باید و نبایدهای مهم هنگام تمیز کردن تلویزیون

  شنبه، 27 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
باید و نبایدهای مهم هنگام تمیز کردن تلویزیون
گردگیری و تمیز کردن اثاثیه منزل ،مخصوصا تلویزیون های جدید با صفحه های حساس از حساسترین نکات خانه داری است . با ما همراه باشید تا شما را با نحوه تمیز کردن تلویزیون آشنا کنیم.

مانیتور کامپیوتر و نمایشگر تلویزیون های موجود در خانه ها با توجه به گستردگی و سطح دید وسیع، در صورت آلودگی، داشتن گرد و غبار و لکه روی ال ای دی، می تواند روی کیفیت تصاویر در حال پخش تاثیر مستقیمی بگذارد. پس نحوه صحیح تمیز کردن تلویزیون مهم و حائز اهمیت است.تلویزیون و مانیتور های جدید دارای صفحه نمایش ظریفی هستند و تمیز کردن آنها باید با احتیاط بسیاری همراه باشد تا اسیبی به آن نرسد، اما بسیاری از افراد با عدم آگاهی کافی و بدون توجه به نکات ایمنی سعی به تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور خود می کنند، پس خواندن یک راهنما قبل از اقدام به تمیز کردن بسیار مفید می باشد.

راهنمای صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون

تلویزیون های امروزی (LCD,LED,OLED,PLASMA) علاوه بر کیفیت و مزیت های بالایی که دارند ، دارای حساسیت های ظریفی هستند که باعث میشود مصرف کننده برای حفظ طول عمر دستگاه آن ها را رعایت کند. یکی از این حساسیت ها تمیز کردن تلویزیون است که با کوچکترین خدشه و فشار اضافی باعث خرابی پیکسل ها و در بعضی موارد خرابی کامل نمایشگر میشود.در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون آشنا کنیم.اکثر افراد شیوه های نادرستی را برای تمیز کردن شیشه تلویزیون ال سی دی و ال ای دی را انجام می دهند که صد البته باعث آسیب و زیان به وسیله منزل و دستگاه مورد نظر شده و عمرشان را کم میکند.به منظور جلوگیری از هر نوع آسیب و ایجاد خش بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون بهتر است از اقدامات صحیح برای زدودن گرد و غبار و از بین بردن لک از روی شیشه تلویزیون استفاده کنید.

 تمیز کردن صفحه تلویزیون

روش تمیز کردن شیشه تلویزیون

بنابراین پیش از پاک کردن باید همچون شیوه پاک کردن یخچال و رفع بوی بد یخچال، ابتدا دستگاه را از پریز برق بکشید.همچنین باید برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون وسایلی نظیر شیشه پاکن و پاک کننده چند منظوره، دستمال میکروفایبر، دستمال پاک کننده وسایل الکترونیکی و … را فراهم کنید.

نحوه پاک کردن تلویزیون با چند منظوره و شیشه پاکن

شیوه مرسوم برای تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون استفاده از شیشه پاکن و یا پاک کننده های چند منظوره می باشد،که در این روش نباید به شکل مستقیم مایع پاک کننده را روی صفحه نمایش تلویزیون اسپری کنید، بلکه باید دستمال پارچه ای نرمی را به این مایع آغشته نمایید و سپس به وسیله آن و به آرامی صفحه نمایشگر را تمیز و با دستمال دیگری آن را خشک کنید.

نحوه تمیز کردن تلویزیون با دستمال میکروفایبر

برای زدودن گرد و غبار صفحه تلویزیون تنها می توان تنها از آب مقطر استفاده کرد،اما بهتر است با استفاده از دستمال میکروفایبر گرد و غبار روی دستگاه و صفحه نمایشگر ال ای دی و اسی دی را بگیرید و با استفاده دستمال های پاک کننده مخصوص لوازم برقی که مرطوب می باشند، لکه های به جای مانده را پاک کنید.

پاک کردن گلس تلویزیون با محلول ایزوپروپیل الکل و آب مقطر

محلول ایزوپروپیل الکل و آب مقطر شیوه مناسب برای از بین بردن لکه های ناشی از لمس انگشت چرب با صفحه نمایشگر باشد،که برای تهیه این محلول می توانید به میزان مساوی آب مقطر را با ایزوپروپیل الکل مخلوط نمایید، سپس آن را در داخل اسپری تمیزی ریخته و تکه پارچه پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و صفحه تلویزیون را تمیز کنید و آلودگی ها را پاک نمایید.

روش پاک کردن صفحه نمایشگر تلویزیون

باید دستمال آغشته به آب مقطر، شیشه پاکن و هر محلول دیگری را به آرامی بر روی صفحه تلویزیون بکشید و حرکت پارچه مرطوب روی صفحه به صورت عمودی و یا افقی باشد و زمانی که لکه های ایجاد شده بر سطح شیشه تلویزیون به راحتی قابل پاک شدن نیستند با حرکت دایره ای مانند، سطح آن را پاک کنید.

اشتباه رایج خانم ها در تمیز کردن تلویزیون های جدید

شما باید چند وقت یک بار تلویزیون خود را به بهترین شکل ممکن از کثیفی، آلودگی، گرد و غبار و اثر انگشت تمیز کنید تا بتوانید یک صفحه شفاف ای سی دی یا ال ای دی را داشته باشید. متاسفانه بسیاری از افراد هنگام تمیز کردن صفحه ال سی دی تلویزیون خود اشتباهاتی را مرتکب می شوند که در این قسمت این اشتباهات را به شما معرفی خواهیم کرد.

تمیز کردن تلویزیون

استفاده از دستمال معمولی برای تمیز کردن تلویزیون

آیا شما برای تمیز کردن صفحه تلویزیون دستمال معمولی که برای گردگیری قسمت های دیگر استفاده می کنید را به کار می گیرید؟ در چنین حالتی بهتر است که روش خود را عوض کنید و از دستمال میکروفیبر استفاده کنید که مخصوص پاک کردن آلودگی روی صفحات شیشه ای تلویزیون و لپ تاپ هستند و به لنز آن آسیب وارد نمی کنند و هیچ ردی از خودشان باقی نمی گذارند.

استفاده از مایعات نامناسب برای تمیز کردن تلویزیون

ممکن است مایعات مختلف پاک کننده باعث آسیب به صفحه ال سی دی، ال ای دی و یا صفحات پلاسما شود؛ مخصوصاً اگر حاوی آمونیاک، الکل یا استون باشد. پس یهتر است که با دستمال میکروفیبر خشک روی صفحه تلویزیون را تمیز کنید.قسمت های چربی روی اثر انگشت را چند بار بکشید و مطمئن باشید که با همان دستمال خشک از بین می روند اما اگر لکه باقی مانده بود ، می توانید از محلول پاک کننده مخصوص صفحات شیشه ای تلویزیون کمک بگیرید، نه هیچ چیز دیگری.

اسپری کردن برای تمیز کردن تلویزیون

اسپری مستقیم به صفحه تلویزیون به آن آسیب وارد می کند، پس این روش را کنار بگذارید زیرا با اسپری کردن، آب داخل صفحه جمع و باعث می شود که شیشه تلویزیون تار شود. این اسپری ها را در صورت نیاز روی پارچه میکرو فیبر اسپری کنید و بعد به تلویزیون بزنید. البته به شرطی که اسپری مخصوص صفحه تلویزیون باشد.

تمیز نکردن کنترل تلویزیون

احتمالا شما تلویزیون را تمیز می کنید اما کنترل را فراموش می کنید. کنترل هم به دلیل اینکه در دست افراد می چرخد، باکتری های زیادی را به خودش جذب می کند و حتماً باید آن را ضدعفونی کرده و بعد آن را به طور کامل تمیز کنید.

تمیز نکردن اسپیکر های تلویزیون

اکثر تلویزیون ها داخل خودشان اسپیکر دارند و باید آن ها را تمیز کنید و برایاین کار حتما باید از دستمال مخصوص تلویزیون استفاده کنید. دستمالی که روی اسپیکر استفاده می کنید، نباید خیس باشد زیرا مایعات به داخل آن نفوذ می کند و آسیب رسان هستند. حتی با یک جاروبرقی یا وسیله ای که گرد و غبار را بگیرد هم می توانید به راحتی آن را تمیز کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (56 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (40 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (27 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (25 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!