دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بهبودیافتگان کرونا شیوه زندگی خود را تغییر دهند 

دوشنبه، 10 آذر 1399
کد خبر: 118009
ساعد نیوز: بهبودیافتگان کرونا برای همیشه از ابتلای مجدد به این بیماری مصون نیستند؛ بنابراین باید شیوه زندگی سالم را در پیش بگیرند و همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، فرهاد مصدق فوق تخصص ریه در این خصوص توضیح داد: در حالی که بیماری کرونا پس از سه هفته بهبود می یابد، مطالعات نشان داده که مبتلایان ممکن است از بیماری های کلیوی، ریوی و قلبی پس از بهبودی رنج ببرند.

وی اظهار داشت: این بیماری می تواند روی سیستم عصبی مرکزی مغز نیز تاثیر بگذارد؛ بنابراین بهبودیافتگان کرونا باید شیوه زندگی سالم را در پیش بگیرند و پس از بهبودی انتظار بازگشت سریع به زندگی عادی را نداشته باشند زیرا آنها با یک بیماری ویرانگر مبارزه کرده اند پس باید آهسته به روال معمولی گذشته باز گردند.

این پزشک اضافه کرد: بهتر است این افراد انجام یوگا و فعالیت بدنی را در زندگی روزانه خود بگنجانند و در صورت بروز مشکل پس از بهبودی با پزشک مشورت کنند.

مصدق افزود: بهبودیافتگان کرونا اگر به بیماری مزمن مبتلا هستند، بررسی روزانه قند خون و فشارخون را فراموش نکنند.

به گفته وی، برای ادامه مصرف داروهای گذشته با پزشک مشورت کنند و به یاد داشته باشند برای همیشه از ابتلا به ویروس کرونا ایمن نشده اند.

این فوق تخصص ریه افزود: بدن افرادی که حتی به صورت خفیف کرونا گرفته اند پس از بهبودی، آنتی بادی هایی تولید می کند که حداقل پنج تا هفت ماه از عفونت محافظت می کند. بنابراین استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نباید فراموش کرد.

مصدق اظهار داشت: باید برنامه غذایی سالم داشت و مصرف سبزیجات، محصولات ارگانیک، تخم مرغ و غیره می تواند اشتهای قبل از ابتلا به کرونا را بازگرداند.

وی تصریح کرد: مصرف انواع دارو برای درمان ویروس کرونا بدن را ضعیف می کند و حتی بیماران کاهش وزن پیدا می کنند. باید مواد غذایی ساده مصرف و از سرخ کردنی ها پرهیز شود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید و تاکنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین ۵۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیا به شمار می آید. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب