چند راهکار برای تنگ کردن کفش گشاد

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چند راهکار برای تنگ کردن کفش گشاد
گاهی وقت ها شاید برایتان پیش آمده باشد که کفشی توجه شما را به خود جلب میکند وقتی برای خرید جلو میروید متوجه می شوید که سایز مناسب پای شما فروخته شده است.از آنجایی که به این کفش خیلی علاقه پیدا کرده اید حاضر میشوید یک یا دو سایز بزرگتر یا کوچکتر از سایز پای خود را خریداری نمایید. در این مطلب چند راهکار برای تنگ کردن کفش گشاد ارائه خواهیم کرد.

گاهی وقت ها شاید برایتان پیش آمده باشد که کفشی توجه شما را به خود جلب میکند وقتی برای خرید جلو میروید متوجه می شوید که سایز مناسب پای شما فروخته شده است.از آنجایی که به این کفش خیلی علاقه پیدا کرده اید حاضر میشوید یک یا دو سایز بزرگتر از سایز پای خود را خریداری نمایید.اما راه حل مناسب برای کفش های بزرگ از سایز پا چیست؟چگونه میتوان آن ها را تا حدودی مناسب سایز پای خود کرد؟ایران کاترپیلار مقاله زیر را برای راهنمایی به شما عزیزان گردآوری کرده است.پوشیدن جوراب ضخیم و یا چند جفت جوراب:شاید ساده ترین و پیش پا افتاده ترین راه برای مناسب کردن سایز کفش،پوشیدن جوراب های ضخیم و زمستانی باشد.میتوانید جوراب شلواری های ضخیم و یا جوراب های پشمی را امتحان کنید.همچنین میتوانید چند جفت جوراب را روی هم بپوشید.هرچقد ضخیم تر باشد فضای خالی بین کفش و پا کمتر شده و راحتی بیشتر میگردد.این روش برای کفش های ورزشی و بوت مناسب است.

بیش از هر چیز بدانید که بهترین زمان برای خرید کفش، عصر می باشد که پاهای شما ورم ندارد. همچنین در انتخاب سایز دقت کنید تا بزرگتر از پای خود را نخرید زیرا که ممکن است روش های کوچک کردن کفش آنچنان که میخواهید جواب ندهد. با این حال اگر کفشی دارید که به پای شما گشاد است قبل از کنار گذاشتن آن، روش های زیر را امتحان کنید.

1- شما برای انجام این کار به یه آب پاش همرا با آب، سشوار، واکس همرنگ کفش و نرم کننده نیاز دارید.

این روش ساده را میتوان با وسایلی که در هر خانه ای هست به آسانی انجام داد . با آب پاش قسمتهایی از کفش را نم دار میکنیم و بعد انگشتان دست خود را نیز با آب سرد خیس کرده و قسمت مورد نظر را به حالت ماساش روی کفش حرکت میدهیم.سپس باید قسمت خیس شده را خشک کرده سشوار را به اندازه 20 سانتی متر از کفش فاصله داده وبا استفاده از این کار کفش را خشک کرده مواظب باشید، گرما بیش از حد نباشد که به کفش اسیب برساند. شما برای این مرحله میتوان بجای سشوار کفش را زیر گرمای آفتاب قرار داد با این که بیشتر وقت میبرد ولی ما به شما روش دوم را بیشتر پیشنهاد میکنیم .درانجام این مراحل ممکن است کفش حالت رنگ و ظاهر خود را از دست داده باشد در این مرحله واکس یا نرم کننده را روی کفش زده تا کفش حالت براق را دوباره به خود بگیرد.این روش ممکن است در برخی کفش ها بسته به ضخامت کفش و میزان بزرگ بودن کفش باید چندین بار آن را تکرار کرد.برای دیدن مدل های کفش اسپرت زنانه پیشنهاد می کنیم وارد این صفحه شوید.

2- تنگ کردن پوتین، کتونی و کفشهای ورزشی

اگر شما کفش ورزشی و کتونی و یا دیگر کفش هایی را که می پوشید گشاد است شما می توانید فضای خالی کفش ها را با جوراب پر کنید. جوراب های ضخیم پیاده روی بپوشید و ۲ یا ۳ جفت جوراب نازکتر بپوشید.

مرطوب کردن ناحیه های بزرگ کفش

انگشتان خود را درون آب خنک فرو کنید و آب را روی کفش خود در ناحیه مورد نظر بمالید. این کار را ادامه دهید تا پارچه مرطوب شود اما به طور کامل خیس نشود. برای کوچک کردن کفش آب را روی مناطقی که بیشترین کشش را دارند متمرکز کنید. از قرار گرفتن آب روی کفی کفش خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند باعث بو و ترک خوردگی یا تغییر رنگ آن شود.برای کفش های چرمی و برزنتی روی قسمت لبه ی بالایی کفش که نازک ترین قسمت کفش است دقت کافی کنید.مرطوب کردن و گرما دادن به کفشهایی مانند کفش پاشنه بلند ، کفشهای چرمی و ورزشی یا کفشهای بزرگتر مانند چکمه، مناسب نیست و برای تغییر اندازه کفش ها بهتر است مواد جانبی برای تناسب بهتر بکار برده شوند.

خشک کردن محل مربوط با استفاده از خشک کن و گرما

با استفاده از خشک کن، پارچه مرطوب شده را گرما دهید، و میزان حرارت را بر درجه متوسط قرار دهید. خشک کن را در حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) دور از محلی که در آن آب استفاده کرده اید، نگه دارید. خشک کن را روشن کنید و گرما را در سطح متوسط تنظیم کنید.برای چرم و جیر، خشک کن را به طور مداوم در اطراف لبه بالای کفش حرکت دهید تا چرم گرم شود که باعث انقباض و کوچک شدن آن می شود. اگر در هنگام استفاده از گرما، چرم شروع به بو و ترک خوردگی کرد، خشک کن را خاموش کنید و بگذارید هوا کفش را خشک کند.

پوشیدن و امتحان کفش

پس از خشک شدن ناحیه، کفش را دوباره بپوشید قدمی با آن بردارید و بایستید تا متوجه شوید چه میزان اندازه پایتان شده است. اگر احیای کردید کفشتان پارچش سفت تر شده است نشان می دهد که نسبت به قبل کوچک تر شده است. اگر هنوز احساس می کنید کفشتان مقداری شل است، دوباره آب را به آن منطقه بمالید و خشک کردن را ادامه دهید.و اگر احساس می کنید کفشتان به نسبت بیشتر تنگ شده است، یک جفت جوراب ضخیم با آنها بپوشید تا به بزرگتر کردن آنها، کمکتان کند.

محافظت از کفش های چرمی و جیر با استفاده از نرم کننده چرم پس از مراحل خشک کردن

یک مقدار نرم کننده چرم به اندازه نخود را روی یک پارچه تمیز قرار دهید. سپس آن را روی همه کفش مالش دهید تا رطوبت به مواد بازگردد. بسته بندی نرم کننده را بررسی کنید تا ببینید قبل از پوشیدن کفش چقدر مواد نرم کننده باید روی کفش اثر کند. و می توانید در فروشگاه های کفش، نرم کننده چرم را خریداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان