از گریم صورت چه میدانید؟

  پنجشنبه، 08 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
از گریم صورت چه میدانید؟
گریم یعنی خطای دید، یعنی ما خطای دید به وجود می آوریم که یکسری ایرادهای صورت دیده نشود گریم این نیست که ما بتوانیم همه ی ایرادها را از بین ببریم، گریم این است که تا آن جایی که از دستمان برمی آید و آن زایده روی پوست اجازه بدهد آن را محو کنیم و با خطای دید باعث شویم که دیده نشود.

گریم یعنی خطای دید، یعنی ما خطای دید به وجود می آوریم که یکسری ایرادهای صورت دیده نشود گریم این نیست که ما بتوانیم همه ی ایرادها را از بین ببریم، گریم این است که تا آن جایی که از دستمان برمی آید و آن زایده روی پوست اجازه بدهد آن را محو کنیم و با خطای دید باعث شویم که دیده نشود. این گونه نیست که کسی که گریمور است استغفرالله خداست و میتواند همه چیز را درست کند یا حراج پلاستیک نیست که همه ایرادهای صورت را رفع کند. تا آن جایی که قانون اجازه می دهد و از دست ما برمی اید ایرادهای جزیی و کلی را از صورت را از بین ببریم، دوستان درجریان باشند که عکس هایی که در اینترنت گذاشته می شود سوءتفاهم پیش نیاید همه نه ولی ۹۰ درصد عکس ها روتوش دارند و حتی از فیلم هایی که از سینمای ایران و سینمای خارج می بینیم و پخش می شوند توسط دوربین هایی فیلمبرداری می شوند که از لحاظ کمی وکیفی خیلی در سطح بالایی هستند و در سینماهایی که الان موجود است را نمی شود با سینمای ۱۰ سال پیش مقایسه کرد یعنی ۱۰ سال پیش فقط هنرگریمور بود که میتوانست چهره هنر پیشه را شر و خوب و بد نشان دهد ولی در سینمای حال و اکنون سینماهای خارج از کشور پیشرفت تکنولوژی و علم و وارد شدن خیلی از صنعتها و تکنولوژی سینمایی دوربین هایی که دوستان اختراع و طراحی کردند و ساختند اینها به کمک گریمور آمده اند یعنی دوربین ها آمدند نصف کار گریمور را انجام می دهند. یعنی اینقدر کیفیتشان بالا وخوب است که یک سری ایرادهایی که روی صورت هنرپیشه است قابل مشاهده نیست باعث می شود اینها دیده نشوند وخودش در حین فیلمبرداری روتوش میکند این نیست که کاری که شما میکنید با کاری که در تلویزیون است دیده میشود قابل مقایسه است حتی کسانی که سالن دارند عکس عروس هاشون را که دراینترنت میگذارند و به اشتراک میگذارند باعث سو تفاهم نشود ولی ۹۰ درصد اینها از مدل هایی استفاده می کنند که صورت کاملا زیباست یعنی دماغ عمل شده و لب پروتز و گونه داره با یک برنزه کردن ساده عروس اماده می شود.

دو روش اصلی و قابل استفاده

لولایت « کم رنگ کردن» و هایلایت «پررنگ و برجسته کردن»

لولایت یعنی استفاده از یک رنگ تیره تر و برای قسمتهایی از صورت استفاده میشود که شما نمی خواهید خيلي به چشم بیاید و برای پوشاندن آن از لولایت استفاده میکنید. توصیه می کند که برای لولایت از سایه و رنگ سه درجه تیره تر از پوستتان و از رنگ ها و سایه های مات و بدون درخشش استفاده کنید.برعکس هایلایت، برای قسمتهایی استفاده میشود که شما میخواهید برجسته تر شود و بیشتر به چشم بیاید. برای هایلایت شما می توانید هم از رنگ و سایه های مات استفاده کنید و هم برّاق و درخشنده، هرکدام را که خودتان دوست دارید.

گونه

برای زدن رژگونه باید آغاز کار را با سیب های گونه هایتان شروع کنید در این شیوه باید بخشی از گونه ها را که در حین لبخند زدن بیشتر از سایر قسمت ها برجسته میشوند رژگونه بزنید آنگاه رنگ رژگونه را تا قسمت خط رویش موهایتان پخش کنید تا رنگ پوستی طبیعی داشته باشید. برای پخش کردن رژگونه روی استخوان گونه ها باید از حرکت های نیمه هلالی فرچه روی استخوان های گونه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای داشتن آرایشی مطابق با مد روز بهتر است از مقدار کمی رژگونه استفاده کنید تا رنگ رژگونه شما طبیعی تر به نظر برسد همچنين نباید رژگونه تان را تا نزدیک پرده بینی پخش کنید.

با استفاده از سایه ها با رنگ روشن و تیره میتوانید عیب های موجود در صورت خویش را بپوشانید و ظاهر بهتر و جذاب تری پیدا کنید. استفاده از سایه ها با رنگ روشن و تیره بستگی به فرم کلی صورت دارد. چنانچه صورت شما مربعی شکل است باید گوشه های صورتتان را ملایم کنید برای این که صورتتان گرد به نظر برسد رژگونه باید روی خط های فک زده شود. درصورتی که صورت شما کشیده و لاغر است برای پوشاندن گردی صورت خود میتوانید قسمت شقیقه ها را قدری تیره کنید. خانم ها با صورت گرد بهتر است برای لاغر تر به نظر رسیدن صورتشان روی استخوان گونه هایشان را قدری رژگونه بزنند.

علاوه بر روش درست گریم گونه باید روی انتخاب رنگ رژگونه هم حساسیت لازم را داشته باشید. برای پوست های رنگ پریده میتوانید از رژگونه صورتی و یا صورتی پر رنگ استفاده کنید. اشخاص با رنگ پوست تیره و سبزه بهتر است از رنگ های قرمز تیره و جگری برای زدن رژگونه استفاده کنند.برای دوام بیشتر رژگونه روی پوست صورت خویش میتوانید از پودر مات کاری استفاده کنید توجه داشته باشید برای این که ظاهر طبیعی تری داشته باشید باید همه قسمت های صورت خویش را با کمک پودر بپوشانید با استفاده از این شیوه رژگونه تان در طول روز پاک نمی شود.برای داشتن گریم گونه حرفه ای تر میتوانید با کمک سایه ای که رنگ آن روشن تر از رژگونه و رنگ پوست شما است قسمت بالای استخوان گونه یتان را روشن تر کنید. توجه داشته باشید که باید از قسمت زیر چشم تا بالای استخوان گونه ها را قدری روشن تر کنید.

گریم صورت بیضی شکل با استفاده از هایلایتر:

برای گریم صورت بیضی شکل، قسمت های زیر را هایلایت کنید:

  • وسط پیشانی و وسط چانه
  • زیر چشم ها تا استخوان ابرو

گریم صورت کشیده با استفاده از کانتور:

برای گریم صورت کشیده، قسمت های زیر را کانتور کنید:

  • زیر چانه و پیشانی در قسمت خط مو
  • زیر استخوان گونه از فاصله گوش تا وسط گونه

گریم صورت کشیده با استفاده از هایلایتر:

برای گریم صورت کشیده، قسمت های زیر را هایلایت کنید:

  • یک مثلث برعکس برای زیر چشم ها

گریم صورت استخوانی و لوزی شکل با استفاده از کانتور:

برای گریم صورت استخوانی و لوزی شکل، قسمت های زیر را کانتور کنید:

  • زیر استخوان گونه از فاصله گوش تا وسط گونه

گریم صورت استخوانی و لوزی شکل با استفاده از هایلایتر:

برای گریم صورت استخوانی و لوزی شکل، قسمت های زیر را هایلایت کنید:

  • یک مثلث برعکس در زیر چشم ها که تا استخوان ابرو ادامه پیدا کند
  • وسط چانه و پیشانی

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (447 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (208 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (182 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...