دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بازار فروش داماد در هند! 

شنبه، 05 شهریور 1401
ساعدنیوز: در هند بازاری با قدمت ۷۰۰ ساله وجود دارد که خانواده‌ها در آن داماد مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در گرمای طاقت فرسای یک بعدازظهر ژوئیه در ایالت شرقی بیهار هند، مردی در میانه دهه ۳۰ سالگی اش با حالتی نگران در گوشه ای از زمین ایستاده است. با پیراهن صورتی و شلوار مشکی که بر تن دارد در انتظار است. برای او امروز روز بزرگی است.

بنا به گزارش الجزیره، نیربای چاندرا ۳۵ ساله بیش از ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) از بگوسارای تا منطقه مادهوبانی برای یافتن عروس مناسب خود سفر کرده است به این امید که در "بازار سالیانه داماد" به مراد دل خود برسد. هر لحظه او امید دارد تا خانواده یک دختر نزد وی بیایند و گفتگو ها برای جهیزیه را آغاز کنند. داماد مشتاق که دارای ۵۰ هزار روپیه (۶۳۰ دلار) جهیزیه است در آن مکان در معرض دید عموم قرار دارد.

نیربای به الجزیره گفت: در صورتی که جوانتر بودم به راحتی می توانستم ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار روپیه (۲۵۰۰ تا ۳۷۰۰ دلار) درخواست کنم. نیربای به عنوان مدیر در یک کارخانه کار می کند و درآمد ثابتی دارد. او بر این عقیده است که این فاکتور ها او را به شوهری مناسب برای انتخاب شدن تبدیل می کند.

بازار داماد

در این رسم منحصر به فرد که ۷۰۰ سال قدمت دارد کاندیدا های شوهر شدن، در معرض دید عموم قرار می گیرند و سرپرستان دختران که معمولا پدر یا برادران آن ها هستند داماد را انتخاب می کنند. در این سنت به طور کلی دختران در انتخاب داماد هیچ نقشی ندارند. خانواده عروس در صورت انتخاب داماد مورد نظر خود، یک شال قرمز روی وی انداخته تا بعد با هم گفتگو کنند.

بنا به گفته برخی از افراد محلی، مناقصه علنی داماد از قدیم در این منطقه برگزار می شد و معتبربودن حرفه و شغل داماد، تقاضا برای جهیزیه را بیشتر می کرد. در همین راستا، مهندسان، پزشکان و کارمندان دولتی از جمله افرادی هستند که جهیزیه بیشتری را درخواست می کنند.

گفتنی است؛ اگرچه مردم محلی سعی در زنده نگه داشتن این سنت دارند، اما با توسعه زندگی مدرن، حفظ این رسم دشوارتر از قبل شده است.


2 پسندیدم 6 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

شغل و خونه و ماشین دارین‌ آیا!؟ 🙁
پاسخ
وحیده قاسمی
2 سال پیش

واه واه چه مسخره تو هند حتی اگه داماد به فروش هم نرسه بازم در میان هندوهای پیشنهاد ازدواج از ناحیه خانواده دختر مطرح میشه و خواستگاری رفتن به خانه دختر به معنی تقاضای ازدواج نیست بلکه به معنای پذیرش دختر به عنوان عروس خانواده است که اونم با هزاران شرط و شروط از طرف خانواده پسر صورت میگیره تازه علاوه بر جهیزیه اونم نقد تمام هزینه های عروسی که چند روز طول میکشه به عهده خانواده دختره تازه اونجا بعد از ازدواج باید عروس بره باخانواده شوهر زیر یه سقف و داخل یه اتاق زندگی کنه
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

واقعا
پاسخ
احمد
2 سال پیش

همدردیم خواستی بری هند منم ببر
پاسخ
Yasi
2 سال پیش

چرا خو برو با زن مورد علاقت ازدواج کن چرا میخای بری هند😅💔🥲
پاسخ
یاسر
2 سال پیش

من ۴۲ساله اینجا که نتونستیم داماد بشیم خداقسمت کنه بریم هند شاید یکی بیاد عروس ما بشه ای خدا خودت بفریاد جوانها برس از ما که گذشت
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه