دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

بازداشت سپیده رشنو و انتقال به بند 209 اوین 

جمعه، 12 خرداد 1402
کد خبر: 342678
ساعدنیوز: سپیده رشنو که چندی پیش در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر از صدور ابلاغیه و احضارش به دادسرای شهید مقدس، اوین، داده بود، امروز در پستی اینستاگرامی، به شرح روایت بازداشت چند ساعته خود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از شرق، نویسنده و مترجم ایرانی با اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبلیغ به فساد و فحشا» برای چند ساعت بازداشت و پس از انتقال به بند 209 زندان اوین، با وثیقه به طور موقت آزاد شد.

سپیده رشنو که چندی پیش در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر از صدور ابلاغیه و احضارش به دادسرای شهید مقدس، اوین، داده بود، امروز در پستی اینستاگرامی، به شرح روایت بازداشت چند ساعته خود پرداخت.

براساس آنچه سپیده رشنو نوشته، او پس از حضور در دادسرای شهید مقدس، برای چند ساعت بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شده است. سپیده رشنو پس از این انتقال، با پیگیری‌های برادرش، سامان رشنو، به طور موقت و با قید وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد. او همچنین خبر داده که ماموران او را تا زمان برگزاری دادگاه از خروج از تهران، منع کرده‌اند.

سپیده رشنو تاکید کرده که اتهاماتش «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «تبلیغ مردم به فساد و فحشا» بوده است. او همچنین از اتهام «تبلیغ به فساد و فحشا» به خود انتقاد کرده و نوشته که فقط یک پست اینستاگرامی بدون حجاب منتشر کرده است.

این دومین پرونده تشکیل شده برای سپیده رشنو است. او در پرونده قبلی که شهریور 1401 و در ماجرای اتوبوس BRT اتفاق افتاد، بیشتر از 3 سال حبس گرفته بود که به مدت 5 سال، تعلیق شده بود. در صورت صدور حکم مجدد برای سپیده رشنو، حکم پرونده قبلی هم اجرایی خواهد شد. سپیده رشنو همچنین با حکم کمیته انضباطی دانشگاه الزهرا 2 ترم از حضور در دانشگاه منع شده بود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی