روغن های سفت کننده پوست کدامند؟

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روغن های سفت کننده پوست کدامند؟
همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.

همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه، پوست قادر نیست به اندازه گذشته، رطوبت خود را حفظ کند و در نتیجه پوست خشک و افتاده خواهد شد. واضح است که در زندگی خود با افتادگی و شل شدن پوست مواجه می شویم و نمی توانیم آن را پنهان کنیم.

همان طور که در بالا ذکر شد، پوست شل و افتاده، عمدتا به دلیل فرآیند پیری و سالخوردگی بروز می کند. با بالا رفتن سن، پوست ما الاستین و کلاژن خود که یک نوعی بافت همبند حمایتی است و باعث سفتی و جوانی پوست می شود، را از دست می دهد. این فرایند سبب افتادگی پوست در اطراف صورت، گردن و بدن می شود.

چه عواملی باعث افتادگی پوست و شل شدن آن می شود؟

چین و چروک و شیارهای پوست، اولین علائمی هستند که با افزایش سن مشاهده می کنید. پوست شما به آرامی از گونه ها، بینی، چانه، گردن، بازوها و سایر نقاط بدن افتاده و شل می شود. علل اصلی افتادگی پوست به شرح زیر است:

  • با افزایش سن، ساخت کلاژن در پوست کُندتر می شود. به همین دلیل، پوست خاصیت کششی و ارتجاعی خود را از دست داده و افتاده می شود.
  • بافت هم بند پوست که غضروف و استخوان ها را پشتیبانی می کند، با افزایش سن، ضعیف می شود.
  • چربی که زمانی زیر پوست به طور یکنواخت توزیع شده بود و آن را بالا نگه می داشت، حجم خود را از دست می دهد و به شکل توده در می آید. این توده ها به دلیل جاذبه افتاده و آویزان می شوند.
  • اگر بیش از حد در معرض نور خورشید بوده باشید، کلاژن و الاستین موجود در پوستتان صدمه می بیند و رشته های پروتئینی در هم تنیده ی آن کیفیت خود را از دست می دهند. دود سیگار و آلودگی هوا از جمله عواملی است که روند شکل گیری چین و چروک و افتادگی پوست را تسریع می کند.
  • کاهش وزن سریع و حاملگی نیز ممکن است سبب افتادگی پوست شود.

روغن های سفت کننده پوست

در ادامه تعدادی از روغن های سفت کننده پوست بدن را به شما معرفی خواهیم کرد تا با کمک آن ها به مرور از دست پوست شل بدن خلاص گردید.

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل با نفوذ به لایه های عمقی پوست، به جوان سازی سلول های پوستی کمک می کند. این روغن پوست را تغذیه می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن، اثر رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند.

مواد مورد نیاز:

روغن نارگیل اصل

روش استفاده:

  1. روی قسمت هایی از پوست که دچار افتادگی شده اند، روغن بمالید و با حرکات دایره ای رو به بالا پوست را ماساژ دهید.
  2. ماساژ را به مدت 10 دقیقه ادامه دهید.
  3. اجازه دهید روغن تا صبح روی پوست شما بماند.

تعداد دفعات استفاده:

هر شب، پیش از رفتن به رختخواب می توانید از این روش استفاده کنید.

2. روغن خردل

روغن خردل پوست را سفت و درخشان می کند. با افزایش گردش خون براثر ماساژ با روغن، جوان سازی پوست صورت می گیرد. همچنین، سطح بالای ویتامین E موجود در این روغن، از پیری پوست و بروز چین و چروک پیش گیری می کند. فقط باید توجه کنید که روغن خردل ممکن است موجب حساسیت پوستی شود. بهتر است پیش از ماساژ با این روغن، آن را روی قسمت کوچکی از بدن امتحان کنید.

مواد مورد نیاز:

نصف فنجان روغن خردل

روش استفاده:

  1. روغن را حرارت دهید تا نیم گرم شود.
  2. پیش از استحمام، قسمت هایی را که دچار افتادگی پوست هستند و یا کل بدن را به روغن آغشته کنید و ماساژ دهید.
  3. ماساژ را به مدت پنج دقیقه و با حرکات رو به بالا ادامه دهید.
  4. پس از ماساژ دوش بگیرید.

تعداد دفعات استفاده:

می توانید از این روغن 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

3. روغن رزماری

روغن رزماری گردش خون را بهبود می بخشد و افزایش گردش خون، پوست افتاده را سفت می کند. افزون بر آن، آنتی اکسیدان های موجود در این ماسک، تولید فیبروپلاست و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند. این ماسک صورت سرشار از کارنوزول و اسکوالین است که روند پیری پوست را کند می کنند.

مواد مورد نیاز:

  • نصف خیار
  • یک قاشق غذاخوری روغن رزماری

روش استفاده:

  1. پوست خیار را بگیرید و آن را رنده کنید تا از آن یک مایع روان به دست بیاید.
  2. روغن رزماری را به خیار اضافه کنید و خوب به هم بزنید.
  3. مخلوطِ به دست آمده را روی صورت و سایر مناطقی که دچار افتادگی پوست هستند، بمالید.
  4. پس از 15 تا 20 دقیقه پوست خود را بشویید.

تعداد دفعات استفاده:

هر 3 یا 4 روز یک بار، می توانید از این ماسک بهره بگیرید.

4. روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین E است که پوست را مرطوب می کند. این روغن به طور محسوسی، افتادگی پوست را کاهش می دهد و پوست را به صورت طبیعی سفت می کند.

مواد مورد نیاز:

روغن بادام

روش استفاده:

پیش از استحمام، روغن بادام را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.

تعداد دفعات استفاده:

هر روز یا دست کم یک روز در میان از این روغن استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (28 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود