بازسازی چهره شاه خونخوار انگلیس پس از 500 سال

  شنبه، 20 آبان 1402 ID  کد خبر 362013
بازسازی چهره شاه خونخوار انگلیس پس از 500 سال
ساعد نیوز: دانشمندان امیدارند که کشف بقایای ریچارد در زیر یک پارکینگ در شهر لستر به همراه شکل پیچیده ستون فقرات و آسیبهای اساسی در جمجمه وی بتواند به بازسازی اعتبار این شاه جنایتکار منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، تصویر خونخوارترین پادشاه انگلستان روز گذشته (سه‌شنبه) برای اولین بار پس از 500 سال در پی بازسازی جمجمه وی که در زیر یک محوطه پارکینگ شناسایی شده بود، رونمایی شد.

این مدل پلاستیکی سه بعدی بر اساس یک سی‌تی‌اسکن از جمجمه شاه ریچارد سوم بوده که در جنگی در سال 1485 کشته شده است.

شاه خونخوار

دانشمندان امیدارند که کشف بقایای ریچارد در زیر یک پارکینگ در شهر لستر به همراه شکل پیچیده ستون فقرات و آسیبهای اساسی در جمجمه وی بتواند به بازسازی اعتبار این شاه جنایتکار منجر شود.

به گفته محققان، این بازسازی برای اولین بار نشان داده که چهره ریچارد سوم احتمالا در زمان مرگ در 32 سالگی چه شکلی بوده است.

شاه خونخوار

پرتره موجود از وی که در دوره تئودورها کشیده شده همیشه این حس را القا می‌کرد که احتمالا 50 سال دارد.

کار بازسازی چهره به همراه موهای موشکی بلند ریچارد سوم به سرپرستی کارولین ویلکینسون، استاد شناسایی جمجمه‌ای و صورت دانشگاه دوندی در اسکاتلند انجام شده است.

اسکلت

ویلکینسون و همکارانش بدون هیچگونه ارجاعی به پرتره‌های معاصر و با استفاده از سی‌تی‌اسکن بقایای شاه ریچارد این بازسازی علمی را انجام داده و سپس با رنگ‌آمیزی چهره و افزودن ویژگیهایی مانند ابرو مژه به آن شکل انسانی دادند.

فیلیپ شاو از دانشگاه لستر نیز در تلاش برای بازسازی صدای احتمالی وی است. وی دست‌خط ریچارد سوم را آزمایش کرده و با توجه به اینکه املاء کلمات در آن روزها اغلب منعکس کننده لهجه محلی بوده، نشان داد که این شاه انگلیسی احتمالا با لهجه بیرمنگامی صحبت می‌کرده است.

جمجمه

دانشمندان روز دوشنبه اعلام کردند که آزمایشات دی‌ان‌ای، تعیین قدمت کربن و بررسی استخوانها بیش از شک معقول ثابت کرده که این بقایای کشف شده به شاه ریچارد سوم متعلق هستند و به یک معمای 500 ساله پایان دادند.

در یک کشف خارق‌العاده که یک بازنویسی مجدد را در کتابهای تاریخی ضروری می سازد، اسکلت آخرین شاه خانواده پلانتاژنت انگلیس با استفاده از آزمایشات دی‌ان‌ای نوادگان زنده آن شناسایی شد.

محققان دانشگاه لستر اعلام کردند که باقیمانده این جسد نشان‌دهنده 10 جراحت اعمال شده بر شاه ریچارد کمی پیش از مرگ وی است.

اگرچه جراحات وحشتناکتری در این جسد وجود داشته که شامل چندین آسیب در سر، برش بخشی از جمجمه، برشی در قفسه سینه و یک زخم در لگن خاصره هستند.

اسکلت

بر اساس آزمایشات اولیه، این جسد به مردی در اواخر 20 یا اوائل 30 سالگی تعلق داشته که طبق کتب تاریخی شاه ریچارد سوم در زمان مرگ 32 سال داشته است.

تصاویر جدید منتشر شده همچنین نشان‌دهنده یک انحنای مشخص ستون فقرات بوده که با تصویر جاودان شده شکسپیر از شاه گوژپشت همخوانی دارد.

اسکلت

ریچارد بوکلی، رهبر این تحقیقات در گفتگو با 140 روزنامه‌نگار بین‌المللی اظهار کرد که شناسایی بقایای این جسد فراتر از شک معقول بوده و این یک نتیجه‌گیری دانشگاهی از دانشگاه لستر است که بقایای بدست آمده در محوطه پارکینگ در سال 2012 در حقیقت شاه ریچارد سوم است.

دانشمندان برای اطمینان از هویت این جسد، دی‌ان‌ای مایکل ایبسن، یکی از نوادگان مستقیم خواهر شاه ریچارد و یک فرد دیگر را بررسی کردند.

استخوانهای ریچارد همچنین تحت آزمایشات تابشی قرار گرفته و نشان داد که وی در زمانی بین 1485 و 1550 مرده که با اسناد تاریخی در مورد زمان مرگ ریچارد همخوانی دارد. شاه ریچارد در جنگ باوس‌ورث در برابر ارتش هنری تئودور شکست خورده و کشته شد که سلطنت انگلیس را با عنوان شاه هنری هفتم در دست گرفت.

این شاه انگلیسی پس از مرگ در نزدیکی لستر در یک گور نامعلوم به خاک سپرده شد.اما هنگامی که کلیسای فرانسیسکنها در دهه 1530 از بین رفت، تمام نشانه‌های ریچارد سوم نیز نابود شد. این جسد قرار است در کلیسای جامع لستر دوباره دفن شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (213 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (88 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (34 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (20 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم