عادت های اشتباهی که زیبایی خانم هارا ازبین میبرد

  دوشنبه، 05 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
عادت های اشتباهی که زیبایی خانم هارا ازبین میبرد
از هر 10 خانم، 7 نفر آنها عاداتی دارند که باعث از بین رفتن زیبایی شان می شود و علاوه بر آن زندگی شان را کوتاه می کند. ما هر روزه کارهای مخربی انجام می دهیم و متوجه نیستیم که چه مقدار روی زیبایی ما تاثیرگزار است برای مثال استفاده از حوله برای خشک کردن صورت، گذاشتن ژیلت در حمام و شانه کردن موهای خیس می تواند ظاهر خوب فرد را از بین ببرد.

همیشه لاک روی ناخن داشتن

اگر همیشه روی ناخن هایتان لاک دارید باید سعی کنید که این عادت را کنار بگذارید. لاک های تیره مخصوصا انواع ارزان، آب ناخن شما را می کشند و آن ها را خشک می کنند و در نتیجه ناخن شما زرد می شود پس سعی کنید یا کمتر لاک بزنید یا از برند های با کیفیت استفاده کنید.

استفاده از حوله برای خشک کردن صورت

بسیار طبیعی است که برای خشک کردن صورت از حوله استفاده کنیم اما حوله به راحتی میکروب و آلودگی را به خود جذب می کند و هر زمان که بیش از یک بار از حوله استفاده کنید، مستعد آکنه خواهید شد پس به جای این کار می توانید از پد نخی استفاده کنید یا اجازه دهید صورت در معرض هوای آزاد خشک شود و روی صورت مرطوب از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

لاغری بیش ازحد

بله، زیادی قلمی بودن هم خوب نیست! از بین رفتن چربی صورت باعث می شود نحفیف و تکیده و در نتیجه پیرتر به نظر برسیم. رژیم یویویی از دیگر عوامل پیری زودرس است. لاغری و چاقی تکرارشونده باعث کش آمدن و افتادگی پوست می شود.

باید سعی کنیم رژیم غذایی سالم و وزن مناسب را به کمک ورزش حفظ کنیم. از تغذیهٔ صورت هم غافل نشویم. بنابر پژوهش ها، برخی مواد خوراکی باعث تقویت ظاهر و بدن ما می شوند. امگا ۳ از التهاب هایی که باعث ایجاد چین و چروک صورت می شوند جلوگیری می کند. ویتامین C که در میوه های ترش و اسفناج یافت می شود، کلاژن سازی پوست را تقویت می کند. لیکوپین که منبع آن گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی است، آسیب های ناشی از نور خوشید را بهبود می بخشد.

خوابیدن فقط با لباس زیر

خوابیدن با لباس زیر به تنهایی باعث ایجاد حساسیت روی پوست می شود ولی اگر نمیتوانید غیر این به راحتی به خواب بروید از لباس زیری استفاده کنید که اندازه شماست و بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد نیست.

استفاده از براش های کثیف میکاپ

نباید برای اینکه وقتتان پر است از براش های تمیز نشده استفاده کنید. استفاده از براش کثیف باکتری و جرم را دوباره به پوست شما برمی گرداند و در بدترین حالت ممکن است این براش ها باعث عفونت شود و جوش زدن نیز در نتیجه استفاده از لوازم ارایشی آلوده است.

مصرف بیش از یک قاشق چایخوری نمک در روز

منظور از نمک می تواند مواد غذایی مثل پنیر، سس یا حتی غذا های آماده باشد. کاهش نمک به فشار خون مناسب فرد کمک می کند و افرادی که فشار خون پایین دارند، معمولا چروک بیشتری روی پوست خواهند داشت و شما فقط به 2300 میلی گرم سدیم در روز نیاز دارید که بیش از یک قاشق چایخوری نیست.

از لیف استفاده می کنید

شاید تصور کنید که استفاده از لیف هنگام اسکراب صورت می تواند به پاک شدن آلودگی ها کمک کند، اما شما با این کار در حقیقت به تعادل آسیب پذیر باکتریایی روی پوست تان صدمه می زنید. تحقیقات علمی نشان داده است ما برای آنکه بتوانیم سلامت پوست مان را حفظ کنیم، باید از باکتری های مفیدی که روی آن زندگی می کنند و جمعیت میکروبی پوست را تشکیل می دهند، محافظت کنیم. این باکتری های مفید می توانند جلوی عفونت را بگیرند، التهاب را کنترل کنند، به بهبود زخم کمک کنند و پوست را جوان تر نگه دارند. بنابراین نیازی به پاکسازی قوی با لیف نیست و به جای آن می توانید با استفاده از دست هایتان، حداکثر دو بار در هفته پوست تان را اسکراب و لایه برداری کنید.

حمام داغ می کنید

شاید تصورتان این است که آلودگی های پوست فقط با آب داغ از بین می روند یا شاید هم برای تسکین عضلات تان است که حمام داغ می کنید؛ در هر صورت باید بدانید که آب داغ دشمن پوست است. حمام داغ، چربی طبیعی پوست را از بین می برد و آن را خشک می کند، در حالی که این مسأله می تواند محیط مناسبی برای تکثیر باکتری های مضر روی پوست ایجاد کند. بنابراین به جای آب خیلی داغ، حمام گرم بگیرید تا رطوبت طبیعی پوست و سلامتی عمومی تان حفظ شود.

شنا در آب کلردار

شنا یکی از مهمترین فعالیت های فیزیکی برای تناسب اندام و سلامت بدن استولی شنا کردن در آب کلر دار باعث می شود موهای شما دچار ریزش شوند.اگر شما تمایل به شنا کردن در آب کلر دار دارید حتما از کلاه استخری استفاده کنیدو مطمئن شوید تا آب به درون کلاه شما نفوذ نمی کند.

شستن صورت تان را از قلم می اندازید

شما نه باید در کار پاکسازی افراط کنید و نه آنکه به کل صورت تان را نشویید. طبق تحقیقات، بیشتر افراد قبل از خواب صورت خود را نمی شویند. این مسأله منجر به انباشته شدن آلودگی ها و سلول های مرده ی پوست می شود، به ویژه اگر آرایش کرده باشید. کارشناسان توصیه می کنند صورت خود را دو بار در روز بشویید. به علاوه اگر زیاد عرق کرده باشید هم باید بعد از آن صورت خود را بشویید (مثلا بعد از ورزش کردن). برای این کار از شوینده های ملایم صورت استفاده کنید.

شیر بدون چربی می خورید

شاید تصور کنید که مصرف محصولات بدون چربی به کم شدن وزن تان کمک می کند، اما این کار در حقیقت به پوست شما صدمه می زند. تحقیقات نشان داده، بین مصرف شیر بدون چربی (نه شیر پر چرب) و بیشتر شدن احتمال بروز جوش ارتباط وجود دارد. پروتئین های شیر، یعنی وِی و کازئین، می توانند روی سطح انسولین بدن تأثیر بگذارند و باعث التهابات شدید سیستمی شوند. در اغلب موارد، برای اینکه به شیرهای بدون چربی غلظت بدهند، از این پروتئین ها به آن ها اضافه می کنند، اما به مقداری که حتی از شیرهای پرچرب هم بیشتر است. کارشناسان توصیه می کنند از شیرهای غیر لبنی شیرین نشده، مثل شیر بادام یا نارگیل استفاده کنید.

رها کردن ژیلت در حمام

از آنجایی که از ژیلت بیشتر حین حمام کردن استفاده می شود، گذاشتن آن در حمام امری طبیعی به نظر می رسد. اما رها کردن ژیلت در یک محیط مرطوب باعث می شود تیغ آن زودتر کند شود و بار دیگری که بخواهید از آن استفاده کنید، احتمال اینکه دچار مشکل موی زیرپوستی شوید و پوست تان تحریک شود بیشتر می شود. به جای این کار، بعد از استفاده از ژیلت، تیغ ان را خشک کنید و آن را جایی بیرون حمام نگه دارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (117 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (35 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز