یک قاعده کلی درمورد خانواده شوهر این است که از احساساتتان به عنوان یک راهنما کمک بگیرید.

خوش رویی از بهترین روش های برخورد با خانواده شوهر

آنچه که معمولاً اولین لحظه ملاقات افراد با یکدیگر نمایان می شود، چهره افراد است. سعی کنید به عنوان عروس، با خانواده همسر، به ویژه بزرگان و بچه های خانواده خوش رو و خوش برخورد باشید. زمانی که به خانه آن ها می روید یا آن ها را دعوت می کنید، با روی گشوده، پذیرای آن ها باشید. خوش رو بودن با خانواده شوهر در دوران نامزدی و عقد نیز بسیار مهم است. زیرا این دوران زمانی است که شما شخصیت خود را به خانوده همسر نشان می دهید.

برای خانواده شوهر وقت بگذارید

با وقت گذاشتن برای خانواده شوهر، در واقع نشان می دهید که آن ها برای شما مهم هستند. احوالپرسی تلفنی، مسافرت با خانواده شوهر، دیدار از آن ها و دعوت آن ها به خانه خودتان، همگی به نوعی احترام و اختصاص وقت برای آن ها است. هر از گاهی با مادر شوهر، پدر شوهر و خواهر شوهرتان مکالمه تلفنی داشته باشید. زمانی که همسرتان سرکار است، گهگاه خودتان به تنهایی به دیدن آن ها بروید. سعی کنید در این زمان دست پر به خانه آن ها بروید؛ مثلاً میوه یا خوراکی که آن ها دوست دارند برایشان بخرید.

در اعیاد و مناسبت های، مختلف، به صورت تلفنی و یا در قالب پیامک تبریک بگویید. اگر برای تبریک روز پدر یا روز مادر، همواره ابتدا به دیدن پدر و مادر خودتان می روید، خوب است گاهی هم خانواده شوهر را در اولویت قرار دهید. به همسرتان بگویید این بار اولویت با خانواده تو! با این کار نزد همسرتان نیز عزیزتر خواهید شد. چنین رفتارهایی، از راههای افزایش صمیمیت بین زوجین است.

اجازه دهید شوهرتان با خانواده اش تنها باشد

زنان اغلب با افراد خانواده خود، به ویژه مادر، خواهر و پدرشان خلوت می کنند. معمولاً طبیعت و ذات مرد به گونه ای است که در مورد خلوت کردن زن با خانوداه خودش سخت گیری نمی کند و زن را از این کار برحذر نمی دارد. اما چنین حالتی در مورد بیشتر زنان بر عکس است. بیشتر زنان به این که شوهرشان گهگاه ساعاتی را با خانواده اش خلوت کند و تنها از آن ها دیدن کند، حساس هستند. حتی برخی زنان اجازه این کار را به همسرشان نمی دهند. اغلب، بدبینی زن به شوهر، خانواده او و یا هر دو این ها، سبب چنین واکنشی می شود. بسیاری از خانم ها، این رفتار را سیاست زنانه در مقابل خانواده شوهر می دانند! سیاستی غلط که در بسیاری از موارد اشتباه است!

تربیت فرزند برای بهترین نحوه برخورد

فرزندتان را طوری تربیت کنید که بهترین برخورد را با خانواده داشته باشند. اغلب دیده می شود که تربیت مادر به نحوی است که فرزندش را به سمت خانواده و پدر و مادر خود گرایش می دهد. این نحوۀ تربیت غلط است. به ویژه اگر فرزند شما دختر باشد، همین شیوه را در زندگی آینده اش به کار می برد و ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. بنابراین، حتی اگر شما به عنوان عروس با خانواده همسرتان مشکلی دارید، نباید فکر فرزندتان را درگیر این مشکلات کنید و او را و خانواده پدری اش دور کنید.

احترام به خانواده شوهر

البته همه مواردی که در بالا ذکر شد، به نوعی احترام به خانواده شوهر است. گذشته از این موارد، مشورت و نظر سنجی از خانواده همسر نیز به نوعی احترام محسوب می شود. اگر خانواده شوهرتان از آن دسته خانواده های دخالت کننده مخرب نباشند، از بزرگان خانواده مشورت بگیرید. در این میان پدر و مادر همسر در اولویت قرار دارند. مشورت با خواهر یا برادر بزرگ تر و عاقل نیز خوب است و به نوعی، احترام به نظر آن هاست.

خودت را جای مخاطب بگذار!

نه تنها به عنوان عروس، بلکه با هر عنوانی که باشیم، بهتر است گاهی خود را جای مخاطب بگذاریم! آیا رفتار و صحبت های افراد خانواده شوهر همواره اشتباه و از روی آزار دادن است؟! آیا اگر شما به عنوان عروس، سهواً یا عمداً اشتباهی مرتکب می شوید و مثلاً مادر شوهر بخواهد اشتباه را تکرار نکنید، کار بدی کرده؟ اگر مادر خودتان اشتباه شما را گوش زد کند چه می کنید؟ صد البته آن را به دل نمی گیرید و بعضاً آن را کینه نمی کنید. این که خود را جای مخاطب بگذاریم و واقع نگر باشیم، باعث می شود فکر و روانی آرام داشته باشیم.

واقع بینی و عدالت گرایی، سبب می شود نحوه برخورد با خانواده شوهر بهبود پیدا کند. همچنین سبب ایجاد صمیمت در خانواده خواهد شد. آنچه که از همه مهمتر است، فکر و روانی آسوده و آرام است که به شما هدیه می شود! به یاد داشته باشید که اگر در قدم اول، طرز برخورد با مادر شوهر و پدر شوهر خوب باشد، تأثیر زیادی بر دیگر اعضای خانوده دارد. به ویژه اگر افراد خانواده از پدر و مادرشان حرف شنوی داشته باشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (674 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان