چند عادت غلط ارایشی که مریضتان میکند

  پنجشنبه، 08 خرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
چند عادت غلط ارایشی که مریضتان میکند
همه ما یک سری عادت های بد در آرایش کردن داریم که از مضرات آن ها بی خبریم, هنگام آرایش کردن باید نکات بسیاری را رعایت کنید تا به پوست تان آسیب وارد نشود.

استفاده از وسایل آرایشی دیگران

اکثر کارشناس ها بر این اعتقاد هستند که استفاده از وسایل آرایشی دیگران یک عمل بهداشتی نیست.برای مثال، اگرچه استفاده از برس ها یا رژ لب دوستتان ممکن است از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه باشد، اما از آنجایی که این وسایل آرایشی برای دوست شماست در نتیجه میکروب های او در این وسایل آرایشی وجود دارند و در صورت استفاده شما از این محصولات ممکن است میکروب های دوست شما به بدن شما انتقال یابند.علاوه بر این، تا حد امکان از وسایل آرایشی موجود در مغازه های آرایشی و بهداشتی که برای تست استفاده می شوند خودداری کنید.

استفادهٔ نادرست از مواد دارای خاصیت ضدچروک

استفاده از محصولات مراقبت از پوست که دارای ترکیباتی مانند رتینول، پپتیدها و آنتی اکسیدان هستند، خوب است، به شرطی که در دستهٔ پاک کننده ها نباشند. مقدار این ترکیبات در پاک کننده ها به اندازه ای نیست که تأثیرگذار باشد. همچنین این محصولات آن قدر روی پوست نمی مانند که در آن نفوذ کند.بهتر است از پاک کننده های ساده استفاده کنید که هزینهٔ کمتری برای تان دارند. برای بهره بردن از ترکیبات ضدپیری، کرم ها، سرم ها یا لوسیون ها را مصرف کنید که مدت طولانی تری روی پوست می مانند.

استفاده از مواد آرایشی به عنوان ضدآفتاب

بسیاری از تولیدکنندگان مواد آرایشی ادعا می کنند محصولات شان دارای ضدآفتاب است اما به احتمال زیاد، این ضدآفتاب به مقداری نیست که از پوست در برابر آسیب پرتوهای گوناگون خورشید محافظت کند.بنابر نظر کارشناسان، بیشتر مواد آرایشی قابلیت محافظت در برابر پرتو UVB و نه UVA را دارند. پرتو UVA باعث ایجاد چروک، لکه های قهوه ای صورت و انبساط منافذ می شوند. پس قبل از آرایش کردن، از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

مواد شیمیایی آرایشی

در سال های اخیر در مورد مواد شیمیایی موجود در وسایل آرایشی بحث های زیادی شکل گرفته است. تمرکز عمده این بحث ها روی دو ماده شیمیایی به نام فتالات و پارابن بوده است.در بسیاری از تحقیق ها میان فتالات ها (که در اکثر لاک های ناخن و صابون ها یافت می شوند) و افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت و سطوح هورمونی کم پیوندی یافت شده است.پارابن ها (نوعی مواد شیمیایی نگهدارنده) در دئودورانت ها، شامپوها، لوسیون ها و دیگر محصولات آرایشی یافت می شوند و در بعضی از تحقیق ها به پیوند میان پارابن ها و افزایش خطر سرطان پستان اشاره شده است.

تمیز نکردن آرایش صورت قبل از خواب

بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از آرایش به دلیل استفاده نامناسب و نادرست از محصولات آرایشی است. برای مثال، اگر قبل از خواب صورت آرایش کرده خود را به خوبی نشویید با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

لوازم آرایش تاریخ گذشته

لوازم آرایشی تاریخ گذشته باید دور ریخته شوند اما برخی از خانم ها توجهی به تاریخ مصرف لوازم آرایش شان ندارند و تا وقتی که تمام نشود آن ها را دور نمیریزند. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته باعث ابتلا به عفونت و تحریک پوستی میشود. معمولا لوازم آرایشی مخصوص چشم عمر مفید کمی دارند و پس از یک مدت باید دور ریخته شوند.

تمرکز صرف بر چروک ها

خطوط و چروک پوست تنها عاملی نیستند که باعث می شوند پیرتر به نظر برسیم. لکه های تیره و تغییر رنگدانه ها هم باعث می شوند ظاهری بی روح و مسن تر پیدا کنیم. در واقع، بی رنگی و ناهمسانی رنگدانه ها باعث می شود خانم ها به اندازۀ ۱۰ سال مسن تر به نظر برسند!لایه برداری پوست به حذف سلول های مرده و رنگدانه ها کمک می کند. از کرم های روشن کننده برای پوشش قسمت های تیرهٔ پوست استفاده کنید. کرم های مختلفی برای رفع تیرگی و لک وجود دارند. از ضدآفتاب غافل نشوید. پرتو فرابنفش نه تنها لک های بیشتری ایجاد می کند بلکه باعث تیره تر شدن لک های موجود می شود.

کشیدن خط چشم داخل پلک

سعی کنید هیچوقت داخل خط مژه خط چشم نکشید, کسانی که داخل خط مژه خط چشم میکشند چند برابر بیشتر از افراد دیگر در خطر ابتلا به عفونت هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (504 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) تصویری از آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی و محبوب تبریز سوار بر تراکتور/ چون از جنس مردم بود محبوب بود (28 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) لیستی کامل از بازیگران مردی که با گریم زنانه در دنیای هنر ظاهر شدند+عکس/ از اکبر عبدی و محسن تنابنده تا امین حیایی و سپند امیرسلیمانی (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد