دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

شکل گیری جبهه جوان مؤمن انقلابی یکی از اهداف متعالی سازمان بسیج رسانه است 

دوشنبه، 10 شهریور 1399
کد خبر: 99795
ساعد نیوز در گفتگوی اختصاصی با آقای رامین نظامی خواه رئیس سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی از ایشان درباره اهداف بسیج رسانه، طرح های بسیج رسانه در حوزه جهاد رسانه ای، تلاش های بسیج رسانه در حوزه فضای مجازی برای برطرف کردن دغدغه های مقام معظم رهبری و تولید محتوای بسیجی برای نسل چهارم انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگ بسیجی سؤالاتی مطرح کرد.

ساعد نیوز: بسیج رسانه اصولاً چه اهدافی را دنبال می کند؟

رامین نظامی خواه: سازمان بسیج رسانه یکی از نهادهای زیرمجموعه بسیج اقشار است. هدف بسیج اقشار، هماهنگ کردن و هدفگذاری اقشار مختلف در راستای آرمان های انقلاب اسلامی است. در همین راستا، سازمان بسیج رسانه در دهه 80 در کشور تأسیس شد تا متخصصین حوزه رسانه تحت لوای این سازمان، هماهنگ شوند و از تخصص های رسانه ای در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بهره برده شود. سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی در دهه ی 1390 افتتاح شد و تلاش این سازمان از زمان تأسیس آن تاکنون، تشکیل جبهه واحد رسانه ای در راستای آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری بوده است. اصلی ترین مأموریت بسیج رسانه ای در مقطع کنونی به تعبیر مقام معظم رهبری، تشکیل جبهه واحد برای مبارزه با جریان تحریف است. همان طور که حضرت آقا فرموده اند، اگر جبهه تحریف بشکند، تحریم می شکند؛ سازمان بسیج رسانه در تلاش است تا جبهه تحریف شکسته شود.

ساعد نیوز: آیا در حوزه جهاد رسانه ای طرحی از سوی بسیج رسانه ارائه داده شده است؟

رامین نظامی خواه: یکی از مأموریت های بسیج رسانه همین مسأله جهاد رسانه ای است. این جهاد رسانه ای در بسترهای مختلف در قالب حرکت های تخصصی در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی شکل داده می شود. اخیراً در پی همه گیری کرونا و مشکلاتی که این بیماری در کشور به وجود آورده است، پویش های مختلفی در کشور شکل گرفته است؛ پویش خبرنگاران همدل، کمک مؤمنانه نمونه هایی از این پویش ها است. در ماه محرم که به خاطر پروتکل های بهداشتی و مشکلاتی که کرونا برای برگزاری مجالس حسینی به وجود آورده، ما یک پویش رسانه ای به نام حسینیه را پایه گذاری کردیم که به سایر استان های کشور نیز صادر شد. هدف از این پویش آن بود که هر رسانه در زمان، همه گیری در ایام محرم می تواند نقش یک حسینیه را ایفا کند. رسانه در این معنا می تواند پلتفورمی برای تبلیغ و تبیین آرمان های عاشورایی باشد. ما در حال شکل دهی به گروه جهادی شهدای رسانه هستیم. هدف از این شکل گیری این گروه جهادی، سازماندهی نیروهای متخصص جبهه انقلاب است. هدف سازمان بسیج رسانه این است که همگرایی را در میان رسانه های کشور به وجود آورد و مطالبه گری عالمانه را با روشنگری عدالت خواهانه همراه سازد. حقیقت این است که دشمن در حال سیاه نمایی است و در این وضعیت این وظیفه رسانه ها است که به جنگ دشمن بروند. امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی یک رسانه بسیجی است. جهاد می تواند در این زمینه هم معنای خودش را به دست آورد. ما خواهان مطالبه گری عالمانه هستیم. اخیراً پویشی شکل گرفته است که در آن ما از رسانه های بسیجی درخواست کردیم که تجربه های خودشان را از مطالبه گری برای ما بنویسند و منتشر کنند. این یک تجربه نگاری است که طی آن، ما با نقش مهم رسانه بیشتر آشنا می شویم. طبیعتاً این مطالبه گری با مشکلات فرآوانی همراه است و البته شیرینی های خاص خودش را دارد که در این پویش خواهان فعال تر کردن این بحث نیز هستیم.

ساعد نیوز: بسیج رسانه ای تا چه حد توانسته است در زمینه پیشبرد سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه فضای مجازی و برطرف کردن دغدغه های ایشان موفق عمل کند؟

رامین نظامی خواه: سازمان بسیج با علم به این که دیگر بحث رسانه به رسانه های جمعی محدود نمی شود به مسأله فضای مجازی پرداخته است. در همین راستا در تلاش هستیم تا فعالان فضای مجازی را تحت پوشش قرار دهیم و آنها را سازماندهی کنیم. به این ترتیب شبکه مردمی از باورمندان به انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت که می تواند جبهه ای محکم در برابر فعالیت های دشمن در فضای مجازی باشد. همچنین بسیج در حال آماده سازی یک نهضت اطلاع رسانی انقلابی در فضای مجازی است و استان آذربایجان شرقی در این حوزه پیشرو است و مربیان متخصصی را به خدمت گرفته ایم که بحث آگاه سازی و تخصص آفرینی را در فعالان فضای مجازی دنبال کنند. ما در زمینه تولید محتوای چندرسانه ای به فعالیت مضاعف نیاز داریم. باید آموزش های لازم به متخصصان و فعالان بسیجی و باورمندان به گفتمان انقلاب اسلامی داده شود که در برابر زیاده خواهی ها و یاوه گویی های دشمنان در فضای مجازی بایستند به خصوص گروهک ضاله منافقین که در زمینه فضای مجازی به شدت فعال هستند. ما در حوزه تولید محتوای انقلابی و بسیجی تلاش مضاعف داریم و امید می رود با تلاش رسانه های بسیجی در این حوزه کمبودها برطرف شود.

ساعد نیوز: آیا تولید محتوای بسیجی و مبتنی بر فرهنگ بسیجی با محوریت نسل چهارم انقلاب صورت گرفته است؟

رامین نظامی خواه: حقیقت امر این است که جوانان و نوجوانان و خصوصاً نسل چهارم انقلاب خودشان پای کار هستند و در حوزه تولید محتوای بسیجی با ما همراه اند. جشنواره ابوذر که سالانه برگزار می شود، از نمادهای اصلی همکاری نسل چهارم و نسل جوان با بسیج است. ما شاهد کارهای فوق العاده ای از سوی جوانان و نسل چهارمی های انقلاب اسلامی در این جشنواره بوده ایم. این جوانان با استفاده از روش های جدید در حوزه فضای مجازی به تولید محتوا می پردازند و به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جوان انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی می باشند. هدف ما در بسیج رسانه، آموزش نیروی انقلابی متعهد جوان است که بینش انقلابی دارد و تخصص خودش را در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی به کار می گیرد. به تعبیر مقام معظم رهبری ما به جوان مؤمن انقلابی نیاز داریم و آرمان بسیج رسانه در اصل شکل گیری جبهه جوان مؤمن انقلابی در حوزه خبررسانی و اطلاع رسانی است.


3 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
ابر و باد
4 سال پیش

جانم فدای رهبر، عکس انتخابی اول فوق العاده و محشره مرسی ساعد جون
پاسخ
شمیسا
4 سال پیش

این آقای نظامی خواه واقعا انسان شریفی هستش دست خدا همراش.
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !