دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

باستان گرایی خاندان پهلوی در جشن تخت جمشید/ در این جشن حتی یک نوع غذای ایرانی هم سرو نشد! عوضش ...+فیلم 

پنجشنبه، 03 آبان 1403
ساعدنیوز: محمدرضا پهلوی در کتاب «به سوی تمدن بزرگ» دستاوردهایی را برمی‌شمرد، اما مروری موشکفانه مستندی در همین رابطه، نشان می‌دهد که بسیاری از آنها توهمی بیش نبوده است.

به گزارش سرویس ویدئو های مستند ساعدنیوز، کتاب «به سوی تمدن بزرگ» اثری است که به قلم محمدرضا پهلوی نوشته شد تا پیشرفت‌های جاری و برنامه‌های آینده ایران به واسطه آن به مردم اعلام شود. این کتاب در بهمن‌ماه سال 1356 به مناسبت یکصدمین سال تولد رضاخان به چاپ رسید.

در این کتاب، شاه پهلوی تلاش کرده بود تا پیشرفت‌های کشور را از منظر خود در ابعاد مختلف توصیف کرده و چشم‌اندازی برای ایجاد تمدن بزرگ در ایران ارائه بدهد. نگاهی موشکافانه‌تر به این کتاب و تطبیق سطور آن با واقعیت‌های آن روز جامعه ایران، موضوع دیگری را نمایش می‌دهد. به ویژه آنکه می‌بینیم مهم‌ترین دستاوردهای اشاره شده از سوی شاه در این کتاب، یک دهه بعد و در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، تبدیل به پاشنه آشیلی برای او شده و زمینه‌ساز اعتراضات گسترده مردمی می‌شود.

«تمدن بزرگ» مستندی در همین موضوع است که چندی پیش از تلویزیون پخش شد. این مستند، 5 برگ اصلی از کتاب «به سوی تمدن بزرگ» پهلوی را مورد بررسی موشکافانه قرار داده و با استفاده از اسناد و تصاویر آرشیوی موجود، خلاف ادعاهای محمدرضا را بیان کرده است.


3 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
نگاهی به میز صبحانه شیک و مدرن خانه شاهرخ استخری و صبحانه ساده و مقوی پناه و نبات کوچولو به سبک اروپایی/ چه مامان خوش سلیقه‌ای😍+عکس
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
صف طولانی عاشقان بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در ماسل شوی دبی +فیلم/ رقیب تبریزی هادی چوپان بچه معروف بدنسازی ایران شد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مهران مدیری: به هزارتا دکتر بگم یه شب دیگه بیاید، خواهر زنم میخواد بیاد؟ حالا خواهرت میترکه یه شب دیگه بیاد؟ / جرو بحث مدیری و همسرش وسط عمل بزرگ در سریال "در حاشیه" +ویدئو
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه