چند عادت غلط ارایشی که مریضتان میکند

  پنجشنبه، 08 خرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
چند عادت غلط ارایشی که مریضتان میکند
همه ما یک سری عادت های بد در آرایش کردن داریم که از مضرات آن ها بی خبریم, هنگام آرایش کردن باید نکات بسیاری را رعایت کنید تا به پوست تان آسیب وارد نشود.

استفاده از وسایل آرایشی دیگران

اکثر کارشناس ها بر این اعتقاد هستند که استفاده از وسایل آرایشی دیگران یک عمل بهداشتی نیست.برای مثال، اگرچه استفاده از برس ها یا رژ لب دوستتان ممکن است از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه باشد، اما از آنجایی که این وسایل آرایشی برای دوست شماست در نتیجه میکروب های او در این وسایل آرایشی وجود دارند و در صورت استفاده شما از این محصولات ممکن است میکروب های دوست شما به بدن شما انتقال یابند.علاوه بر این، تا حد امکان از وسایل آرایشی موجود در مغازه های آرایشی و بهداشتی که برای تست استفاده می شوند خودداری کنید.

استفادهٔ نادرست از مواد دارای خاصیت ضدچروک

استفاده از محصولات مراقبت از پوست که دارای ترکیباتی مانند رتینول، پپتیدها و آنتی اکسیدان هستند، خوب است، به شرطی که در دستهٔ پاک کننده ها نباشند. مقدار این ترکیبات در پاک کننده ها به اندازه ای نیست که تأثیرگذار باشد. همچنین این محصولات آن قدر روی پوست نمی مانند که در آن نفوذ کند.بهتر است از پاک کننده های ساده استفاده کنید که هزینهٔ کمتری برای تان دارند. برای بهره بردن از ترکیبات ضدپیری، کرم ها، سرم ها یا لوسیون ها را مصرف کنید که مدت طولانی تری روی پوست می مانند.

استفاده از مواد آرایشی به عنوان ضدآفتاب

بسیاری از تولیدکنندگان مواد آرایشی ادعا می کنند محصولات شان دارای ضدآفتاب است اما به احتمال زیاد، این ضدآفتاب به مقداری نیست که از پوست در برابر آسیب پرتوهای گوناگون خورشید محافظت کند.بنابر نظر کارشناسان، بیشتر مواد آرایشی قابلیت محافظت در برابر پرتو UVB و نه UVA را دارند. پرتو UVA باعث ایجاد چروک، لکه های قهوه ای صورت و انبساط منافذ می شوند. پس قبل از آرایش کردن، از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

مواد شیمیایی آرایشی

در سال های اخیر در مورد مواد شیمیایی موجود در وسایل آرایشی بحث های زیادی شکل گرفته است. تمرکز عمده این بحث ها روی دو ماده شیمیایی به نام فتالات و پارابن بوده است.در بسیاری از تحقیق ها میان فتالات ها (که در اکثر لاک های ناخن و صابون ها یافت می شوند) و افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت و سطوح هورمونی کم پیوندی یافت شده است.پارابن ها (نوعی مواد شیمیایی نگهدارنده) در دئودورانت ها، شامپوها، لوسیون ها و دیگر محصولات آرایشی یافت می شوند و در بعضی از تحقیق ها به پیوند میان پارابن ها و افزایش خطر سرطان پستان اشاره شده است.

تمیز نکردن آرایش صورت قبل از خواب

بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از آرایش به دلیل استفاده نامناسب و نادرست از محصولات آرایشی است. برای مثال، اگر قبل از خواب صورت آرایش کرده خود را به خوبی نشویید با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

لوازم آرایش تاریخ گذشته

لوازم آرایشی تاریخ گذشته باید دور ریخته شوند اما برخی از خانم ها توجهی به تاریخ مصرف لوازم آرایش شان ندارند و تا وقتی که تمام نشود آن ها را دور نمیریزند. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته باعث ابتلا به عفونت و تحریک پوستی میشود. معمولا لوازم آرایشی مخصوص چشم عمر مفید کمی دارند و پس از یک مدت باید دور ریخته شوند.

تمرکز صرف بر چروک ها

خطوط و چروک پوست تنها عاملی نیستند که باعث می شوند پیرتر به نظر برسیم. لکه های تیره و تغییر رنگدانه ها هم باعث می شوند ظاهری بی روح و مسن تر پیدا کنیم. در واقع، بی رنگی و ناهمسانی رنگدانه ها باعث می شود خانم ها به اندازۀ ۱۰ سال مسن تر به نظر برسند!لایه برداری پوست به حذف سلول های مرده و رنگدانه ها کمک می کند. از کرم های روشن کننده برای پوشش قسمت های تیرهٔ پوست استفاده کنید. کرم های مختلفی برای رفع تیرگی و لک وجود دارند. از ضدآفتاب غافل نشوید. پرتو فرابنفش نه تنها لک های بیشتری ایجاد می کند بلکه باعث تیره تر شدن لک های موجود می شود.

کشیدن خط چشم داخل پلک

سعی کنید هیچوقت داخل خط مژه خط چشم نکشید, کسانی که داخل خط مژه خط چشم میکشند چند برابر بیشتر از افراد دیگر در خطر ابتلا به عفونت هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (120 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (35 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز