دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

باغ چشمه بلقیس چرام، چشم نواز گردشگران نوروزی 

شنبه، 11 فروردین 1403
کد خبر: 381814
ساعد نیوز: باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام یکی از جاذبه های گردشگری مفرح و چشم نوار کهگیلویه و بویراحمد این روزهای نوروز پذیرای گردشگران پرشماری را از نقاط مختلف کشوراست.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، این باغ واقع در ورودی دشت گندم زار چرام زیبایی طبیعی این منطقه سیاحتی را دوچندان کرده است.
باغ بلقیس چرام چشمه آبی است که کلان باغی از انواع درختان مثمر و کاج های سربفلک کشیده با منظرگاهی چشم نواز چشم هر رهگذری از مسیر گچساران به دهدشت را به تماشای این همه زیبایی و سرمستی طبیعت آن بویژه درفصل بهار وامی دارد.
اگرچه اهمیت این باغ تاریخی که اهمیت آن همواره مورد توجه مسوولان بوده اما انگار دولت تدبیر و امید به لزوم بازسازی و زیباسازی فضای این باغ دل گشا بیش از دیگر دولت ها گشایش خدمت رسانی داشته است.
فرماندار چرام باغ بلقیس چرام را از جاذبه های مفرح جنوب کشور دانست و افزود: امکانات رفاهی خوبی در کنار این باغ فراهم شده است.
ابراهیم فتاح پور اظهار کرد: انجام عملیات دیوارچینی و کف چینی این حوض عملیات در دست اقدام محوطه سازی اطراف حوض دکوراسیون باغ را به منظرگاه دلنوازی تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام زیرساخت های لازم در کمپینگ باغ بلقیس شامل ایجاد سکوی نشیمن، آلاجیق، مسیرهای پیاده روی، دیوارکشی محوطه و سرویس بهداشتی را در راستای جذب گردشگر مناسب سازی کرده است.
فتاح پور ابراز داشت: در طول سه سال اخیر که نگهداری و بهسازی باغ چشمه بلقیس چرام به شهرداری این شهر واگذار شده اقداماتی برای تسطیح شیب، چمن کاری و تامین روشنایی آن انجام شده است.
وی از ساخت 40 سکوی نشیمن در اطراف این باغ خبر داد وگفت: این فضا تا ظرفیت ساخت بیش از 100سکو امکان توسعه دارد.
باغ چشمه بلقیس که از سوی اسکندرخان چرامی بیش از نیم قرن پیش ایجاد شده است و در ورودی شهر چرام وافع 160کیلومتری یاسوج قرار دارد.

  برچسب ها: سفر عید نوروز

2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری