دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

بدون دانستن این نکات به کربلا سفر نکنید ! 

سه شنبه، 24 مهر 1403
برای ما ایرانیان گزینه سفرهای زیارتی در چند مقصد مهم غالبا خلاصه می شود که از مهم ترین آنها زیارت ائمه واقع در کشور عراق و شهرهایی مثل کربلا و نجف می باشد.

در این مطلب قصد داریم به مهمترین نکات برای انتخاب تور کربلا بپردازیم تا سفری با خیال آسوده را تجربه نماییم.

انتخاب اجرا کننده سفر به کربلا

زائران عتبات عالیات برای انتخاب مجری سفر خود با دو عنوان مواجه می شوند، شامل کاروان های سازمان حج و زیارت و تورهای آزاد گردشگری که تفاوت این دو را می تواند در اطمینان خاطر به سفر دانست.

با انتخاب کاروان کربلا مجاز زیرنظر حج و زیارت، در واقع هزینه های سفر شما با ارز دولتی و با نرخی پایین تر از بازار آزاد محاسبه می گردد و همچنین در این کاروان ها برخلاف تورهای آزاد می توانید یک شب اقامت در شهر کاظمین را نیز تجربه نمایید.

از طرفی کاروان های آزاد غالبا در طول سفر هزینه هایی را تحت عناوین مختلف از زائرین درخواست می کنند و بجای دو نفر عوامل اجرایی شامل مدیر و مداح یا روحانی صرفا کاروان را با یک شخص مسئول راهی سفر می کنند؛ پس در وهله اول پیشنهاد ما انتخاب کاروان های تحت نظر حج و زیارت می باشد.

تور کربلا هوایی یا زمینی ؟

پاسخ به این سوال به خود شما بستگی دارد که قصد چه مقدار هزینه را برای این سفر زیارتی دارید؟

اگر مایل هستید با هزینه در حدود هشت تا ده میلیون تومان عتبات عالیات را زیارت کنید می بایست کاروان های زمینی را انتخاب نمایید.اما اگر قصد سفری راحت تر نسبت به تورهای زمینی را دارید که غالبا به وسیله اتوبوس انجام می شوند.

باید در حدود نوزده تا بیست و دو میلیون تومان هزینه کنید که البته علاوه بر جایگزینی هوایپما به جای اتوبوس، سطح خدمات در درجه هتل ها و یک شب اقامت کاظمین متمایز نسبت به تورهای زمینی است.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در سفرهای هوایی می توانید پانصد دلار ارز مسافرتی دریاقت کنید که سبب ارزان تر شدن سفرهایی شما می شود. این ارز به صورت سالیانه به هرفرد در سفرهای هوایی پرداخت می گردد.

چه زمانی را برای سفر انتخاب کنیم ؟

برای پاسخ به این سوال می بایست ابتدا شناخت کلی نسبت به شرایط آب و هوایی کشور عراق داشته باشیم.

این کشور دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد و هوایی مشابه استان خوزستان ایران را دارد.اگر تحمل آب و هوای گرم را ندارید پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان به هیچ وجه سفر نکنید،

بهترین فصل برای سفر به کربلا اواخر فصل پاییز و فصل بهار می باشد که آب و هوایی مطبوعی را تجربه خواهید کرد.

چگونه ارزان سفر کنیم ؟


همه ما دوست داریم سفری اقتصادی در عین حال با کیفیت مناسب را تجربه نماییم پس در ادامه پیشنهاد هایی را جهت سفری ارزان تر به شما ارائه میدهیم.

در فصل زمستان به دلیل هم زمانی با مدارس و امتحانات و تابسنان به دلیل هوایی گرم استقبال کمتری را از زیارت عتبات عالیات شاهد هستیم که همین امر سبب کاهش قیمت ها بعضا تا سی و پنج درصد می گردد.

همچنین در بعضی از مواقع با نزدیک شدن به زمان سفر در صورتی که ظرفیت کاروان خالی باشد شرکت اجرا کننده آن اقدام به تخفیف بر روی کاروان می کند تا با ظرفیت تکمیل اعزام گردد،

پس اگر قصد سفری با هزینه کمتر را دارید می توانید از این ترفند ها استفاده نمایید.

مدت اقامت در عتبات عالیات

با توجه به درخواست بالای برای این سفر زیارتی شما با گزینه های متعدد اقامتی روبرو هستید.

از زیارت کوتاه مدت دو روزه تا ده روز که در حال حاضر بیشتر مواقع ما شاهد مدت سفر شش شب و هفت شب هستیم .

ترکیب این سفرها معمولا شامل سه شب اقامت در نجف اشرف، سه شب اقامت در کربلا و یک شب اقامت در کاظمین وزیارت سامرا به صورت عبوری می باشد.

در صورتی که محدودیت در مدت زمان سفر به واسطه مشغله کاری را دارید می بایست کاروان های زیر 6 روز اقامت را انتخاب نمایید.

خدمات در طول سفر

یکی از مهمترین عوامل جهت انتخاب کاروان سطح خدماتی است که دریافت می کنید،

این خدمات شامل زیارت های دوره ای و بازدید از اماکنی همچون مسجد کوفه و سامرا و... ، کیفیت وعده های غذایی ، بیمه مسافرتی، عوامل کاروان می باشد که مجددا این موضوع بر می گردد به مجری سفر شما.

در کاروان های حج و زیارت وعده غذایی کاروان ها چه زمینی و چه هوایی در یک سطح مناسب می باشد و همچنین زیارت های دوره ای تعریف شده از جانب سازمان حج و زیارت در همه کاروان ها بدون دریافت هزینه ی اضافی صورت می گیرد؛

در صورتی که به هر دلیلی قصد انتخاب تورهای آزاد گردشگری را دارید حتما از خدمات ارائه شده این دسته از کاروان های کربلا مطلع شوید

در پایان اگر قصد سفری با خیال راحت، مطمئن، پشتیبانی ابتدا تا انتهای سفر و قیمت مصوب دولتی را دارید پیشنهاد می کنیم به سایت رسم زیارت به عنوان نماینده حح و زیارت مراجعه کنید تا از تنوع کاروان ها در شهرهای مختلف بهره مند شوید و سفر خوبی را تجربه نمایید.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 25 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مهران غفوریان: بعد معروفیتم برای آشنایی با خانم ها شماره نمی دادم ؛ دلمون میخواست ما رو بشناسن ازمون امضا بگیرن
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
10 دروغ عجیب علیه سردار قاآنی و خانواده اش
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
آفرودسواری سردار آزمون و همسرش آناهیتا با یک جیپ کلاسیک آمریکایی در جزیره زیبای کیش به همراه دوستان خانوادگی شان +عکس
خودروی لاکچری و لوکس مهرداد صدیقیان، وحید سریال داریوش/ ماشین نگو عروسک بگو😍+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
یکتا ناصر : زمان بارداری عکسی با همسرم منتشر کردم همه اومدن گفتن ما ایرانی ها چرا مراعات نمی کنیم ، بابا من اصلا میخوام 500 کیلو بشم