دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بازسازی چهره شگفت انگیز قدرتمندترین فرعون مصر توسط هوش مصنوعی+عکس /چه چهره منحصربفردی.. 

سه شنبه، 12 تیر 1403
ساعد نیوز: رامسس دوم که در قرن سیزدهم پیش از میلاد حکمرانی می‌کرد، بزرگترین فرمانروای مصر بود و به دلیل مجسمه‌های عظیم و دستاورد‌های نظامی‌اش در طول سلطنت خود از سال 1279 تا 1213 قبل از میلاد مشهور است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، اخیراً تصویری از چهره بازسازی‌شده قدرتمندترین فرعون مصر باستان منتشر شده که او را در آخرین لحظات زندگی‌اش نشان می‌دهد.

رامسس دوم که در قرن سیزدهم پیش از میلاد حکمرانی می‌کرد، بزرگترین فرمانروای مصر بود و به دلیل مجسمه‌های عظیم و دستاورد‌های نظامی‌اش در طول سلطنت خود از سال 1279 تا 1213 قبل از میلاد مشهور است.

دانشمندان با استفاده از مدل سه‌بعدی جمجمه رامسس و افزودن بافت‌های نرم و پوست به آن، چهره او را در زمان مرگش که حدود 90 سالگی بود، بازسازی کردند.

این تصویر واقع‌گرایانه، چهره مردی ضعیف و سالخورده را نشان می‌دهد، برخی از اعضای صورت او در این تصویر شبیه به مجسمه‌های عظیم رامسس است.

سیسرو مورائس، کارشناس گرافیک برزیلی که این بازسازی را انجام داده، گفته است:

در این مطالعه، تحلیل گسترده‌ای انجام دادیم و چهره بازسازی‌شده را با مجسمه‌های رامسس دوم مقایسه کردیم.

هدف این بود که بفهمیم ظاهر مجسمه‌ها چقدر به واقعیت نزدیک است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این تطابق زیاد خواهد بود، ولی ما فهمیدیم که اینطور نیست. مجسمه‌ها معمولاً تطابق نسبتاً خوبی با شکل بینی و در برخی موارد با شکل صورت دارند.

مجسمه‌های رامسس دوم پیشانی و لب‌های ظریف‌تر و چانه برجسته‌تری دارند.

تیم تحقیقاتی از رنگ پوست‌هایی که در هنر باستانی مصر دیده شده، برای شبیه‌سازی چهره رامسس دوم استفاده کردند؛ زیرا اطلاعاتی درباره رنگ واقعی پوست او در دسترس نیست.

آن‌ها همچنین نسخه‌ای سیاه و سفید را طراحی کردند تا از قضاوت در مورد رنگ پوست جلوگیری کنند، اما پیش‌بینی کردند که این کار باعث انتقاداتی به تیم تحقیقاتی شود.

همیشه انتقاد‌هایی درباره هر کاری که در اینترنت منتشر می‌شود وجود دارد، کافی است به نظرات و بحث‌ها در شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید.

من طرفدار آزادی بیان هستم و هرگز کسی را در شبکه‌های اجتماعی‌ام به خاطر اختلاف نظر یا توهین مسدود نکرده‌ام.

این تیم همچنین از اطلاعات یک مطالعه در سال 1976 درباره بقایای مومیایی رامسس که در سال 1881 پیدا شده بود، استفاده کردند که محققان در آن بافت‌ها را ترمیم کرده بودند.

این مطالعه نشان داد که رامسس دوم پیش دندانی (دندان گرازی) بسیار شدیدی داشته و دندان‌هایش به شدت فرسوده بوده‌اند.

فرعون همچنین به دلیل آبسه‌ای که باعث درد زیادی می‌شده، سلامت دندان و استخوان ضعیفی داشته است.

با وجود اینکه این پادشاه عمر طولانی داشت، عضلاتش نشانه‌هایی از کاهش حافظه نشان می‌دادند و

تیم تحقیقاتی می‌خواستند که علائم پیری را در بازسازی چهره پادشاه نشان دهند.

آن‌ها داده‌هایی را از صد‌ها فرد مصری جمع‌آوری کردند تا ضخامت احتمالی پوست فرعون را در نقاط مختلف جمجمه‌اش نشان دهند.

تکنیک دیگری که از آن استفاده شد، تغییر شکل آناتومیکی بود که در آن چهره و جمجمه یک فرد زنده که او هم پیش دندانی داشته، به صورت دیجیتالی تغییر داده شد تا با ابعاد مومیایی مطابقت داشته باشد.

محققان در نتیجه نهایی، این رویکرد‌ها را ترکیب کردند، چهره را پیر کرده و عناصری مانند لباس را به آن اضافه کردند. این نتیجه، چهره‌ای «خردمند» را که مورائس از آن نام برده، نشان می‌دهد.

همچنین، نتیجه این بازسازی مشابه بازسازی قبلی در سال 2022 بود که توسط سحر سلیم از دانشگاه قاهره و کارولین ویلکینسون از دانشگاه لیورپول جان مورس انجام شده بود.

بازسازی چهره رامسس دوم در سال 2022 توسط دانشمندانی از مصر و انگلستان انجام شده بود که آن‌ها نیز از مدل سه‌بعدی جمجمه او استفاده کردند.

سپس روند پیری را تقریباً نیم قرن معکوس کردند تا چهره رامسس دوم را در زمان اوج قدرتش نشان دهند.

سلیم گفت که نتیجه این بازسازی، چهره «خوش‌قیافه» این حاکم را آشکار کرده است.

تصور من از چهره رامسس دوم تحت تأثیر چهره مومیایی‌اش بود، اما بازسازی چهره به من کمک کرد تا تصوری از چهره زنده او داشته باشم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 12 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدیو) اولین پیوند آپانسیسی تاریخ در سریال در حاشیه 🤣/ جواد رضویان عالیه 😂 مهران مدیری و غفوریان ترکیدن از خنده/ آدم دوس داشت اونجا باشه و فقط بخنده
تلاش عناصر ضدانقلاب برای فسخ قرارداد سالن‌های رای گیری / با این وحوش فحاش چگونه برخورد کنیم؟ / ایرانیان خارج از کشور بخوانند
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از داماد مینیمال امیر قلعه نویی و حضور سلبریتی های فوتبالی و سینمایی در جشن عروسی میلیاردی اش/ امیر جعفری مجلس گرم کن ژنرال استقلالی و حشمت فردوس مهمان ویژه +تصاویر
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
(عکس) رونمایی از شوهر خوش تیپ و کراواتی غزل شاکری، بازیگر نقش ملک زاده در سریال جیران / به پای هم پیر بشید ایشالا ...
ترجمه تخصصی متن