برجستگی گونه بدون جراحی با روشی ساده

  پنجشنبه، 01 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
برجستگی گونه بدون جراحی با روشی ساده
صورت به مرور زمان لاغرتر می‌شود و پوست صورت، به ویژه پوست گونه‌ها نیز خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. امروزه افراد بسیاری ترجیح می‌دهند که این نقص را با تزریق ژل یا جایگذاری پروتز اصلاح کنند تا صورتشان دوباره جوان و شاداب شود.

آیا شما احساس می کنید گونه هایتان از ناحیه استخوان گونه پایینی صاف است؟ که در طول سال ها با توجه به افزایش سن از بین رفته است. همانطور که سن ما افزایش می یابد، ما حجم سطح چربی ظاهری گونه ای را از دست می دهیم، که به خاطر پوست بسیار شل منجر به گود شدن چانه، ظاهر بدقیافه، زیر چشم گود شده، وچین و چروک های برجسته مربوط به لب و بینی می شود. در واقع، بسیاری از آسیایی ها حجم متوسط گونه شان را به عنوان اولین علامت پیری از دست می دهند، اما تا زمانی که مراحل پیشرفته تر پیری صورت گیرد آن آشکار نمی شود، صبر نکنید تا خیلی دیر شود!

شما می توانید این مشکل را با اصلاح تزریق ژل گونه حل کنید. فقط ۲-۳ سی سی تزریق برای هر گونه مورد نیاز است تا ژل را پر کرده و حجم دهد. این روش حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. اسید هیالورونیک از بهترین انتخاب ها برای تزریق ژل هستند.

مزایای تزریق ژل به اندازه کافی توضیح داده نشده است. گونه ها تنها ناحیه کوچکی روی صورت هستند، اما تزریق ژل ساده ی افزایش حجم در گونه ها، بلافاصله نه فقط گونه ها را برای ظاهری جوانتر بیشتر بهبود می بخشد، همچنین باعث کاهش و بهبود چین و چروک های مربوط به بینی (خطوط خنده) و کاهش ظاهر کیسه های چشم و برآمدگی های زیر چشم می شود. این یک افسانه است که تزریق ژل گونه باعث می شود که کسی شبیه به کسی دیگر شود. تا زمانی که تزریق ژل بیش از حد انجام نشده باشند، اثر آن می تواند بسیار طبیعی و به لحاظ زیبایی شناسی خوشایند باشد.

برجستگی گونه با/بدون جراحی

صورت به مرور زمان لاغرتر می شود و پوست صورت، به ویژه پوست گونه ها نیز خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. امروزه افراد بسیاری ترجیح می دهند که این نقص را با تزریق ژل یا جایگذاری پروتز اصلاح کنند تا صورتشان دوباره جوان و شاداب شود.

برای بزرگ و برجسته کردن گونه ها از روش های زیر استفاده می شود:

  • پروتز سیلیکونی جامد: پروتزهای گونه در اندازه ها و شکل های مختلف در دسترس است. پروتز گونه برای بزرگتر کردن گونه به کار برده می شود. شکل زیرگونه ای برای خوش فرم کردن گونه ها در ناحیه زیر چشم ها به کار برده می شود. پروتز ترکیبی هر دو نتیجه را به دست می دهد. جراح پروتز را از راه برشی که داخل دهان ایجاد کرده است، جایگذاری می کند. ورم دو تا سه هفته بعد از جراحی برطرف می شود.
  • تزریق چربی: چربی گرفته شده از خود بیمار مستقیماً داخل گونه ها تزریق می شود تا گونه ها خوش فرم و برجسته شود. تزریق چربی روش کم تهاجمی تری نسبت به جراحی پروتز است، اما نتایج آن دائمی نیست.
  • تزریق ژل: ولوما و رستیلن پرکاربردترین ژل هایی هستند که برای برجسته کردن گونه ها تزریق می شوند؛ این ژل ها ماندگارترین اثر را در میان ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک دارند، بااین حال تزریق آنها نیز باید هر دو سال یکبار تکرار شود. تزریق ژل کم تهاجمی ترین روش برجسته سازی گونه ها است.

اکنون که تاحدی با مزایا و معایب هر روش آشنا شدید، بهتر است برای انتخاب مناسب ترین روش برجسته کردن گونه ها با جراحی که در هر سه زمینه تبحر دارد، مشورت کنید.

ژل یا فیلر تزریقی چیست؟

فیلر ژل یا ماده ای است که برای صاف کردن چین و چروک ها، برجسته سازی و خوش فرم کردن زیر سطح پوست تزریق می شود. این فرآورده ها از اسید هیالورونیک پایدار شده (HA) تشکیل می شوند، اسید هیالورونیک به طور طبیعی در سلول های پوست وجود دارد. این ماده با جذب کردن آب موجب پر شدن پوست می شود و به این ترتیب چین و چروک را از بین می برد. ژل ماده ای زیست تجزیه پذیر است و اثر آن دائمی نیست. ماندگاری نتایج بسته به نوع ژل تزریق شده یک تا دو سال است. تزریق ژل روشی کاملاً ایمن است و بیش از یک دهه است که بدون هیچ مشکلی انجام می شود. تاکنون بیش از بیست میلیون سرنگ از پرطرفدارترین ژل تزریقی فروخته شده است.

کاربردهای تزریق ژل

هرچه سن بالاتر می رود، صورت لاغرتر می شود و انحناهای زیبای خود را از دست می دهد، استخوان ها و بافت نرم نیز تحلیل می رود و در نتیجه صورت شل و افتاده می شود. برای جایگزینی چربی تحلیل رفته می توان از ژل استفاده کرد و پشتیبانی ساختاری صورت را بازیابی کرد تا به این ترتیب صورت دوباره جوان و شاداب شود. تزریق ژل با هدف جوان تر و متناسب تر کردن صورت انجام می شود.

برای مثال با تزریق ژل در لب می توان شکل، اندازه، تقارن و تناسب لب ها را بهبود داد. برای جذاب تر و خوش فرم تر کردن صورت کافی است که ژل در گونه ها تزریق شود. اگر چانه به اندازه کافی بزرگ نباشد، می توان چانه را به کمک تزریق ژل برجسته تر و متناسب تر کرد. تزریق ژل برای بهبود شکل و فرم بینی نیز مفید است.

گونه گذاری به وسیله پروتز

پروتز گونه نوع دیگری از روش گونه گذاری است که در آن پروتز را که اغلب از جنس سیلیکونی است با شکاف های کوچک در دهان یا زیر پلک در ناحیه گونه قرار داده می شود و از بخیه برای بستن شکاف ایجاد شده استفاده می شود و پس از حدود 10 روز این بخیه ها کشیده می شوند یا در طول یک دوره زمانی بخیه های داخل دهان جذب می گردند.

اگر گونه گذاری به وسیله پروتز با سایر روش های جراحی پلاستیک صورت مثل لیفت صورت، لیفت ابرو، رینوپلاستی، یا لیفت پلک انجام شود، پروتزها به گونه را از طریق شکاف های ایجاد شده در ناحیه صورت برای انجام این عمل های جراحی وارد می کنند.

پروتزگذاری بیشتر توسط جراحان پلاستیک انجام می شود و روشی دائمی برای گونه گذاری است . پروتزهای گونه ماندگاری زیادی دارند. نکته مهم در زمینه گونه گذاری این است که این کار باید توسط پزشک متخصص و ماهر انجام شود و استفاده از پروتزهای غیراستاندارد سبب ایجاد عوارضی برگشت ناپذیر خواهد شد.

پروتزهای سیلیکونی را می توان بعدها جدا کرد اما پروتزهای دیگر با بافت طبیعی استخوان ترکیب می شوند و ساختار گونه را می سازند . این جراحی بهتر است تحت بیهوشی کامل انجام شود. مدت زمان آن نیز حدود یک ساعت است. میزان درد بعد از عمل با توجه به پیشرفت سیستم های بیهوشی و پمپ های درد بسیار خفیف است.

دوران نقاهت این جراحی یک هفته طول است . در این مدت، شست وشو و بهداشت دهان بسیار مهم است و باید روزی چهار بار بخیه ها را با دهان شویه یا آب نمک شست وشو داد. مسواک زدن هم از اولین روز بعد از جراحی مجاز است. درواقع مسواک با محل بخیه ها اصلا تماسی ندارد، همچنین بیمار باید برای یک هفته آنتی بیوتیک مصرف کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان