بعد از ماموپلاستی چه مشکلاتی پدید می آید؟

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
بعد از ماموپلاستی چه مشکلاتی پدید می آید؟
ماموپلاستی به عمل زیبایی سینه گفته می شود که برای بانوان انجام می گیرد. این روش ممکن است به صورت کاهشی یا افزایشی استفاده شود. عمل ماموپلاستی کاهشی برای سینه هایی که سایز بزرگ دارند و عمل ماموپلاستی افزایشی برای کسانی که مشکل سینه های کوچک دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

داشتن سینه هایی بسیار بزرگ، ممکن است مشکلاتی در زندگی روزمره افراد مختلف به وجود بیاورد. شاید این موضوع برای گروهی از افراد جالب و جذاب به نظر برسد اما بعضی های دیگر، تحمل چنین وضعیتی را ندارند و ممکن است به خاطر داشتن سینه های بزرگ، با مشکلات زیادی مواجه شوند. یکی از کارهای ماموپلاستی، این است که به آن ها فرصت می دهد تا سایز سینه های خود را به شکل دلخواه تغییر دهند. ماموپلاستی برای ترمیم سینه ها به کار می رود و کاربردهای بسیار زیادی دارد. کاربرد هایی که از یک سو تعادل را به بدن فرد برمی گردانند و از سوی دیگر می توانند خواص درمانی نیز داشته باشند.

ماموپلاستی به عمل زیبایی سینه گفته می شود که برای بانوان انجام می گیرد. این روش ممکن است به صورت کاهشی یا افزایشی استفاده شود. عمل ماموپلاستی کاهشی برای سینه هایی که سایز بزرگ دارند و عمل ماموپلاستی افزایشی برای کسانی که مشکل سینه های کوچک دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

در ویدیو زیر توضیح مختصری در خصوص عمل ماموپلاستی داده شده است. استفاده از روش ماموپلاستی برای خانم هایی که سینه های درشت دارند و یا در اثر شیر دهی دچار افتادگی سینه شده اند گزینه بسیار خوبی خواهد بود. علاوه بر آن زنانی که از داشتن سینه های کوچک ناراضی هستند نیز می توانند به کلینیک تخصصی زیبایی هلیا مراجعه کرده و جهت حل مشکل خود اقدام به انجام ماموپلاستی کنند. کلیت پروسه کار به این صورت است که یک برش T شکل در زیر سینه توسط متخصص جراح پلاستیک اعمال شده و عملیات شروع می شود. در طول انجام ماموپلاستی بیمار به طور کامل بیهوش شده و دوره نقاهت ۱۰ روزه را باید بگذراند. البته برای مشاهده نتیجه نهایی کار باید مدت زمانی در حدود ۶ ماه را سپری کنید تا سینه فرم نهایی خود را به دست آورد.

کوچک کردن سینه و نیاز به یک سری توضیحات دارد.قبل از هر تصمیمی برای انجام عمل جراحی برای کوچک کردن پستان، باید به طور طبیعی هر نوع خطر و ریسک و نیز تمام فواید آن سنجیده شود.اگر شما سیگاری هستید باید قبل از عمل سیگار را ترک کنید.سیگار کشیدن به طور جدی رگهای خونی را تنگ می کند و بنابراین جریان خون رادر آن ناحیه کاهش داده و باعث می شود که التیام یافتن و جوش خوردن زخم ها کند شود.همچنین آسپرین و بعضی داروهای ضد التهاب و مسکن ها و دیگر داروها می توانند باعث افزایش خونریزی شوند، بنابراین نباید آنها را مصرف کنید.بهترین کار این است که در اولین ویزیت همه این اطلاعات را به پزشکتان اطلاع دهید.اگر شما اضافه وزن قابل توجهی دارید، پیشنهاد می شود، ابتدا وزن خود را کاهش دهید.در حقیقت در بسیاری از مواقع بدست آوردن سینه های کوچکتر می تواند انگیزه ای برای کاهش وزن باشد.بسته به سن شما، ممکن است نیاز باشد که قبل از عمل جراحی ماموگرافی انجام دهید. این کار در مشاوره اولیه نیز توصیه خواهد شد.

علت تغییرات حس در نوک سینه بعد از ماموپلاستی

از جمله عوارض خاص ماموپلاستی ممکن است تغییراتی ایجاد در حس نوک سینه ایجاد شود. به دلیل آن که در حین جراحی نوک سینه تحت برش هایی قرار می گیرد و در این میان ممکن است برخی از عصب هایی که به نوک سینه وصل هستند، قطع می شود. بنابراین تغییرات عصبی نوک سینه اجتناب ناپذیر است و ممکن است حس در این ناحیه از بین برود.با این حال با گذشت زمان مقداری از این عصب ها ترمیم می شود و حس نوک سینه بر می گردد. زیرا عصب های سینه در شرایط جدید شروع به بازسازی می نماید و بازگشت حس نوک سینه صورت می گیرد.این نکته را باید خانم های عزیز بدانند که به دلیل بزرگی و حجیم بون سینه ها، کششی که خود این سینه ها دارند، فشار بر روی تنه های عصبی ایجاد می کنند، اغلب قبل از عمل حس در نوک سینه های خود را به دلیل آسیب های وارد شده به عصب ها از دست داده اند. بنابراین در برخی از مواقع، افراد بعد از جراحی که سینه ها کوچک شده و وزن اضافی از روی سینه بر داشته می شود، مجددا حس در نوک سینه های خود دارند و حس را در این ناحیه دوباره تجربه می کنند

توانایی شیردهی بعد از ماموپلاستی

به دلیل آن که تغییراتی در بافت و اعصاب سینه ها در زمان جراحی ایجاد می شود و برخی از بافت ها برداشته می شود، از نظر ریاضی به همان نسبت که کاهش و تغییرات در سینه ها ایجاد شده است، در آینده نیز میزان شیردهی کاسته می شود و کاملا منطقی است.

عدم قرینگی در سینه ها قبل و بعد از ماموپلاستی

نکته دیگری که در خصوص ریسک عمل ماموپلاستی وجود دارد، در برخی از خانم ها، بدن در بخش قفسه سینه دارای قرینگی نیست و یعنی سینه راست و سینه چپ به درستی و به صورت قرینه روی قفسه ی سینه قرار نداشته باشد.

اختلاف سایز سینه ها را جراح سینه در دو محور اندازه گیری و بررسی می کند. که در حقیقت از سر شانه ها نوک سینه است . در محور افقی بین عرض قفسه سینه مطرح می باشد.در محور عمودی تا حدودی دست جراح باز است و می تواند قرینگی را اصلاح و به دست آورد . اما در محور افقی چنین نیست.جراح نمی تواند پایه عرضی را تغییر داد. زیرا این پایه سینه را بدن برای فرد در نظر گرفته است و نمی توان با جراحی آن را جا به جا کرد و تغییر داد. اگر تفاوتی در پایه و جای سینه ها وجود داشته باشد و خط وسط سینه دقیقا وسط قفسه سینه نباشد، نمی توان این خط و پایه را از جای خود برداشت و کمی تغییر مکان داد. جراح سینه نمی تواند مجددا قفسه سینه را برای هر دو سینه بازسازی نماید. اما از نظر تقارن در ارتفاع دست جراح سینه تا حدودی باز است و امکان این که بتواند تغییرات مورد نیاز را انجام دهد وجود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (21 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (15 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (12 نظر)
تیتر امروز   
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 2 تیر 1403 + فیلم