دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بازیگران دهه شصتی سینما ایران از رعنا آزادی‌ور و الناز شاکردوست تا متین ستوده و بهنوش طباطبایی/ بازیگری کدوم رو بیشتر می‌پسندید؟😍 

چهارشنبه، 28 شهریور 1403
ساعدنیوز: آیا بازیگران دهه شصتی سینمای ایران را میشناسید؟ در ادامه به چند بازیگر محبوب دهه شصت که در آستانه چهل سالگی اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، سینمای ایران در دهه نود بیش از هر زمانی دیگری در تسخیر متولدان دهه شصت بوده است. به همین دلیل در این مطلب به بهترین بازیگران زن متولد دهه 60 سینمای ایران پرداخته‌ایم.

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ 27 اردیبهشت 1360) است. تحصیلات وی دکترا روان‌شناسی بالینی است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است. او برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز. رد خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (1397) شد بهنوش طباطبایی در 11 اسفند سال 1389 با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. و در سال 1395 از یکدیگر جدا شدند.

فرناز رهنما

فرناز رهنما از بازیگران از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده 27 مهر 1360 در اصفهان) است. بازی در سریال ساختمان پزشکان و فیلم بعدازظهر سگی سگی از کارهای معروف او هستند. او در دانشگاه هنر و معماری در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده‌است. فرناز رهنما در نقش نازنین در ساختمان پزشکان، به کارگردانی سروش صحت شهرت یافت

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی‌نیا یکی دیگر از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ 29 فروردین 1360) است. شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

رعنا آزادی ور

رعنا آزادی‌ور از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده 17 فروردین 1362) است. وی همسر مهدی پاکدل از سال 1399 می باشد.

وی با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، 1382) فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال 1384 موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد. رعنا آزادی‌ور با بازی در فیلم پارک‌وی (فریدون جیرانی، 1385) برای بار نخست بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد. او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج‌های جوان فیلم را بازی می‌کند که در داستان سه روزه سفر این زوج‌ها به شمال در گیر است و با بازی در این نقش در سیر داستان هم پای سایر شخصیت‌های داستان با اتفاقات روبرو می‌شود. همچنین او در فیلم خانهٔ دختر هم نقش شخصیت اصلی فیلم (سمیرا) را به عهده دارد.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی ازبازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ 20 اردیبهشت 1362) است. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سی و هشتمین جشنواره فجر برای ایفای نقش در فیلم شنای پروانه دریافت کرد

وی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی سریال بود مطرح شد. در سال 1387 برای نخستین‌ بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم صداها شد. او در فیلم مرهم توانایی‌های خودش را بیشتر نشان داد.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده 7 تیر 1363 در تهران) است.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در 4 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

متین ستوده

متین ستوده متولد 22 اردیبهشت 1364 در تهران، بازیگر است ، دانشجوی انصرافی رشته مدیریت بازرگانی است دریک خانواده 5 نفره و فرهنگی بدنیا آمد، پدرش کارمند و مادرش معلم بودو اصالتا اهل خرم آباد می‌باشد.

نرگس محمدی

نرگس محمدی 9 فروردین 1364 در تهران متولد شد. وی ابتدا به انجام کار تئاتر روی آورد. نخستین حضور جدی سینمایی وی، در فیلم ریسمان باز، به کارگردانی مهرشاد کارخانی بود. بازی در فیلم آناهیتا و نقش آفرینی در مجموعهٔ تلویزیونی ستایش موجب شهرت او شد. وی دارای مدرک کارشناسی پرستاری می‌باشد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 28 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(فیلم) آتش زدن کفش چرم فاطیما بهارمست، بازیگر نقش نغمه در سریال از سرنوشت توسط اوستا کفاش / کسی میدونه این کار برای چیه؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ نظر "استاد شهریار" در مورد زبان ترکی و غم غیر قابل توصیفش/ حتی یک بند از «حیدربابا» را نمی‌توان به زبان فارسی ترجمه کرد
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "بستنی قیفی" را در «پیک‌نیک خانوادگی» پیدا کنند
چالش روزانه‌ی باهوش شو!/ اگر یکی از 4 درصد باهوش جامعه‌ای در 3 ثانیه جواب میدی/ نمای برج از بالا کدومه؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟