برای خرید كفش مناسب چه کار کنیم؟

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
برای خرید كفش مناسب چه کار کنیم؟
یکی از تاثیرگذارترین آیتم های یک استایل کفش است که باید به درستی از آن استفاده کنید زیرا آنها نقطه عطف استایل شما هستند،این آیتم مهم در دسته بندی اکسسوری جای می‌گیرد و این سندی است که به ما اهمیت این تکه‌ی مهم را اثبات میکند؛ زیرا شما با اکسسوری ها به استایلتان روح می‌بخشید.

یکی از تاثیرگذارترین آیتم های یک استایل کفش است که باید به درستی از آن استفاده کنید زیرا آنها نقطه عطف استایل شما هستند،این آیتم مهم در دسته بندی اکسسوری جای می گیرد و این سندی است که به ما اهمیت این تکه ی مهم را اثبات میکند؛ زیرا شما با اکسسوری ها به استایلتان روح می بخشید.
در دنیای فشن قانونی وجود ندارد و گاهی با شکستن بعضی قوانین پوششی می توانید به آنچه در استایلتان می خواهید نزدیکتر شوید؛ این مساله در انتخاب کفش هایتان هم صدق میکند اما با علم به این مساله باید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید که دچار اشتباهات پوششی نشوید.داشتن برخی کفش های اصلی، شما را از داشتن مدل های دیگر بی نیاز می کند از این رو انتخاب درست آنها شامل پارامترهایی می شود که در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد.

انواع كفش

این روزها خرید كفش عذابی شده برای همه. آن قدر اسم های مختلف روی كفش ها گذاشته اند كه خریدار گیج می شود. هیچ دو مغازه ای را نمی بینید كه یك اسم مشترك بر روی یك كفش گذاشته باشند. به گفته خود فروشندگان كفش، اسامی كه بر روی كفش ها و مدل های آن گذاشته می شود استاندارد خاصی ندارد و هر فروشنده بر اساس سلیقه خودش از اسامی خارجی- كه گاه هیچ ربطی هم به كفش ندارد استفاده می كنند- و یا از اسم های ایرانی استفاده می كنند. اما لااقل تمام فروشندگان در مورد انواع كفش ها با هم توافق دارند. كفش ها از حالت اسپورت یا پاشنه تخت (ورزشی/ كفش مناسب پیاده روی) شروع می شوند تا می رسند به كفش های پاشنه دار( مناسب برای مهمانی) كه از ۳ سانتی شروع می شود تا به ۵ سانتی، ۷ سانتی و ۱۰ سانتی (پاریسی.) تازگی ها هم كه ظاهرا كفش های ۱۱ سانت و نیمی به بازار آمده؛ خدا به داد آن خانمی برسد كه می خواهد در مهمانی تعادل خود را با این كفش ها حفظ كند. چكمه (بوت)، نیم چكمه (نیم بوت) و صندل هم از انواع دیگر كفش ها هستند. در این میان كفش های اسپورت و چكمه ها و نیم چكمه ها هم دارای انواع مختلف هستند از بندی گرفته تا چسبی و زیپی.

۲) كفش های مهندسی ساز

باور كنید یا نه اما كفش سازی هم به نوعی مهندسی شبیه است. درست كردن كفش، به گفته یكی از فروشندگان: <نوعی مهندسی سازی است. من درآوردی نیست. برای اینكه كفش پا را نزند كافی نیست كه رویه اش چرم باشد، باید قالبش خوب باشد و پاشنه اش استاندارد این قالب. الان در ایران همه فقط به فكر كسب سود هستند مثلا قالب پاشنه سه سانت می آورند و زیر آن پاشنه پنج سانت می زنند چون هماهنگی ندارد پای شما را می زند و چون نمی دانید فكر می كنید به خاطر جنس رویه كفش است. علت عدم رعایت استاندارد هم خود مشتری ها هستند كسانی كه با بی توجهی خودشان بعضی از فروشنده ها را به این فكر می اندازند كه از شگردهای فروشندگی استفاده كنند و ۷ سانت را ۵ سانت معرفی كنند و یا كفی بگذارند تا كفش به فرم پای مشتری در بیاید.

۳) برای خریدكفش مناسب به یاد داشته باشید:

برای اینكه با اندازه كفشتان مشكل پیدا نكنید، سعی كنید كفش خود را در پایان روز خریداری كنید. هیچ وقت كفشی نخرید كه روی بخیه های آن برآمده شده باشد. این را به خاطر داشته باشید كه در كفشی كه خریداری می كنید باید بین بلندترین انگشت پا ونوك كفش حداقل یك سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. هنگام خریداری كفش هر دو لنگه كفش را بپوشید تا مطمئن شوید كه هر دو پاشنه آن كاملا روی زمین قرار می گیرد. بهتر است دو لنگه كفش را از پشت روی یكدیگر قرار دهید تا بلندی انها را با یكدیگر اندازه بگیرید.یكی از نكاتی كه شاید اغلب در هنگام خرید كفش فراموش می شود، توجه به بالای بخیه های كفش است كه باید كاملا صاف باشد و خوب چرخ كاری شده باشد،در غیر این صورت معلوم است كه كفش مرغوبیت نداشته و عمرش كوتاه تر از حد معمول است. بد نیست اگر بدانید كه كفی كفش نقش مهمی در راحتی پای شما ایفا می كند پس اگر بتوانید كفی كفش را به راحتی پایین بكشید نشانه این است كه كارخانه سازنده كفش از چسب مرغوبی استفاده نكرده است. هیچ گاه كفشی را كه هنگام خم كردن چروك می خورد نخرید. اگر انگشت خود را به قسمت اطراف داخلی كف كفش بكشید و برآمدگی حس كنید، نشان دهنده این است كه از میخ ها به درستی استفاده نشده است.
و اما بهار و تابستان نزدیك است و اغلب مردم عادت دارند برای فرار از گرما صندل بخرند. هرچه صندل ساده تر باشد بیشتر از ان استفاده خواهید كرد.اگر قصد خرید صندل بنددار دارید یادتان باشد كه بندها نباید وسیله نگه داشتن صندل در پایتان باشد. صندل هایی بخرید كه كفه آن دارای پل حمایت كننده باشد. در مورد صندل ها آن چه مورد اهمیت است، كفه آن است كه باید محكم و در عین حال نرم باشد. در ضمن به امید سیندرلا شدن دمپایی یا صندل های تنگ را به زور پا نكنید، زیرا این كار نه تنها سودی ندارد بلكه بعد از مدت كوتاهی باعث می شود پنجه پای شما فرم اصلی خود را از دست داده و حتی پهن تر از قبل خواهد شد. در آخر و به عنوان یك توصیه برای زمستان، بهتر است با چكمه های خود جوراب نازك نپوشید و همواره از جوراب های كلفت و مات استفاده كنید.


۴) كفش های میرزا نوروز
به هر حال چه یك كفش را خیلی دوست داشته باشید و به قولی همچون میرزا نوروز كفشی به جانتان بسته باشد و چه نه باید بدانید كه كفش هم عمر مفید دارد و بعد از مدتی خراب می شود و باید آن را دور بیاندازید و به فكر كفش نو باشید. كفش هایی كه معمولا برای رفت و آمد در خیابان و پیاده روی پوشیده می شوند، تقریبا ۶ ماه - كمی بیشتر یا كمتر- كم دارند. البته عمر كفش بستگی مستقیم با نحوه پوشیدن كفش و میزان فعالیت روزانه دارد اما عموما بهترین این كفش ها برای مدت ۶ ماه و طی مسافت ۴۸۰ تا ۸۰۰ كیلومتر ساخته شده اند. یك مورد قابل توجه دیگر كه تاثیر مهمی در عمر كفش دارد وزن شماست. هرچه وزن بدن بالاتر باشد به همان میزان نیز فشار بیشتری به پا و طبعا به كفش ها وارد می شود و معمولا كفش افراد سنگین وزن زودتر از سایرین خراب می شود. در برخی موارد می توان كفش ها را دور نیانداخت و آنها را تعمیر كرد، مثلا اگر بتوان تخته كفش را تعمیر كرد، یا اگر زیپ كفش یا نیم چكمه تان شكسته باشد و یا بخیه های كفش كنده شده باشد. اما كفش را باید دور بیاندازید اگر لكه ای بر روی آن ایجاد شده باشد كه برطرف نمی گردد یا سوراخی به روی آن ایجاد شده باشد و یا تخته كائوچویی كفش شكسته باشد.

میزان جریان هوا در هر کفش را ارزیابی کنید

وقتی راه می روید و ضربان قلب شما بالا می رود، ممکن است پا عرق کند. برای راه رفتن، حتماً كفشی را تهیه كنید كه دارای فضای مناسب برای جریان هوا باشد؛ همچنین همیشه جورابی را هنگام پیاده روی بپوشید که آن نیز دارای قابلیت برقراری جریان هوا باشد. کفش هایی که رطوبت را در خود نگه می دارند، می توانند باعث تاول زدن و ناراحتی دیگر شوند.

کفش را در آخر روز امتحان کنید

مچ پا و پاهای همه در طول روز متورم می شود، بنابراین بهتر است در اواخر ساعات روز یعنی بعدازظهر یا عصر برای خرید کفش بروید و آنها را امتحان کنید. بهتر است به جای امتحان کردن کفش های تنگ، کفشی را امتحان کنید که پاهایتان در آن لق می زند.اگر مسن هستید، برای جلوگیری از بروز درد و ورم مفاصل، برآمدگی و انواع درد پا، مهم و ضروری است که یک کفش کمی گشادتر برای پیاده روی بخرید.

هنگام خرید کفش یک جفت جوراب مخصوص با خود ببرید

برای اینکه بتوانید یک کفش کاملا مناسب برای پاهای خود بخرید، باید آن را با جورابی که معمولاً می پوشید، امتحان کنید، خواه جوراب بلند، کوتاه، نازک و یا ضخیم باشد.در صورتی که معمولاً هنگام پوشیدن کفش دو جفت جوراب پا می کنید، درست هر دو جفت را برای خرید با خود ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان