عادت های اشتباهی که زیبایی خانم هارا ازبین میبرد

  دوشنبه، 05 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
عادت های اشتباهی که زیبایی خانم هارا ازبین میبرد
از هر 10 خانم، 7 نفر آنها عاداتی دارند که باعث از بین رفتن زیبایی شان می شود و علاوه بر آن زندگی شان را کوتاه می کند. ما هر روزه کارهای مخربی انجام می دهیم و متوجه نیستیم که چه مقدار روی زیبایی ما تاثیرگزار است برای مثال استفاده از حوله برای خشک کردن صورت، گذاشتن ژیلت در حمام و شانه کردن موهای خیس می تواند ظاهر خوب فرد را از بین ببرد.

همیشه لاک روی ناخن داشتن

اگر همیشه روی ناخن هایتان لاک دارید باید سعی کنید که این عادت را کنار بگذارید. لاک های تیره مخصوصا انواع ارزان، آب ناخن شما را می کشند و آن ها را خشک می کنند و در نتیجه ناخن شما زرد می شود پس سعی کنید یا کمتر لاک بزنید یا از برند های با کیفیت استفاده کنید.

استفاده از حوله برای خشک کردن صورت

بسیار طبیعی است که برای خشک کردن صورت از حوله استفاده کنیم اما حوله به راحتی میکروب و آلودگی را به خود جذب می کند و هر زمان که بیش از یک بار از حوله استفاده کنید، مستعد آکنه خواهید شد پس به جای این کار می توانید از پد نخی استفاده کنید یا اجازه دهید صورت در معرض هوای آزاد خشک شود و روی صورت مرطوب از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

لاغری بیش ازحد

بله، زیادی قلمی بودن هم خوب نیست! از بین رفتن چربی صورت باعث می شود نحفیف و تکیده و در نتیجه پیرتر به نظر برسیم. رژیم یویویی از دیگر عوامل پیری زودرس است. لاغری و چاقی تکرارشونده باعث کش آمدن و افتادگی پوست می شود.

باید سعی کنیم رژیم غذایی سالم و وزن مناسب را به کمک ورزش حفظ کنیم. از تغذیهٔ صورت هم غافل نشویم. بنابر پژوهش ها، برخی مواد خوراکی باعث تقویت ظاهر و بدن ما می شوند. امگا ۳ از التهاب هایی که باعث ایجاد چین و چروک صورت می شوند جلوگیری می کند. ویتامین C که در میوه های ترش و اسفناج یافت می شود، کلاژن سازی پوست را تقویت می کند. لیکوپین که منبع آن گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی است، آسیب های ناشی از نور خوشید را بهبود می بخشد.

خوابیدن فقط با لباس زیر

خوابیدن با لباس زیر به تنهایی باعث ایجاد حساسیت روی پوست می شود ولی اگر نمیتوانید غیر این به راحتی به خواب بروید از لباس زیری استفاده کنید که اندازه شماست و بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد نیست.

استفاده از براش های کثیف میکاپ

نباید برای اینکه وقتتان پر است از براش های تمیز نشده استفاده کنید. استفاده از براش کثیف باکتری و جرم را دوباره به پوست شما برمی گرداند و در بدترین حالت ممکن است این براش ها باعث عفونت شود و جوش زدن نیز در نتیجه استفاده از لوازم ارایشی آلوده است.

مصرف بیش از یک قاشق چایخوری نمک در روز

منظور از نمک می تواند مواد غذایی مثل پنیر، سس یا حتی غذا های آماده باشد. کاهش نمک به فشار خون مناسب فرد کمک می کند و افرادی که فشار خون پایین دارند، معمولا چروک بیشتری روی پوست خواهند داشت و شما فقط به 2300 میلی گرم سدیم در روز نیاز دارید که بیش از یک قاشق چایخوری نیست.

از لیف استفاده می کنید

شاید تصور کنید که استفاده از لیف هنگام اسکراب صورت می تواند به پاک شدن آلودگی ها کمک کند، اما شما با این کار در حقیقت به تعادل آسیب پذیر باکتریایی روی پوست تان صدمه می زنید. تحقیقات علمی نشان داده است ما برای آنکه بتوانیم سلامت پوست مان را حفظ کنیم، باید از باکتری های مفیدی که روی آن زندگی می کنند و جمعیت میکروبی پوست را تشکیل می دهند، محافظت کنیم. این باکتری های مفید می توانند جلوی عفونت را بگیرند، التهاب را کنترل کنند، به بهبود زخم کمک کنند و پوست را جوان تر نگه دارند. بنابراین نیازی به پاکسازی قوی با لیف نیست و به جای آن می توانید با استفاده از دست هایتان، حداکثر دو بار در هفته پوست تان را اسکراب و لایه برداری کنید.

حمام داغ می کنید

شاید تصورتان این است که آلودگی های پوست فقط با آب داغ از بین می روند یا شاید هم برای تسکین عضلات تان است که حمام داغ می کنید؛ در هر صورت باید بدانید که آب داغ دشمن پوست است. حمام داغ، چربی طبیعی پوست را از بین می برد و آن را خشک می کند، در حالی که این مسأله می تواند محیط مناسبی برای تکثیر باکتری های مضر روی پوست ایجاد کند. بنابراین به جای آب خیلی داغ، حمام گرم بگیرید تا رطوبت طبیعی پوست و سلامتی عمومی تان حفظ شود.

شنا در آب کلردار

شنا یکی از مهمترین فعالیت های فیزیکی برای تناسب اندام و سلامت بدن استولی شنا کردن در آب کلر دار باعث می شود موهای شما دچار ریزش شوند.اگر شما تمایل به شنا کردن در آب کلر دار دارید حتما از کلاه استخری استفاده کنیدو مطمئن شوید تا آب به درون کلاه شما نفوذ نمی کند.

شستن صورت تان را از قلم می اندازید

شما نه باید در کار پاکسازی افراط کنید و نه آنکه به کل صورت تان را نشویید. طبق تحقیقات، بیشتر افراد قبل از خواب صورت خود را نمی شویند. این مسأله منجر به انباشته شدن آلودگی ها و سلول های مرده ی پوست می شود، به ویژه اگر آرایش کرده باشید. کارشناسان توصیه می کنند صورت خود را دو بار در روز بشویید. به علاوه اگر زیاد عرق کرده باشید هم باید بعد از آن صورت خود را بشویید (مثلا بعد از ورزش کردن). برای این کار از شوینده های ملایم صورت استفاده کنید.

شیر بدون چربی می خورید

شاید تصور کنید که مصرف محصولات بدون چربی به کم شدن وزن تان کمک می کند، اما این کار در حقیقت به پوست شما صدمه می زند. تحقیقات نشان داده، بین مصرف شیر بدون چربی (نه شیر پر چرب) و بیشتر شدن احتمال بروز جوش ارتباط وجود دارد. پروتئین های شیر، یعنی وِی و کازئین، می توانند روی سطح انسولین بدن تأثیر بگذارند و باعث التهابات شدید سیستمی شوند. در اغلب موارد، برای اینکه به شیرهای بدون چربی غلظت بدهند، از این پروتئین ها به آن ها اضافه می کنند، اما به مقداری که حتی از شیرهای پرچرب هم بیشتر است. کارشناسان توصیه می کنند از شیرهای غیر لبنی شیرین نشده، مثل شیر بادام یا نارگیل استفاده کنید.

رها کردن ژیلت در حمام

از آنجایی که از ژیلت بیشتر حین حمام کردن استفاده می شود، گذاشتن آن در حمام امری طبیعی به نظر می رسد. اما رها کردن ژیلت در یک محیط مرطوب باعث می شود تیغ آن زودتر کند شود و بار دیگری که بخواهید از آن استفاده کنید، احتمال اینکه دچار مشکل موی زیرپوستی شوید و پوست تان تحریک شود بیشتر می شود. به جای این کار، بعد از استفاده از ژیلت، تیغ ان را خشک کنید و آن را جایی بیرون حمام نگه دارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (442 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (10 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای عاشقانه و زیبای پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ بهنام بانی/ با این صدای بهشتی ترکوند+ویدیو (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد