5 ماسک عالی برای درمان شلی و افتادگی پوست بدن

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
5 ماسک عالی برای درمان شلی و افتادگی پوست بدن
کاهش مقدار زیادی از وزن بدن، دستاورد قابل توجهی است که می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد. با این حال، افرادی که به هدف کاهش وزن عمده خود دست می‌یابند، اغلب با سطح وسیعی از پوست شل شده مواجه می‌شوند که ممکن است تاثیرات منفی بر ظاهر و کیفیت زندگی آنها داشته باشد

کاهش مقدار زیادی از وزن بدن، دستاورد قابل توجهی است که می تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد. با این حال، افرادی که به هدف کاهش وزن عمده خود دست می یابند، اغلب با سطح وسیعی از پوست شل شده مواجه می شوند که ممکن است تاثیرات منفی بر ظاهر و کیفیت زندگی آنها داشته باشد. بعد از زایمان نیز معمولاً مادر شروع به کاهش وزن و رساندن سایز خود به قبل از بارداری می کند، با این وجود افتادگی سینه ها، شکم و بازو بعد از زایمان (طبیعی و سزارین) و کاهش وزن مسئله ای بسیار شایع در بین مادران جوان است.

۱. سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ یک قابض طبیعی و بنابراین درمان مناسبی برای پوست افتاده است. هیدرولیپیدهای موجود در سفیده ی تخم مرغ، با تغذیه ی پوست به بالا کشیدن پوست شل کمک می کنند.

  • یک الی دو عدد سفیده ی تخم مرغ را به هم بزنید تا کف کند؛ آن را به صورت و گردن تان بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید؛
  • گزینه ی دیگر اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده به ۱ عدد سفیده ی تخم مرغ و به هم زدن آنهاست. این مخلوط را به صورت و گردن تان بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید.

هریک از این درمان ها را ۲ بار در هفته به کار ببرید تا پوست سفت و درخشانی داشته باشید.

۲. لیمو

ویتامین C موجود در لیمو به افزایش تولید کلاژن و در نتیجه بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند. به علاوه لیمو دارای خواص قابض است که به سفت کردن پوست و کاهش چین وچروک ها و سایر نشانه های پیری پوست کمک می کند.

  • یک عدد لیمو را آب بگیرید و آن را به آرامی روی صورت و گردن تان بمالید. پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت تان را با آب بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام بدهید و پس از آن از یک مرطوب کننده ی باکیفیت استفاده کنید؛
  • می توانید آب نصف لیمو را به یک فنجان آب سرد اضافه کنید و آن را روی صورت تان اسپری کنید. اجازه بدهید صورت تان در معرض هوا خشک شود. برای گرفتن بهترین نتایج، این کار را ۱ یا ۲ بار در روز انجام بدهید.

۳. آلوئه ورا

هنگامی که بحث سفت کردن پوست شل به میان می آید، آلوئه ورا بهترین انتخاب است. اسید مالیک موجود در ژل آلوئه ورا علاوه بر اینکه به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست شماست.

  • ژل یک برگ آلوئه ورا را بیرون بیاورید و آن را به صورت و گردن تان بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این درمان را چند بار در هفته تکرار کنید؛
  • گزینه ی دیگر مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری عسل است. این مخلوط را روی صورت و گردن تان بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید و سپس مقداری آب سرد روی پوست تان بپاشید. این کار را هفته ای یک بار انجام بدهید.

۴. خیار

برای سفت کردن پوست شل و افتاده می توانید از خیار استفاده کنید. خیار از بهترین تونرهای طبیعی پوست است و باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

  • نصف یک خیار را له کنید و آن را از صافی عبور بدهید تا عصاره اش گرفته شود. این آب را به صورت تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. این درمان را روزی یک بار انجام بدهید.
  • یک قاشق غذاخوری خیار رنده شده و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت تان بمالید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.
  • می توانید با ۲ قاشق غذاخوری آب خیار تازه، ۱ عدد سفیده ی تخم مرغ و ۳ تا ۵ قطره روغن ویتامین E ماسک صورت درست کنید. این ماسک را روی صورت و گردن تان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

۵. ماساژ با روغن

ماساژ دادن صورت و گردن با یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون، به سفت شدن پوست کمک می کند و آن را محکم و صاف نگه می دارد. روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و E است که خواص ضدپیری دارند و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کنند.

  • مقداری روغن زیتون را در مایکروویو گرم کنید؛
  • روغن را روی صورت تان بمالید؛
  • با استفاده از نوک انگشت تان و با حرکات دایره ای، پوست تان را ۱۰ دقیقه به آرامی ماساژ بدهید؛
  • این کار را یک بار در روز، قبل از رفتن به رختخواب انجام بدهید.

شما می توانید از روغن نارگیل، آووکادو، هسته ی انگور، جوجوبا یا بادام نیز برای ماساژ صورت، گردن، بازوها و پاهایتان استفاده کنید.

7 نکته مهم

با احتیاط لاغر شوید و کم کم وزن کم کنید

خیلی تند و سریع وزن کم نکنید چراکه در این شرایط پوستتان آویزان خواهد شد.

به اندازه آب بنوشید

آب در بدن معجزه می کند؛ در مورد ما آب است که مسئول حفظ قابلیت ارتجاعی پوست شماست.

کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید

زمانیکه که قصد دارید پوست شل بدنتان را سفت کنید، حفظ رطوبت فقط از طریق نوشیدن آب کافی نیست بلکه باید از کرم ها و روغن های مرطوب کننده پوست هم استفاده کنید.

استفاده از لیف مهم است

وقتی که به حمام می روید، با استفاده از یک لیف زبر از پوستتان رویه سایی یا به اصطلاح لایه برداری کنید و با این روش عالی و در عین حال ساده به رفع لایه رویی پوست و رسیدن به پوست سفت تر کمک می کنید.

ماساژ پوست برای ترمیم عالی است

به صورت منظم و البته درست پوستتان را با استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون ماساژ دهید ؛ روش هایی که در بالا گفته شد بهترین روش ها هستند.

ورزش را در برنامه خود ثابت کنید

وقتی وزنتان کم شد، همچنان باید به برنامه و روند ورزشتان ادامه دهید حتی می توانید ورزشتان را تغییر دهید و بخش های تفریحش را بیشتر کنید.

خوب غذا بخورید چون تغذیه بسیار مهم است

در یک کلام ؛ صحیح و سالم غذا بخورید و برای این امر شیرینی ها را از برنامه ی غذایی تان دور نگاه دارید. بیشتر به سمت آبمیوه، میوه، و سبزیجات برگ دار بروید. حتی پروتئین هم به سلامت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (142 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (40 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (38 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (35 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (15 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس
این بازیگران و اشخاص معروف ایرانی دوقلو زا هستند/ از باربد بابایی تا المیرا شریفی مقدم+عکس
دعوای دهه شصتی‌ها با دهه هشتادی‌ها بالا گرفت!
این پدر و مادر سنگدل نوزادشان را بخاطر آیفون 14 فروختند!
پای زنان به جوکر علیخانی بازشد / کدام بازیگران زن در فصل جدید جوکر هستند؟
یک ایران آماده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
تنها نماینده دولت شهید رئیسی در انتخابات به نفع جبهه انقلاب انصراف داد
مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد
ما به سگ ولگرد غذا می‌دهیم؛ شما واکسن هاری بزنید!