دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

با ماسک های عالی دارچین آشنا شوید! 

جمعه، 03 مرداد 1399
دارچین نوعی ادویه‌‌ی مقوی است که به‌خاطر تأثیراتش در سلامت بدن از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی داشته است. امروزه نیز با کشف خواص درمانی گسترده‌ی آن در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. بر اساس تحقیقات بین ۲۶ دارویی که منشأ گیاهی دارند، دارچین بالاترین رتبه را در جلوگیری از اکسید شدن سلول‌های بدن داراست.

دارچین نوعی ادویه ی مقوی است که به خاطر تأثیراتش در سلامت بدن از دیرباز جایگاه ویژه ای در طب سنتی داشته است. امروزه نیز با کشف خواص درمانی گسترده ی آن در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس تحقیقات بین ۲۶ دارویی که منشأ گیاهی دارند، دارچین بالاترین رتبه را در جلوگیری از اکسید شدن سلول های بدن داراست. بو، مزه و رنگ بی نظیر دارچین، به خاطر بخش روغنی درختی است که دارچین از آن گرفته می شود. خواص دارویی دارچین حاصل از پوست درخت دارچین است. پوست درخت دارچین حاوی موادی است که در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثرند. البته برای اینکه خواص دارویی دارچین حفظ شود، ترکیب شیمیایی آن باید دست نخورده باقی بماند. ضدالتهاب بودن، کاهش قند خون، افزایش ایمنی بدن در برابر سرطان، حمله قلبی و میکروب زدایی از بدن از فواید دارچین است.

یک قاشق سوپ خوری دارچین شامل: ۱۹ گرم کالری، ۴ گرم فیبر، ۶۸ درصد منگنز، ۸ درصد کلسیم، ۴ درصد آهن و ۳ درصد ویتامین کا و فاقد قند، چربی و پروتئین است. مصرف دارچین حتی به مقدار کم فواید بسیاری دارد و فقط خاصیت آنتی اکسیدانی آن دلیل قانع کننده ای است تا در برنامه ی غذایی خود از آن استفاده کنید.

ماسک سفت کننده پوست صورت دارچینی

دارچین از درختی بدست می آید که در غذاهای شیرین و خوشمزه و داروها استفاده می شود برای به دست آوردن مزایای دارچین، آن را به صورت ماسک نیز می توانید استفاده کنید.

ماسک پوستی کدو تنبل و دارچین :

می دانیم که کدو تنبل غنی از ویتامین C، A و E است و همچنین دارای مزایای ضد پیری می باشد و اگر دارچین را به آن اضافه کنیم، خیلی بیشتر از یک ماسک سفت کننده پوست می شود.

طرز تهیه:

  • 3-4 تکه کدو تنبل آب پز شده
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری شیر

و 1/2 قاشق غذاخوری پودر دارچین را مخلوط کنید تا خمیری مرطوب تهیه شود و آن را روی تمام صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 25 دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشورید و این کار را هر روز انجام دهید تا نتایج مورد نظر را بدست آورید.

ماسک و اسکراب قهوه و دارچین:

این یک روش عالی و جالب برای کاهش مسائل پوستی است و سلولهای مرده را به طور طبیعی حذف می کند.

طرز تهیه:

یک قاشق قهوه که حاوی آنتی اکسیدان است را با شکر قهوه ای و روغن بادام و دارچین مخلوط کنید و این خمیر را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با حرکات دایره ای روی صورتتان بمالید و سپس با آب گرم بشورید.

ماسک صورت دارچین و ماست:

اگر می خواهید جوش های خود را خوب کنید از ماسک دارچین و ماست که بهترین راه حل است استفاده کنید.

طرز تهیه:

  • ده قاشق ماست و سه قاشق پودر دارچین را مخلوط کنید.
  • این مخلوط را روی صورت خود بگذارید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.
  • برای به دست آوردن نتایج موثر، از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

ماسک پودر دارچین و آب پاپایا:

استفاده از پودر دارچین با آب پاپایا می تواند به بهتر شدن پوست سالم و درخشانی اش کمک کند. پاپایا را بخورید و آبش را بگیرید.

طرز تهیه:

  • دو قاشق پودر دارچین را با کمی آب پاپایا مخلوط کنید تا خمیر خوبی تهیه شود.
  • این مخلوط را روی صورت بمالید و آب سرد را بشویید.

این ماسک دارچین صورت برای پوست مبتلا به آکنه بسیار مفید است.

مضرات دارچين:

  • دارچین به دلیل داشتن طبیعت گرم می تواند در افراد گرم مزاج با عوارضی چون خشکی پوست، خارش بدن، گرگرفتگی، خارش گوش و گلو و … همراه باشد، لذا باید با توجه به مزاج مصرف شود.
  • مصرف مقادیر زیاد دارچین، باعث تپش قلب، بی خوابی و افسردگی می شود.
  • اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.
  • اکثر متخصصین زنان و زایمان توصیه می کنند زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند. چرا که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.
  • به طور كلي مصرف ادویه ها از جمله دارچین در دوره شيردهي باعث ناراحتی معده نوزاد می شود و باید محدود شود. معده درد، اسهال یا استفراغ نشانه این است که سیستم گوارشی کودک به این نوع غذاها حساس است.

میزان مصرف توصیه شده آن

  • بعضی از محققان مصرف روزانه 2 تا 4 گرم پودر دارچین را توصیه می نمایند و بعضی دیگر معتقدند این مقدار باید بین 1 تا 6 گرم دارچین باشد، با اینحال توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه دارچین می تواند مسموم کننده باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب