دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

بازیکنان مشهوری که در فصل جدید بی تیم ماندند 

پنجشنبه، 12 مرداد 1402
کد خبر: 351142
ساعدنیوز: تغییر قوانین نقل و انتقالاتی لیگ برتر باعث بیرون ماندن تعداد زیادی از بازیکنان مشهور در فصل جدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از مهر، نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پایانی خود را در حالی سپری می‌کند که تغییر آئین نامه‌های مربوطه و تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها تأثیر مستقیم در لیست خرید و مازاد 16 تیم داشته است.

طبق قوانین جدید نقل و انتقالات که توسط کار گروه متشکل از مدیران فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال تدوین شده بود تعداد سهمیه بازیکنان با توجه به سن آنها تغییر کرد تا تأثیر مستقیم در جابجایی بازیکنان داشته باشد.

جوان‌گرایی اجباری

طبق مصوبات کارگروه فدراسیون فوتبال در نقل و انتقالات هر کدام از باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم می‌توانند نهایتاً 37 بازیکن را در لیست خود قرار دهند. باشگاه‌ها طبق این تعداد محدودیت‌هایی برای جذب بازیکن دارند که طی آن مجازند 19 بازیکن بزرگسال، 6 بازیکن زیر 23 سال ،‌6 بازیکن زیر 21 سال و 6 بازیکن با شرایط خاص (بدون محدودیت سنی) جذب کنند.

سهمیه خاص از سوی سازمان لیگ تحت عنوان سایر بازیکنان؛ برای بازیکنان سرباز، قرضی، تیم ب و آکادمی (بازیکنان زیر 21 سال و زیر 19 سال باشگاه) است که فاقد محدودیت سنی است.

بی تیمی پیرها

این موضوع باعث بیرون گود ماندن بازیکنانی نظیر محمدرضا خلعتبری شد. او که متولد شهریور ماه سال 1362 بود قدیمی ترین بازیکن لیگ محسوب می‌شد و در آستانه 40 سالگی دیگر جایی در بین تیم‌های مختلف لیگ برتری ندارد.

بحران خروج سن و سال دارهای فوتبال کشور نه تنها داخلی‌ها بلکه خارجی‌ها را نیز در بر گرفته است. لوسیانو پریرا با 40 سال سن و 11 سال تجربه حضور در تیم‌های مختلف لیگ برتر ایران جایی در مس رفسنجان ندارد تا در لیست مازاد قرار گرفته و منتظر مشتری باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن