درمان های طبیعی برای افتادگی پوست شکم بعد از زایمان

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان های طبیعی برای افتادگی پوست شکم بعد از زایمان
برای بسیاری از خانم ها بازگشت به اندام دلخواه و خوش فرم پس از سزارین، غیرممکن به نظر می رسد. سزارین فشار زیادی بر بدن وارد می کند. این عمل موجب صدمه ی لگن و ماهیچه های شکمی می شود و در طی آن خون زیادی از دست می دهید

برای بسیاری از خانم ها بازگشت به اندام دلخواه و خوش فرم پس از سزارین، غیرممکن به نظر می رسد. سزارین فشار زیادی بر بدن وارد می کند. این عمل موجب صدمه ی لگن و ماهیچه های شکمی می شود و در طی آن خون زیادی از دست می دهید.بسیاری از خانم ها می خواهند اندام خود را مانند دوره قبل از بارداری حفظ کنند. اگرچه این کار چندان ساده ای نیست و فوراً اتفاق نمی افتد اما بسیاری از آنها با راهنمایی های مناسب و تکنیک های مدیریت سبک زندگی، قادر به خلاص شدن از شر شکم شل و آویزان خود هستند. راه های بیشماری برای لاغری وجود دارد اما درک نیازهای فردی و سبک زندگی سالم بعد از سزارین مهم است.پزشکان به مادرانی که سزارین داشته اند توصیه می کنند قبل از شروع ورزش، ۶-۸ هفته منتظر بمانند تا چربی های شکم کاهش یابند. شروع تمرینات سخت قبل از بهبودی کامل بدن، می تواند عواقب فاجعه آمیزی بر سلامتی تان داشته باشد ازجمله:

  • خونریزی شدید پس از زایمان
  • آسیب دیدگی عضلات و مفاصل
  • باز شدن بخیه ها (یا محل بریدگی)

بنابراین، قبل از اینکه مجدداً به سالن ورزشی بروید، نظر پزشک خود را بپرسید.

پوست، بزرگ ترین اندام بدن است که از کلاژن و بافت الاستین تشکیل شده و در دوران بارداری دچار تغییرات زیادی می شود. کلاژن به پوست سفتی و قدرت می دهد در حالیکه الاستین، به پوست انعطاف پذیری داده و کمک می کند پوست شما متراکم بماند.

مادر باردار طبیعتا وزن اضافه می کند و پوستش باز می شود تا برای جنین در حال رشد که در شکم است، جا باز شود. بعد از زایمان مشکلاتی، چون استرچ مارک، شل شدن پوست، افتادگی سینه ها و تغییر رنگ پوست به وجود می آید که همگی ناشی از افزایش وزن بارداری هستند. البته باز شدن پوست در دوران بارداری، ناگهانی نیست و طی چند ماه بوجود می آید و بعد از زایمان هم این پوست باز شده، در عرض چند ماه به حالت قبل خود بر خواهد گشت، اما برای اینکه این اتفاق بیفتد باید کار هایی انجام شود. شما می توانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود و رعایت چند نکته، برگشت پوست به حالت قبل را بهبود بدهید و پوست تان همانی شود که قبل از بارداری بوده است.

۱- ورزش کاردیو را به طور منظم و روزانه انجام دهید

ورزش کاردیو از جمله ورزش های کارآمد و موثر برای کاهش وزن و سلامت قلب است. در حقیقت هدف از ورزش کاردیو علاوه بر لاغری و تناسب اندام نظم بخشیدن به سیستم گردش خون و قلب و عروق است. علاوه بر این شما با ورزش کاردیو از افسردگی رایج بعد از زایمان هم در امان می مانید و روند بی خوابی و کم خوابی هم به نحو شگفت انگیزی بهبود پیدا می کند. اگر ورزش کاردیو را به صورت منظم پیگیری کنید خطر ابتلا به پوکی استخوان که در خانم ها به ویژه خانم هایی که سابقه بارداری و شیردهی دارند هم کاهش پیدا می کند. کاردیو شامل طیف گسترده ای از حرکات ورزشی است از رقص و دویدن و پیاده روی گرفته تا دوچرخه سواری، تنیس و کوهنوردی. در واقع کاردیو به حرکات ورزشی گفته می شود که ضربان قلب شما را ۵۰ تا ۷۵ درصد افزایش دهد.

۲- چربی و پروتئین های سالم بخورید

خوردن پروتئین و چربی های سالم سبب عضله سازی در بدن شما می شود. پروتئین سبب کلاژن سازی می شود که یک گام مثبت و عملی در جهت سفت شدن شکم بعد از زایمان است. میزان لازم پروتئین دریافتی شما با توجه به میزان ورزش و تحرک، وزن و قد شما متفاوت است و بهتر است زیر نظر پزشک تغذیه مصرف شود. اگر در دوران شیردهی به سر می برید ممکن است به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشید.

۳- به صورت منظم ورزش کششی انجام دهید

برای شکل دادن به عضلاتی که دچار افتادگی شده اند حتما باید حرکات ورزشی انجام دهید. یادتان باشد ساختن و شکل دهی به عضلات می تواند بر روی پوست نازک و شکننده و دچار افتادگی در اثر زایمان یا کاهش وزن شدید تاثیر مثبت داشته باشید. شرکت در کلاس های ورزش پیلاتس و یوگا سبب شکل گیری و سفت و محکم شدن عضلات و ماهیچه های شما می شود.

اگر برای سفت شدن شکم بعد از زایمان زیر نظر یک مربی تمرین کنید نتیجه بسیار بهتری خواهد گرفت. حتما مربی را در جریان زایمان خود و نوع آن (طبیعی یا سزارین) بگذارید تا بهترین و موثرترین حرکات را برای شما طراحی کند. ممکن است انجام برخی حرکات کششی در ماه های بعد از زایمان با توجه به وضعیت جسمانی که دارید برای شما ضرر داشته باشد.

۴- روزی ۸ لیوان آب بنوشید

روزانه به اندازه کافی (۶ تا ۸ لیوان) آب بنوشید. اگر در دوران شیردهی هستید این نیاز به نوشیدن آب بیشتر است. آب بدن شما را هیدراته و مرطوب نگه می دارد و تاثیر حرکات ورزشی را در سفت شدن شکم بعد از زایمان طبیعی و سزارین تسریع می کند. هر چه بیشتر آب بخورید روند چربی سوزی سرعت بیشتری به خود می گیرد و شکم شما سریع تر جمع شده و شکل اولیه را به خودش می گیرد.

۵- از روغن های گیاهی موثر استفاده کنید

برخی روغن های گیاهی نقش موثری در بهبود افتادگی پوست و جمع شدن آن بعد از زایمان پیدا می کنند. این امر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این روغن ها است. برای مثال روغن بادام شیرین تا حدود زیادی در از بین بردن استرچ مارک یا همان خطوط سفید و ترک های ناشی از افزایش و کاهش وزن موثر است. روغن بادام شیرین، روغن بادام و روغن نارگیل را روی خطوط استرچ مارک و تمام پوست شکم بمالید تا پوست سفتی قبل را دوباره به دست بیاورد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (21 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (18 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (15 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (12 نظر)
تیتر امروز   
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 2 تیر 1403 + فیلم