ساعدنیوز
ساعدنیوز

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

  جمعه، 22 بهمن 1400 ID  کد خبر 192159
بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان
ساعد نیوز: راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و انگلیسی به همراه داشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و بیش از ۱۵۰۰ شهر و بیش از ۳۰۰۰۰ روستا به صورت همزمان رأس ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز جمعه آغاز شد .

این راهپیمایی در تهران با سخنرانی رییس جمهور و شرکت راهپیمایان در نماز جمعه پایان یافت.

راهپیمایی۲۲ بهمن ۱۴۰۰ با رعایت تمامی دستور العمل ها و نکات بهداشتی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی مانند تهران به صورت موتوری ـ خودرویی خانوادگی و در سایر شهر ها با حضور مردم انقلابی ایران از مسیرهای اعلامی، برگزار شد.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) در گزارشی در این باره نوشت که ایران امروز شاهد راهپیمایی های میلیونی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

این خبرگزاری به نقل از خبرنگار خود در تهران نوشت: راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز در هزاران شهر و روستای ایران برگزار شد. این راهپیمایی در ۱۲ خیابان اصلی تهران نیز برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم به سوی میدان آزادی حرکت می کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین نوشت: عملیات فرود توسط چتربازان و عملیات نمایش هوایی بر فراز میدان آزادی از جمله برنامه های این راهپیمایی بود و درحالی که شرکت کنندگان شعارهایی مبنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی می دادند، بالگردها آن ها را گلباران کردند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: علاوه بر ۶۳۰۰ خبرنگار و عکاس ایرانی ، ۲۰۰ خبرنگار خارجی نیز این مراسم را پوشش دادند.

پایگاه خبری العهد نیز در گزارشی نوشت که میلیون ها ایرانی در مراسم راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

در این گزارش آمده است: استان ها و شهرهای مختلف ایران از ساعات اولیه صبح امروز (جمعه) شاهد برگزاری مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بودند. راهپیمایی خودرویی و موتوری در بیشتر مراکز استان ها برگزار شد و شهرهایی که از نظر انتشار ویروس کرونا مناسب هستند، راهپیمایی پیاده نیز برگزار شد.

همچنین شبکه المنار در گزارشی نوشت که صبح امروز(جمعه) راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و تمام شهرهای ایران برگزار شد.

در این گزارش آمده است: انتشار ویروس کرونا مانع برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن نشد و در برخی شهرها به طور محدود راهپیمایی پیاده نیز برگزار شد و در شهرهای دیگر به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این مراسم به شکل خودرویی و موتوری برگزار شد. مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا در ۱۵۰۰ شهر و بیش از ۳ هزار روستا در ایران برگزار شد.

در بخشی از این گزارش آمده است که راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در ۱۲ مسیر اصلی برگزار شد و همه شرکت کنندگان همانند سال های گذشته در میدان آزادی جمع شدند. میدان آزادی شاهد نواختن سرود ملی ایران و عملیات فرود توسط چتربازان و عملیات نمایش هوایی بود و همچنین بالگردها راهپیمایی کنندگان را گلباران کردند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که ۲۰۰ خبرنگار و عکاس خارجی این مراسم را پوشش دادند.

شبکه لبنانی المیادین نیز مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران را به طور زنده پوشش داد و خبرنگار این شبکه که در میان راهپیمایی کنندگان بود تاکید کرد که علیرغم انتشار ویروس کرونا مردم ایران به صورت موتوری و خودرویی در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

شبکه الجزیره قطر نیز همانند المیادین به پوشش مستقیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران پرداخت.

همچنین بخش عربی شبکه اسپوتنیک راهپیمایی صبح امروز مردم ایران به مناسبت چهل و سومسن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت زنده پوشش داد.

بر اساس این گزارش رسانه های انگلیسی زبان نیز راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره در گزارشی نوشت: جشن ۲۲ بهمن هم زمان با مذاکرات وین با قدرت های جهانی جهت احیای توافق هسته ای در حال برگزاری است. ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و تحریم هایی را اعمال کرد و ایران نیز به طور تدریجی تعهداتش را کاهش داد.
این خبرگزاری در ادامه نوشت: کسانی که در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده اند پلاکاردهایی را به اهتزاز در آوردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این دومین سالگردی بود که این جشن به دلیل همه گیری کرونا با ماشین برگزار شد.

شبکه ای بی سی نیوز نیز نوشت که هزاران ماشین و موتورسیکلت در جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند؛ درحالی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعداد افراد پیاده ای که در این جشن شرکت می کردند کمتر بود.
در ادامه گزارش این شبکه آمده است: در تهران گروه مردم از چندین نقطه به حرکت درآمدند و به سوی میدان آزادی راهی شدند. رئیس جمهور ابراهیم رئیسی نیز حین نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.

همچنین روزنامه تایمز هند در گزارشی نوشت که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعداد اشخاصی که به صورت پیاده در راه پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند محدود بود اما خیل عظیمی از ماشین ها و مورتورسیلکت ها در این جشن شرکت کردند.
به نوشته تایمز هند، در این راهپیمایی شعارهای زیادی داده شد و پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به اهتزاز درآمد.

خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی نوشت که هزاران نفر سوار بر ماشین و موتورسیکلت به مناسبت چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب در خیابان ها به حرکت درآمدند.
در این گزارش آمده است:کاروان موتوری و خودرویی از ساعات اولیه روز جمعه از اقصی نقاط تهران به سوی میدان آزادی - که یکی بزرگترین نقاط تهران است - آغاز شد.
به نوشته آناتولی، شرکت کنندگان پرچم سه رنگ ایران را از شیشه خودروهایشان برافراشتند و سرود ملی فضای شهر را پر کرد. مشابه این جشن در شهرهای بزرگ نظیر اصفهان، همدان، تبریز ، مشهد و قم نیز برگزار شده است.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین در این رابطه نوشت که هزاران ماشین و موتورسیکلت روز جمعه در جشن پیروزی انقلاب به سوی میدان آزادی به حرکت درآمدند.
این پایگاه همچنین نوشت که مردم پرشور ایران نیز از نقاط مختلف تهران با اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران با پای پیاده به سوی میدان آزادی به حرکت درآمدند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

همچنین خبرگزاری اردوپوینت در گزارشی به بازتاب راه پیمایی خودرویی در سالگرد چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و نوشت: ایرانیان برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی پشت فرمان نشستند.

اردوپوینت در گزارش خود نوشت که ملت ایران به دلیل محدودیت های کرونایی به جای پیاده روی در سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی سوار ماشین ها شدند و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشتند.

به گزارش اردوپوینت، ملت ایران سوار خودرو و موتورسیکلت و حتی دوچرخه به راهپیمایی پرداختند و به سوی میدان آزادی روانه شدند. حتی برخی از مردم ماشین شان را به رنگ های قرمز، سفید و سبز درآوردند و شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا» و «تا انتها مقاومت خواهیم کرد» را از پنجره خودروی شان سر دادند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (526 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (122 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (79 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (42 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (41 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (42 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (27 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (17 نظر) حضور بازیگران در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرشون؛ نسرین مقانلو، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و...+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس