درمان افتادگی شکم بعد از زایمان با چند راهکار ساده

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان افتادگی شکم بعد از زایمان با چند راهکار ساده
پرورش یک موجود زنده به مدت ۹ ماه در بطن مادر یک رویداد طبیعی شگفت‌انگیز است. با این‌همه ناآشنایی با مواردی که ممکن است بعد از زایمان برای بدن اتفاق بیفتد گاهی این مقوله را برای برخی زنان تبدیل به پدیده‌ای ترسناک می‌کند

پرورش یک موجود زنده به مدت ۹ ماه در بطن مادر یک رویداد طبیعی شگفت انگیز است. با این همه ناآشنایی با مواردی که ممکن است بعد از زایمان برای بدن اتفاق بیفتد گاهی این مقوله را برای برخی زنان تبدیل به پدیده ای ترسناک می کند. اگر با مقوله بارداری و زایمان و راهکاری موثر برای گذراندن درست و اصولی این دوران آشنا باشید و آگاهی های درست و صحیح داشته باشید قطعا روزهای شیرینی را سپری خواهید کرد. یکی از دغدغه های خانم ها بعد از زایمان رفع افتادگی و سفت شدن شکم است.

برخلاف آنچه تصور می کنید از بین رفتن برآمدگی، که همان کشیدگی و پوست اضافی روی شکم است، به زمان زیادی نیاز دارد. با این وجود نگران نباشید. در طول نه ماه بارداری پوست شکم برای تطبیق با رشد جنین کشیده شده، بنابراین کاملا طبیعی است اگر رفع افتادگی پوست شکم بعد زایمان نه ماه یا بیشتر طول بکشد تا شکم دوباره سفت شود و شکل اولیه خود را پیدا کند.

اینکه پوست شما پس از چه مدتی دوباره سفت و جمع می شود بستگی به فعالیت شما در دوران بارداری دارد. البته نباید عوامل دیگری همچون ژنتیک و استخوان بندی یا میزان افزایش وزن، در بارداری را نادیده گرفت.

محققان معتقدند مادرانی که در دوران بارداری افزایش وزن نرمالی دارند و کمتر از بیست کیلو گرم وزن اضافه می کنند و در طول دوران بارداری به طور مرتب ورزش می کنند، پس از بارداری زودتر به اندام اولیه خود می رسند.

1. تدریجا وزن کم کنید

افزایش وزن در بارداری، اصلی ترین دلیل پنهان برای شل شدن و افتادگی پوست اطراف شکم بعد از زایمان است. بنابراین معلوم است که از دست دادن این وزن اضافی می تواند کمک تان کند پوست تان استحکام و فُرم گذشته را به دست بیاورد.
وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، نباید فراموش کنید که کاهش وزن تان باید آهسته و پیوسته باشد. افزایش وزن سریع می تواند افتادگی پوست تان را حتی بدتر هم بکند. کاهش وزن سریع یعنی هم چربی از دست می دهید و هم عضله.
کاهش وزن آهسته و تدریجی به پوست شما این فرصت را می دهد تا خودش را سازگار کرده و اطراف عضلات خودش را بازیابی کند. شما باید روی چربی سوزی متمرکز شوید و اجازه ندهید از توده ی عضلانی تان کم شود چون عضله به شکم تان کمک می کند فُرمش را حفظ کند. از دست دادن نیم تا یک کیلو در هفته مناسب است. می توانید توصیه های کاربردی و مفید را از پزشک تان درخواست کنید.

2. پیاده روی را شروع کنید

برای کاهش وزن، ورزش اهمیت زیادی دارد. اما با وجود نوزادی که نیاز به مراقبت های زیادی دارد، پیدا کردن فرصتی برای باشگاه رفتن یا انجام تمرینات سخت در خانه، معمولا برای بسیاری از مادران عملا ممکن نیست.
ضمنا، انجام تمرینات سنگین بعد از زایمان کار درستی نیست چون بدن هنوز ضعیف است و برای ریکاوری به زمان نیاز دارد. اما همیشه می توانید با پیاده روی کردن کمک زیادی به بدن تان بکنید. اگر روزانه 30 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید، حدود 150 کالری بیشتر در روز خواهید سوزاند. می توانید با 20 دقیقه پیاده روی و سه تا پنج روز در هفته شروع کنید و تدریجا مدت و سرعت را بالا ببرید. حتی می توانید کودک تان را در کالسکه بگذارید و با او به پیاده روی بروید. این کار به شما کمک می کند رابطه ی خود و کودک تان را تقویت کنید و هوای تازه برای هر دوی شما هم خوب است.

3. با شیر خودتان نوزاد را تغذیه کنید

شیر مادر یک منبع غذایی بسیار عالی برای نوزاد شماست و کارشناسان توصیه می کنند نوزاد را با شیر مادر تغذیه کنید تا رشد خوبی داشته باشد و سلامت جسمی و روحی او تضمین شود.
علاوه بر مفید بودن شیر مادر برای نوزاد، با شیر دهی می توانید کالری بسوزانید و از شل شدن پوست تان کم کنید. وقتی به کودک تان شیر می دهید، کالری ها به شیر تبدیل می شوند و در نتیجه شما تدریجا وزن اضافی بارداری تان را از دست می دهید. کاهش وزن تدریجی کمک می کند پوست تان محکم شده و انعطاف پذیری آن حفظ شود.

4. بیشتر آب بنوشید

هیدارته ماندن بدن، برای ظاهر پوست تان خوب است و از افتادگی آن جلوگیری می کند.مطمئنا بدون آب پوست شما بیشترین زیبایی خود را نشان نخواهد داد. در واقع، کم آبی بدن می تواند پوست را خشک و بدون انعطاف و پوسته پوسته می کند. پوست خشک هم بیشتر مستعد چین و چروک است که در نتیجه باعث می شود افتادگی پوست تان بعد از زایمان تشدید هم بشود. در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا بافت پوست تان بهتر شده و منعطف تر شود. نوشیدن آب به بدن تان کمک می کند آسان تر چربی بسوزاند و از احتباس آب در شکم تان نیز کم شود. علاوه بر نوشیدن آب، مرتبا به پوست تان مرطوب کننده بزنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (141 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (40 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (38 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (35 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (15 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس
این بازیگران و اشخاص معروف ایرانی دوقلو زا هستند/ از باربد بابایی تا المیرا شریفی مقدم+عکس
دعوای دهه شصتی‌ها با دهه هشتادی‌ها بالا گرفت!
این پدر و مادر سنگدل نوزادشان را بخاطر آیفون 14 فروختند!
پای زنان به جوکر علیخانی بازشد / کدام بازیگران زن در فصل جدید جوکر هستند؟
یک ایران آماده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
تنها نماینده دولت شهید رئیسی در انتخابات به نفع جبهه انقلاب انصراف داد
مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد
ما به سگ ولگرد غذا می‌دهیم؛ شما واکسن هاری بزنید!