دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

بازرس ویژه: پنتاگون نمی‌تواند میلیاردها دلار تجهیزات ارائه شده در افغانستان را رهگیری کند 

جمعه، 28 آذر 1399
کد خبر: 122694
ساعد نیوز: بازرس ویژه بازسازی افغانستان موسوم "سیگار" در گزارشی نوشت، وزارت دفاع آمریکا رهگیری میلیاردها دلار تجهیزات نظامی را که برای نیروهای مسلح افغانستان تامین شده بود، از دست داده و هیچ مکانیسم موثری برای بازگرداندن آنها ندارد و انتظار می‌رود که این مساله ادامه هم داشته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: سیگار متوجه شده که فرماندهی مشترک امنیتی انتقال در افغانستان تنها از ۴۰ درصد از وسایل در جریان ۳۶۵ روز فعالیت از مه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ فهرست تهیه کرده است.

همچنین سیگار متوجه شد که این فرماندهی از دست کم ۶۷۸ مورد از ۱۲ هزار و ۶۸۱ آیتم فعال برای تقویت نظارت بر تجهیزات استفاده شده توسط نیروهای مسلح افغانستان از آغاز سال مالی ۲۰۱۷ فهرستی تهیه نکرده است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: به گفته مقام های این فرماندهی در افغانستان، این مرکز هرگز به صورت ۱۰۰ درصدی از تجهیزات فهرست تهیه نکرده و بعید است که این کار را هم انجام داده باشد و علت آن هم اوضاع امنیتی در افغانستان است که مانع از انجام چنین کاری می شود.

بر اساس گزارش سیگار، بدون فهرست لازم از ۶ درصد از تجهیزات مورد نیاز برای نیروهای مسلح افغانستان که در میان حساس ترین موارد دفاع منتقل شده به دولت کابل است، فرماندهی مذکور فاقد حسابرسی کامل تجهیزات مورد استفاده توسط نیروهای امنیتی و دفاع ملی این کشور است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله