برای پنهان کردن لک های صورت هنگام آرایش چه کنیم؟

  پنجشنبه، 08 خرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
برای پنهان کردن لک های صورت هنگام آرایش چه کنیم؟
این واضح است که همه ما می‌خواهیم در طول روز بهترین چهره را داشته باشیم و برای اینکه جذاب‌ترین و بدون ایرادترین پوست را به نمایش بگذاریم هر کاری می‌کنیم. اما ممکن است روی پوست ما لک‌ها و آثاری از جوش یا زخم وجود داشته باشد که ندانیم با آن‌ها چه کنیم.

آکنه یا جوش بر اثر تجمع آلودگی ها و چربی ها و حتی پوست های مرده در فولیکول مو ایجاد می شود. وقتی حفره ها با آلودگی پر می شوند، باکتری ها رشد می کنند که باعث ایجاد عفونت می شوند. نتیجه ی عفونت و رشد باکتری، ایجاد جوش های سرسیاه، سرسفید یا زیرپوستی است که بعضی از آنها دردناک می شوند.آکنه یا جوش معمولا در صورت، گردن، کمر و شانه ها دیده می شود و در دوران نوجوانی بسیار بیشتر اتفاق می افتد.

یکی از بدترین نتایج جوش زدن این است که در بسیاری از مواقع جای جوش تا مدت ها باقی می ماند حتی اگر خود جوش ها از بین رفته باشد. جای جوش اگر روی صورت باشد ممکن است برای فرد بسیار ناراحت کننده باشد و تعداد زیاد آنها باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند در چهره شود.

باقی ماندن جای جوش به نوع پوست و شدت جوش ها بستگی دارد. جای جوش معمولا قرمز مایل به قهوه ای رنگ است و تا مدت ها بعد از رفع شدن جوش، روی صورت باقی می ماند.جای جوش معمولا خودبه خود محو می شود ولی ممکن است از بین رفتن آن به طور کامل، حدودا یک سال یا بیشتر طول بکشد. برای اینکه از شر جای جوش خلاص شوید، راه های زیادی وجود دارد. از جمله درمان های دارویی و موضعی. ولی گاهی وقت ها نیاز است که جای جوش را برای یک مراسم خاص یا موقعیت فوری، پنهان کنید.یکی از روش ها برای پوشاندن لک و جای جوش با آرایش است. در ادامه، نحوه انجام این کار را یاد می گیرید. برای از بین بردن اصولی و دائمی جای جوش، باید به پزشک مراجعه کنید.

این واضح است که همه ما می خواهیم در طول روز بهترین چهره را داشته باشیم و برای اینکه جذاب ترین و بدون ایرادترین پوست را به نمایش بگذاریم هر کاری می کنیم. اما ممکن است روی پوست ما لک ها و آثاری از جوش یا زخم وجود داشته باشد که ندانیم با آن ها چه کنیم.

علاوه بر درمان های مختلفی که برای از بین بردن این لک ها وجود دارد (نظیر روغن بایو اویل)، تا بهبود کامل این آثار پوستی و محو شدنشان از روی پوست زمان نیاز است، ما می توانیم تا زمان بهبود کامل، این آثار با آرایش آن ها پنهان کنیم و پوستی یکدست و شفاف به نمایش بگذاریم. با آرایش درست و استفاده از محصولات مناسب آرایشی حتی می توان بدترین زخم های موجود روی پوست را نیز پوشش داد. اولین قدم پیش از انجام آرایش، آماده کردن پوست است. این خیلی مهم است که پوست شما تمیز و آماده آرایش کردن باشد چرا که می خواهید آرایش برای یک مدت زمان خاص روی پوست بماند و اگر پوست شما تمیز نباشد با آرایش کردن به پوست صدمه بیشتری خواهید زد. این مراحل اولیه شامل تمیز کردن پوست، لایه برداری و مرطوب کردن آن است. برای این کار، با توجه به نوع پوست می توانید از یکی از محصولات طبیعی نظیر لیمو، عسل یا سفیده تخم مرغ برای تمیز کردن و لایه برداری از آن استفاده کنید.

برای پنهان کردن لک های صورت هنگام آرایش چه کنیم؟

برای پنهان کردن لک های صورت ابتدا آرایش قبلی تان را پاک کنید. با یک پالت پاک کننده شروع به تمیز کردن پوست صورتتان کنید. اگر سعی کنید روی آرایش قبلی مجددا آرایش کنید موجب غیر طبیعی بودن آرایش می شود. همچنین شما برای محافظت از پوستتان نیاز دارید که هر گونه آرایش باقی مانده را که موجب مسدود و تحریک شدن پوست شما می شود را پاک کنید. شما می توانید از یک پاک کننده آرایش خوب استفاده کنید.درصورتی که اصلا آرایش نمی کنید، بازهم لازم است که در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی های هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند

به خاطر داشته باشید که شما باید در پایان روز آرایش خود را پاک کنید چون با آرایش خوابیدن موجب مسدود شدن منافذ و ایجاد لک ها و چین و چروک می شود. به همین دلیل شما باید صورت خود را بشویید. با استفاده از یک پاک کننده ملایم صورت خود را بشویید، قبل از شستو صورت با آب سرد، حدود یک دقیقه صورت خود را ماساژ دهید تا تمام باکتری ها و سلول های مرده پوست از بین بروند. در پایان با توجه به نوع پوست از یک مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

قبل از اینکه آرایش کنید شما نیاز به پرایمر صورت دارید. هدف پرایمر صورت افزایش ماندگاری آرایش و زیبایی ظاهر است. شما می توانید با انگشتانتان پرایمر را استفاده کنید و کل صورت خود را با یک مقدار کم پوشش دهید. پرایمر به ماندگاری آرایش در طول روز کمک خواهد کرد. اگر میخواهید با دویدن، تعرق یا انجام هر کاری که باعث پاک شدن آرایشتان می شود مقابله کنید از پرایمر استفاده کنید.

حالا نوبت استفاده از یک زیرساز است. زیر سازهای مختلفی وجود دارند اما همه آنها به شیوه مشابهی استفاده می شوند. کرم ، پودر، و.. همه برای ایجاد یک زیرساز استفاده می شوند. زیرسازی که مشابه رنگ پوست شما است را انتخاب کنید و با قلمو یا اسفنج مرطوب صورت، گردن، لاله گوش خود را در صورت لزوم پوشش دهید.

به خاطر داشته باشید که زیرساز باید به رنگ طبیعی پوست شما باشد نه تیره تر نه روشن تر. اگر پوست شما لک دارد از یک قلموی کانسیلر برای اضافه کردن زیرساز کم برای مخفی کردن لکه ها استفاده کنید. کرم مایع را می توانید با انگشت استفاده کنید. اگرچه این کار باعث انتقال باکتری به پوست و جوش صورت می شود.

هدف کانسیلر مخفی کردن لکه ها و یا تیرگی زیر چشم است. شما می توانید یک سایه که کمی روشن تر از پوستتان است را انتخاب کنید و درنقاط تیره پوست خود استفاده کنید. در ناحیه زیر چشم یک مثلث وارونه ایجاد کنید بطوری که نوک مثلث رو به پایین باشد. می توانید از یک سایه که همرنگ پوستتان است برای مخفی کردن مناطق قرمز و یا آکنه یا لکه های تیره استفاده کنید.

یک قلمو را به آرامی روی صورت خود بکشید تا زوائد کرم حذف شود و شفافیت پوستتان تنظیم شود.با استفاده از سایه نقاط عمیق صورتتان را برجسته کنید. می توانید از یک پودر هایلایت برای روشن کردن مناطق عمیق صورتتان مثل گوشه داخل چشم، زیر ابرو، استخوان های گونه استفاده کنید.برای شکل دادن و هایلایت آرایش، از دو مدل کانسیلر استفاده کنید؛ کانسیلری با طیف رنگ تیره تر نسبت به پوست و کانسیلر بعدی با طیف رنگ روش تر از رنگ پوست، انتخاب های مناسبی هستند. کانسیلری که رنگ روشن تری دارد را در نواحی روشن پوست استفاده کنید و کانسیلر تیره تر را در قسمت های تیره پوست صورت استفاده کنید.

در نهایت هم برای یک دست شدن آرایش صورت از یک برس آرایشی استفاده کنید. با سایه هایی که مقداری از پوستتان تیره تر است را برای ناحیه هایی که می خواهید کوچکتر به نظر برسد استفاده کنید. مثلا کوچک کردن بینی . یا اگر می خواهید که صورت شما بزرگ به نظر برسد کانسیلر را نزدیک خط مو استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (543 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (489 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (253 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (211 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (16 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...