بارداری با رابطه جنسی مقعدی چگونه ممکن است؟

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
بارداری با رابطه جنسی مقعدی چگونه ممکن است؟
فیستول یا ناسور هرنوع منفذی است که ممکن است بین دو محیط غیرمرتبط در بدن وجود داشته باشد. فیستول‌هایی که بتوانند باعث بارداری از طریق مقعد شوند دو گونه هستند: فیستول راست‌ روده‌ای-واژنی و فیستول راست ‌روده‌ای-ورودی واژنی.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، عدم احتمال بارداری از مقعد یا بارداری از پشت بسیاری از زوجین را به رابطه و ارضا از طریق مقعد ترغیب می کند. اما آیا واقعا این چنین است و بارداری از مقعد هرگز اتفاق نمی افتد؟ تقریبا همه مطمئن هستند که از طریق مقعد احتمال بارداری صفر است؛ به همین جهت با خیال راحت، روش های پیشگیری را کنار می گذارند.

آیا احتمال بارداری از مقعد وجود دارد؟

به طور کلی، امکان بارداری از طریق مقعد وجود ندارد. اما اگر مایع منی در هر نقطه ای وارد واژن شود، ممکن است بارداری رخ دهد. احتمال بارداری تنها با رابطه مقعدی بسیار پایین است، اما باز هم احتمال کمی وجود دارد، مخصوصا اگر این رابطه همراه با فعالیت های جنسی مختلف همراه باشد. باورهای نادرست زیادی در مورد بارداری و رابطه جنسی وجود دارد، مانند احتمال بارداری از طریق معاشقه و موثر بودن روش بیرون کشیدن آلت پیش از انزال.

در صورت تراوش مایع منی از مقعد یا سرازیر شدن آن به داخل واژن ممکن است باردار شوید. حاملگی زمانی اتفاق می افتد که یک اسپرم زنده ی موجود درون مایع منی، با یک تخمک بالغ در رحم یا لوله فالوپ ارتباط برقرار کند. طبق تعریف رابطه مقعدی یعنی ورود آلت تناسلی مردانه در مقعد شخص دیگر. از نظر تئوری، تمام مایع منی و اسپرم در این نوع رابطه از فرج و واژن دور نگه داشته می شوند. اما اگر منی از مقعد خارج شود یا به داخل واژن سرازیر شود، احتمال بارداری وجود دارد.

در چه شرایطی احتمال بارداری از پشت هست؟

بارداری از مقعد در سه حالت ممکن است اتفاق بیافتد، هرچند که خیلی نادر هستند. در زیر به توضیح مواردی می پردازیم که احتمال بارداری از راه رابطه جنسی مقعدی وجود دارد:

1. انزال خارج از مقعد

در صورتی که انزال مرد بیرون از مقعد یا در دهانه آن اتفاق افتاده باشد و منی به راحتی از مقعد بیرون آمده باشد، ممکن است از راه پرینه (فاصله بین ورودی واژن و مقعد) به ورودی واژن برسد. سپس با وارد شدن به واژن از آن بالا رفته به لوله فالوپ رسیده و تخمک را بارور می کند. در این صورت بهتر است که از علائم بارداری آگاه باشید.

2. وجود فیستول

فیستول یا ناسور هرنوع منفذی است که ممکن است بین دو محیط غیرمرتبط در بدن وجود داشته باشد. فیستول هایی که بتوانند باعث بارداری از طریق مقعد شوند دو گونه هستند: فیستول راست روده ای-واژنی و فیستول راست روده ای-ورودی واژنی.

در فیستول راست روده -واژنی (rectovaginal fistula) بین محیط واژن و راست روده منفذی وجود دارد که این دو را به هم متصل کرده است. این مسئله می تواند در اثر آسیب مادرزادی، عفونت و یا خطاهایی در عمل جراحی رخ داده باشد. عوارض این حالت می تواند خروج بی اختیار مدفوع یا باد روده از راه واژن باشد که بستگی به اندازه فیستول دارد. در صورت وجود این اختلال و رابطه جنسی مقعدی، احتمال ورود اسپرم از طریق فیستول به واژن و دهانه رحم وجود دارد.

در فیستول راست روده -ورودی واژنی (rectovestibular fistula)، منفذ کمی پایین تر قرار داشته و راست روده را به ورودی واژن متصل می کند. عوارض این حالت تقریبا مانند نوع دیگر که توضیح داده شد است و بارداری نیز به همان گونه اتفاق می افتد. بارداری در صورت وجود یکی از این دو حالت، هرچند بسیار نادر است اما غیر ممکن نیست.

3. پارگین دائمی (persistent cloaca)

پارگین دائمی نوعی اختلال مادرزادی در انسان است که در آن راه مقعد، ورودی واژن و میزراه با هم یکی هستند. در این اختلال نادر معمولا از عمل جراحی برای درمان استفاده می شود، اما ممکن است پس از عمل جراحی نیز حدودی از بدشکلی باقی بماند. این اتفاق ممکن است در هر بیست هزار نفر برای یک نفر اتفاق بیفتد و پدیده ای بسیار نادر است.


4 دیدگاه
  دیدگاه ها
سلام بانک ملی نمی خواهی
4 سال پیش

بانک ملی چرا سود سهام نمیدی بابا مردم مشکل دارن
بازدیدکننده
4 سال پیش

در پاسخ به: 😂😂😂😂
چتونه میخندید
بازدیدکننده
4 سال پیش

در پاسخ به: 😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😅
M
4 سال پیش

😂😂😂😂
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (232 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (163 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (100 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (39 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) مهمونی رفتن "جان" پسر کوچولوی مینا مختاری و بهرام رادان با سرهمی شیک و جذاب به سلیقه مامانش/ چقدر گوگولی و نازه+عکس (14 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (11 نظر)
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس