دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / موفقیت / کسب و کار /

با زعفران به رویاهای مالی خود برسید 

سه شنبه، 01 آذر 1401
ساعدنیوز : با توجه به اینکه زعفران از جمله گیاهان ارزشمند میباشد و کشت آن در برخی نقاط ایران بسیار زیاد است و همچنین محصول شناخته شده ای برای صادرات میباشد، من به این حوزه وارد شدم و توانستم با شناخت بیششتر این محصول و بازار آن به موفقیت برسم. حال میخواهم این محصول گرانبها را برایتان معرفی کنم. همراه مان باشید.

زعفران

زعفران گیاهی نیمه گرمسیری می باشد و در مناطقی که دارای زمستان های ملایم و تابستان های گرم و خشک باشد به خوبی رشد می کند. زعفران در مقابل سرما مقاوم است اما چون دوران رشد آن مصادف با پاییز و زمستان و اوایل بهار می باشد باید هوای متناسب و معتدل داشته باشد. در دوره ای که گیاه خواب است آبیاری و بارندگی برای آن مضر است بنابراین کاشت زعفران در مناطق گیلان و مازندران و مناطق گرم جنوب کشور توصیه نمی شود. صادرات زعفران کشورهایی مثل اسپانیا نزول داشته است و کشورهایی مثل چین و هنگ کنگ در ۵ سال نزدیک به ۱۷۰% رشد داشته است و در ۱ سال نزدیک به ۴۰۰% از نظر رقمی رشد داشته است؛ یعنی ۴ برابر شده است. اگر این مسائل را به درستی بررسی کنید متوجه می شوید که می توان فرصت های تجاری مناسبی را برای کار خود ایجاد کنید و بفروشید.

زعفران ایران

منشأ کلمه زعفران در اصل یک کلمه انگلیسی می باشد که زرپاران بوده است و معنی آن طلا می باشد در حقیقت به دلیل این که زعفران ایران از پرچم طلایی رنگ گل زعفران به وجود می آید از این نام برای آن استفاده کرد ه اند بیشترین زعفرانی که در کشور ایران کشت می شود. استفاده از زعفران در انواع شیرینی، دسرها و آب نباتها مورد استفاده است که استفاده از آن در غذا نیز به طور فراوانی مشاهده می شود در حقیقت زعفران به طلای سرخ معروف شده است اکثر استفاده از زعفران در غذاهای فارسی، هندی و عربی می باشد. زعفران از جمله محصولاتی است که در تهیه نوشیدنی ها و غذا های مختلف به کار گرفته شده و از لحاظ رنگ و طمع دهی بسیار مناسب است؛ به همین دلیل بسیاری از سرآشپز های جهان از این ادویه استفاده کرده و تقاضا برای خرید زعفران و حتی اشتغالی زایی زعفران نیز در بازار های خارجی بسیار بالا می باشد.

زعفران پوشال

کشاورزان هنگام برداشت گل زعفران در فصل پاییز، موقع جداسازی، رشته های کلاله را از گل جدا می کنند و هنگام جداسازی در حدود یک الی سه میلی متر خامه زردرنگ همراه کلاله باقی می ماند. زعفران پوشال نسبت به زعفران دخترپیچ، خامه (قسمت سفید یا ریشه زعفران) کمتری دارد و از قدرت رنگ دهی بالاتری نسبت به زعفران دسته برخوردار است. این بخش از این ادویه به دلیل داشتن تمام ویژگیها و خواص زعفران و همچنین قیمت مناسب تر طرفداران بیشتری حتی نسبت به خود زعفران دارد زعفران پوشال سه نوع دارد زعفران پوشال قلمدار، زعفران پوشال معمولی و زعفران پوشال ضعیف


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی