برخورد و رفتار صحیح هنگام دعوا با همسر

  سه شنبه، 15 بهمن 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
برخورد و رفتار صحیح هنگام دعوا با همسر
یکی از موارد برخورد صحیح زمان دعوا با همسر استفاده نکردن از برخی از کلمات در حین دعوا است. این کلمات عبارت‌اند از هیچ وقت، همیشه، هرگز و ... به بیان بهتر، از به کارگیری کلماتی با بار منفی که کل زندگی را هدف قرار می‌دهد، جدا خودداری کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی، داشتن برخورد صحیح زمان دعوا با همسر از بزرگ شدن اختلافات زوجین در زندگی مشترک جلوگیری می کند. یادگیری راه های صحیح بیان عقاید و اختلافات کوچک و بزرگ از جمله مهم ترین مسائل در زندگی زناشویی است. فراموش نکنید که دعوا با همسرتان به معنی پایان زندگی مشترک و نفرت از یکدیگر نیست، مگر این که راه های صحیح ارتباط با همسر و نحوه درست حل مشکلات را در زندگی مشترک بلد نباشید. به همین دلیل قصد داریم مهم ترین نکات و مواردی که باید در زمان دعوا با همسر خود رعایت نمایید را در این مقاله توضیح دهیم. مهارت های حل مسئله نیز برای برخورد صحیح زمان بروز دعوا می توانند به شما کمک کنند.

روش ها و نکات مهم برای برخورد صحیح زمان دعوا با همسر

در ادامه قصد داریم که مهم ترین مسائلی که سبب شدیدتر شدن دعواها و اختلافات زوجین می شود را برای شما بیان کنیم. رعایت این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید اختلافات خانوادگی را بهتر مدیریت کنید و از تبدیل شدن آن ها به بحران جلوگیری کنید.

برخورد صحیح زمان دعوا با همسر | اطرافیان را در دعواهای خود وارد نکنید

یکی از عوامل ریشه دار و مهم در شدت یافتن دعواهای زوجین دخالت دادن والدین و اطرافیان در زندگی شان است. دعواهای زوجین به دلیل دخالت اشخاص دیگر دو شکل کلی دارد. شکل اول به این صورت است که زوجین مشکلات زندگی خود را به خانواده های هم نسبت می دهند و آن ها را مقصر موضوع می دانند این مسئله ممکن است به اهانت به خانواده ها بیانجامد که تا حد زیادی به روابط آسیب می زند.

شکل دوم این مسئله به صورت منتقل کردن حرف های محرمانه زوجین و درگیر کردن والدین یا اشخاص دیگر به صورت عملی در مشکلات و رابطه با همسر است. حتی اگر این اشخاص والدین شما باشند، مطرح کردن مسائل خصوصی با همسرتان برای آنان کار درستی نیست. چرا که در این شرایط همسر شما مورد قضاوت قرار می گیرد و تنها شدت دعوا و اختلافات شما در زندگی مشترک افزایش می یابد. در این گونه موارد برخورد صحیح این است که برای حل مشکلاتشان به یک فرد متخصص نظیر مشاوره خانواده مراجعه کنید.

برخورد صحیح زمان دعوا با همسر | گروکشی نکنید

پیش آمدن مشکلات و اختلاف نظر در بین زوجین مسئله ای است که نمی توان از آن رها شد. اما نکته مهم این است که در برخورد صحیح زمان دعوا با همسر، زوجین به هیچ عنوان نباید برای رسیدن به خواسته خود گروکشی کنند. به عنوان مثال زوجین نباید برای جامه عمل پوشاندن به خواسته های خود، همسر خود را از لحاظ جنسی تهدید کنند یا تحت فشار بگذارند یا همسر خود را در صورت برآورده نشدن خواسته خود تهدید به طلاق کنند.

چرا که در این صورت همسر شما نسبت به زندگی مشترک دیدی منفی پیدا خواهد کرد و علاقه شما را مشروط به برآورده شدن خواسته هایتان می داند. از همین رو زوجین به هیچ وجه نباید در زمان اختلافات و دعواهایشان گروکشی کنند و بخصوص پای ادامه زندگی مشترکشان را وسط بکشند بلکه برعکس باید در این شرایط به اهمیت و ارزش زندگی مشترکشان اشاره کنند که برای دوام آن حاضر به انجام هر کاری هستند و خواسته هایشان تنها در راستای بهتر شدن و تحکیم این زندگی مشترک است.

برخورد صحیح زمان دعوا با همسر | مواظب کلماتی که به کار می برید باشد

یکی از موارد برخورد صحیح زمان دعوا با همسر استفاده نکردن از برخی از کلمات در حین دعوا است. این کلمات عبارت اند از هیچ وقت، همیشه، هرگز و ... به بیان بهتر، از به کارگیری کلماتی با بار منفی که کل زندگی را هدف قرار می دهد، جدا خودداری کنید. به عنوان مثال هیچ وقت دوستم نداشتی، هرگز از این رابطه ای که دارم راضی نیستم، همیشه بدترین کارا رو برای من انجام می دی، هیچ وقت به خانواده من احترام نذاشتی این ها نمونه ای از جملات مخربی هستند که به شدت کیفیت رابطه را در ادامه تحت تأثیر قرار می دهند.

از مقایسه کردن بپرهیزید

بسیاری از افراد هنگام بحث و دعوا شروع به مقایسه طرف مقابل خود با دیگران می کنند. در حالی که این کار می تواند اعتماد به نفس همسرتان را هدف قرار دهد و آن را تخریب کند. تلاش کنید همیشه او را با خودش مقایسه کنید و بر اساس توانایی های منحصر به فردش با او رفتار کنید.

با غریبه ها درد و دل نکنید

از بازگو کردن اسرار خانواده و بیان کردن حرف های دلتان به غریبه ها به خصوص جنس مخالف جدا خودداری کنید. چرا که این مسئله می تواند ضربه بزرگی به زندگی شما بزنند. این روزها با وسعت پیدا کردن شبکه های اجتماعی چون تلگرام، اینستاگرام و رابطه های مجزای بسیاری از افراد برای آرام تر شدن شروع به صحبت کردن با یک فرد غریبه می شوند که هیچ شناختی از او ندارند و مسائل و مشکلات زندگی خود را با او به اشتراک می گذارند. اما این کار می تواند مشکلات جدیدی برای شما به بار بیاورد. زیرا زمانی که با همسر خود اختلاف دارید آسیب پذیری روانی تان افزایش پیدا می کند و ممکن است به راحتی تحت تأثیر حرف های دیگران قرار بگیرید و ناخواسته وارد روابط فرا زناشویی شوید. به همین خاطر بهتر است به فکر روش مطمئن تری باشید و از یک متخصص کمک بگیرید.

دعوا با همسرتان را زیاد کش ندهید
سعی کنید دعوا را ادامه ندهید، کنترل احساساتتان را به دست بگیرید و گفتگو را به زمانی دیگر موکول کنید. مکالمه در زمان عصبانیت تنها منجر به بروز تعارضات و اختلافات بیشتر می شود. برای این کار لازم است که مهارت کنترل خشم را بیاموزید و نحوه برقراری ارتباط مؤثر را بلد باشید. این مهارت ها به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان مناسب و با آرامش مشکلاتتان را در زندگی مشترک بررسی کرده و برای حل آن ها به دنبال یک روش اصولی باشید. روانشناسان با ارائه خدمات زوج درمانی همواره می توانند به شما در زمینه مدیریت کردن اختلافاتتان با یکدیگر کمک کنند و مهارت های لازم را به هردوی شما بیاموزند بدون اینکه هیچ کدام از شما را قضاوت کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (236 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (110 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (49 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (46 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (40 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (29 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ چیکار کنیم یخ مرغ زود باز شود؟+ روش سریع و فوری باز کردن یخ مرغ
کمک اینستاگرام به طلافروشان / خرید طلا در 13 صفر شگون دارد؟
کشف مجسمه 3000 ساله با اثر انگشت سازنده روی آن+عکس
جزئیات دستگیری باند وحشت؛این 8 نفر 10خانه درتهران و کرج رابا اسلحه خالی کردند
آغاز فراخوان جذب هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه آزاد
از خرافات خرید طلا در 13 صفر تا زندگی سخت مه‌لقا می‌نوش‌زاد در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 30 مرداد 1403
اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1403/ توصیۀ دکتر پورعباس به پذیرفته‌شدگان
ویدیو/ عبدالجبار کاکایی: کشش مساوی با چشش/ مولانا: ما همه اجزای آدم بوده‌ایم، در بهشت این لحن‌ها بشنوده‌ایم
ویدیو/ تسلط بی‌نظیر دکتر سهیلا سامی فوق تخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان هانوفر آلمان به قرآن
ویدیو/ اطلاعات عمومی/ اگر به حیوانات علاقه دارید پس حتماً باید بدانید...
(عکس) ژست رمانتیک دختر ناصرالدین شاه قاجار در تراس نرده‌دار خانه‌اش/ خلاقیت عکاس برای گرفتن عکسی متفاوت از زنی که عاشق عکس و عکاسی بود
ویدیو/ کشف راز شگفت‌انگیزترین میز تحریر آنتیک جهان متعلق به پادشاه ساردینیا/ جیمز باند 007 هم اینقدر جاساز مخفی نداشت که کارلو آلبرتو ایتالیایی داشت!
خطای دید/ چالش بینایی که همه را گیج کرده است؛ آیا می‌توانید دوچرخه مخفی شده در میان پرندگان را پیدا کنید؟ این تست فقط برای تیزبین‌هاست
چالش دقت/ فقط 30 درصد از افراد تیزبین می‌توانند در 5 ثانیه "گربه‌ای" را که در کمد لباس مخفی شده است، ببینند
بررسی علت محبوبیت بازی استراتژیک Ages of Empires‌/ فرماندهی با قهرمانان تاریخی یا حس و حال نبردهای قرون وسطایی +فیلم از محیط بازی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!